Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Fanns inte i stan så det blev från e-bukten. Det som sitter i drevhubben.. 200.- med packning.:)

Jag köpte mina två 6204LU-lager samt packboxar fram över disk i nässjö för 200 spänn oxå. Smidigt :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag köpte mina två 6204LU-lager samt packboxar fram över disk i nässjö för 200 spänn oxå. Smidigt :)
När jag lackade om mina fälgar var jag in på CI's för att se vad nya hjullager kostade. Tror det var 600 kr... styck! (Koyo) Runt 3000 kr totalt inkl packningarna.

Då åkte jag till Swerull här i stan med mina lager och de skulle ha 8-900 kr styck!!! :eek: (SKF)

På eBay kostar ett bakhjuls-kit med tre Koyo-lager och packboxarna ca 500 kr inkl frakt. Gissa var man handlar :rolleyes: LÄNK

Vad har du för liten guldåder i Nässjö Tegheim? Verkar ju otroligt billigt där. Märke på lagren?

Jag ska försöka ta en liten runda på hojen imorgon eftermiddag. Testa Gps'en jag lånat (inför Alpernaresan) och se hur Kråkebo-Bondstorpsvägen klarat vintern. Kanske även prova GoPron. Nån som vill bli filmad? Lite roligare film med nån framför :)
Hojta om du vill med. Efter 15 bär det av!

Börjar likna 'mest prylar när han dör...' :D

Bifogat

• Gps1.jpg
    Gps1.jpg
    122.3 KB · Visningar: 39
  • Gps2.jpg
    Gps2.jpg
    118.1 KB · Visningar: 27
  • Gixxer-s.jpg
    Gixxer-s.jpg
    188.1 KB · Visningar: 29
  • Arai-hd.jpg
    Arai-hd.jpg
    164.8 KB · Visningar: 28
Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
När jag lackade om mina fälgar var jag in på CI's för att se vad nya hjullager kostade. Tror det var 600 kr... styck! (Koyo) Runt 3000 kr totalt inkl packningarna.

Då åkte jag till Swerull här i stan med mina lager och de skulle ha 8-900 kr styck!!! :eek: (SKF)

På eBay kostar ett bakhjuls-kit med tre Koyo-lager och packboxarna ca 500 kr inkl frakt. Gissa var man handlar :rolleyes: LÄNK

Vad har du för liten guldåder i Nässjö Tegheim? Verkar ju otroligt billigt där. Märke på lagren?

Jag ska försöka ta en liten runda på hojen imorgon eftermiddag. Testa Gps'en jag lånat (inför Alpernaresan) och se hur Kråkebo-Bondstorpsvägen klarat vintern. Kanske även prova GoPron. Nån som vill bli filmad? Lite roligare film med nån framför :)
Hojta om du vill med. Efter 15 bär det av!

Börjar likna 'mest prylar när han dör...' :D

Vid bra väderlek så kan jag tänkas hänga på en schwääng

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Gott! Då säger vi samling på Preem i Hovslätt strax efter 15. Jag har inte ditt nummer Otto. Det blir inte rookie-tempo :)
edit: Inte heller bombartempo. Jag vet inte hur grusigt det är ute.

Regnar det så tar vi det en annan dag. Tydligen risk för nån skur imon :(

Last edited:

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Så där ja, hojen påställd och har fått ordning på dom nya bromsarna, ( Galferskivorna trivdes inte med Ferodo belägg :va ) jobbar hela helgen men sen ska jag åka hoj :banana

Du skulle skaffa bogvisirsjälm och instalera cd spelaren på touring gixern Kalle :D

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Gott! Då säger vi samling på Preem i Hovslätt strax efter 15. Jag har inte ditt nummer Otto. Det blir inte rookie-tempo :)
edit: Inte heller bombartempo. Jag vet inte hur grusigt det är ute.

Regnar det så tar vi det en annan dag. Tydligen risk för nån skur imon :(

Jag får tyvärr passa morgondagens runda :( lr iaf måste jag vara tillbaka till 17...

mitt nr är 0703480306....

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08

Haha, och vi som brukar byta lager nästan vart annan gång vi byter däck :) Iaf när hojen är nyköpt, så man vet att det är fräscht!
De lager jag kör med nu är NTN, har kört med SKF oxå, men har aldrig reagerat på att det varit speciellt dyrt?
Man ska inte handla kullager på mc/bilfirman, man ska handla på kullager-firman :) Jag och -Salomonsson- köper alltid på Hindab i Nässjö. Nu kanske vi har lite lite rabatt eftersom vi köper därifrån på jobbet, men jag kan ta reda på vad ett 6204LU skulle kosta normalt?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag får tyvärr passa morgondagens runda :( lr iaf måste jag vara tillbaka till 17...

mitt nr är 0703480306....
Du hinner hem. Inga problem :) Frågan är om vi får torra vägar. Är det blött ställer vi in. Spännande nog med damm och grus. Ingen annan som vill med??

Gnäll inte på oss när du inte hinner med för att du var tvungen att köpa Goldwing för att få plats med alla prylar :hihi
Släpkärra? Jag tror att jag kan ge dig en match även om jag kör Vinge. Mycket motor i såna ;)

Man ska inte handla kullager på mc/bilfirman, man ska handla på kullager-firman :)
Jag trodde Swerull var kullagerfirman... :rolleyes:

Du skulle skaffa bogvisirsjälm och instalera cd spelaren på touring gixern Kalle :D
CD??? 90-talsmanick. Mp3-spelare är små och har åkt med i flera år :tungan
Vad fan är en bogvisirshjälm för nåt??? :va :D Sån här eller?
replica-weapons-AB0451.jpg

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja nu har man fått koll på att försäkringen på en nyare Gixxer (03-05) inte blir så mycket dyrare tack vare Suzuki's Märkesförsäkring, så är de dags att se över den andra delen av steget mot nyare hoj... :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping