Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Vart bär det av rav3n? Jag tänkte också ut och ta en sväng snart! Inga andra som ska ut o åka så kan man mötas upp för en premiärrunda?

Angående lackering så rekommenderar jag stark city billack, de är BMW auktoriserade vilket innebär bra kvalitet. Prata direkt med ägaren Horst. De har mycket försäkringjobb så de går inte runt på småjobb och kan därmed ge ett rimligt pris.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blev ingen jätterunda, några polare ringde och bjöd på fika så de var bara pka dit och hjälpa dom bygga altan och fika... :D

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Zuperbulle
Vad har du bakhjulet till då? :p månen tråkigt när sådant ska hindra en från att åka men snart är du på vägen! Åk till däckonline i Huskvarna de bytte för 200 på hojen! I alla fall förra säsongen. De har öppnat i stan också vid granaths bildelar.

Rav3n
Själv belv det en längre runda sanseryd-(se upp grus och lagningar)bondstorp-vaggeryd-malmbäck-forserum-lekeryd. Lite grussträngar och lagningar här o där så se upp.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Zuperbulle
Vad har du bakhjulet till då? :p månen tråkigt när sådant ska hindra en från att åka men snart är du på vägen! Åk till däckonline i Huskvarna de bytte för 200 på hojen! I alla fall förra säsongen. De har öppnat i stan också vid granaths bildelar.

Rav3n
Själv belv det en längre runda sanseryd-(se upp grus och lagningar)bondstorp-vaggeryd-malmbäck-forserum-lekeryd. Lite grussträngar och lagningar här o där så se upp.

Nja. 500.- om jag rullar in, 300.- om jag kommer med fälgen i handen. "Lät som det var en förskola där när jag ringde.. (men det var det inte)"

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Nja. 500.- om jag rullar in, 300.- om jag kommer med fälgen i handen. "Lät som det var en förskola där när jag ringde.. (men det var det inte)"

På däckonline? Kollade du med de på vättersnäs eller i stan? Det var konstigt. Var 200 förra sommaren. Ska ringa ringa och fråga.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
På däckonline? Kollade du med de på vättersnäs eller i stan? Det var konstigt. Var 200 förra sommaren. Ska ringa ringa och fråga.

ringde dom på vättersnäs. Frågade om det inte gjorde något på priset om man handlat däcket via dom men nepp.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Köpte mitt bakdäck förra säsongen på Euromaster, ett Michelin, då ingick skiftet på de.. Inget extra. Dock kunde dom bara kränga om jag kom med bara hjulet. Hade inte möjlighet att ställa upp hojen där för krängning.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
ringde dom på vättersnäs. Frågade om det inte gjorde något på priset om man handlat däcket via dom men nepp.

Det var uselt. Då har de höjt priset med mer än det dubbla. Skulle jag byta däck skulle jag åka till däckonline inne i stan o prata med Juri ägaren och be han byta för 200 som han har gjort förut. Annars blir det tyvärr sårt att hitta prisvärda alternativ. Göra det själv provar jag inte igen. För något år sen hjälpte några polare mig byta däck med repig framfälg som resultat.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det var uselt. Då har de höjt priset med mer än det dubbla. Skulle jag byta däck skulle jag åka till däckonline inne i stan o prata med Juri ägaren och be han byta för 200 som han har gjort förut. Annars blir det tyvärr sårt att hitta prisvärda alternativ. Göra det själv provar jag inte igen. För något år sen hjälpte några polare mig byta däck med repig framfälg som resultat.

Haha en ny repa på min fälg hade bara gjort så man inte såg dom andra som redan fanns där lika mycket. Ska kränga själv men var så jäkla sugen att köra så jag övervägde en 200. 300 om jag bara behövt rulla in, men inte så som det lät när jag ringde innan idag. Då hade jag vart rädd att dom pillat ut bromsbelägg och inte vetat va det var sen.. :skrämd

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Ja vilket är det mest prisvärda stället i JKPG att byta däck hos... fick ni någon klarhet i det eller? :) Framdäcket bör bytas snart så vore fint att veta till vem man ska vända sig ^^

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Jannes MC i skillingaryd, tar några hundra, inga repor o gör det oftast under tiden man väntar om man frågar snällt, klockren kille!:tummenupp

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Ledig imorgon så jag tänkte ta en sväng på förmiddagen, någon mer ska ut ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tyvärr stuck @ work till 15-15.30 tiden... Men i helgen blir de desto mer körande...

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
what Rav3n said :trött ...inte mer åka än de 4 min det tar mig från lägenheten ---> jobbet :hojsmilie

EDIT: Finns det några "facebookare" som hänger i den här tråden? Tänkte att man kanske skulle skapa en grupp på fejan för de som kör hoj i Jönköping med omnejd :)

Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
what Rav3n said :trött ...inte mer åka än de 4 min det tar mig från lägenheten ---> jobbet :hojsmilie

EDIT: Finns det några "facebookare" som hänger i den här tråden? Tänkte att man kanske skulle skapa en grupp på fejan för de som kör hoj i Jönköping med omnejd :)

Skapa grupp bara och posta den med namn här.. sen märker du!

/Danne

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag är inne här >2 ggr/dag <2 ggr/mån på fejsbok..
Skaffade bara konto där för en tävlings skull.. :)

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Finns det några "facebookare" som hänger i den här tråden? Tänkte att man kanske skulle skapa en grupp på fejan för de som kör hoj i Jönköping med omnejd :)

Låter intressant! Smidigt och få tag på folk på kortare varsel..?!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM