Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Haha Kalle,Grymt!

Nu när det är öppet hus i helgen så tänkte jag prova nya zx10r.
Vet nån om Nybergs har en inne för provkörning?
Mvh Musse

Demo hojar 2011

Om du har önskemål om att köra en specifik MC hör gärna av dig till butiken för att kontrollera att den verkligen finns inne.

BMW

K1600GTL
K1600GT
K1300S
R1200RT
R1200GS
R1200R
F800R
F800GS
F650GS
G650GS

Kawasaki

Z1000SX Tourer
ER6-N
Versys ABS -09
VN 900 Custum -10
VN 1700 Classic -09

KTM

690 Duke R
990 SMT ABS
990 Adventure ABS
990 Supermoto R

Öppet hus för MC på bilprovningen i Jönköping!

Lördagen den 16/4 har Bilprovningen Öppet hus för MC med besiktning utan tids bokning och det bjuds på Kaffe. Nybergs motor finns på plats och ställer ut hojar från BMW och Kawasaki för provkörning. Butiken på Österängsvägen 3 har även den öppet med mer hojar för provkörning.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Mc-parkeringar i city http://www.jo...f411f37a3b6b8800016060/MCpark_Jkpgcentrum.jpg
Bra där Yipyip! Lägger in direktlänk
MCpark_Jkpgcentrum.jpg

Det är ju också MC-parkering på A6 vid uppkörningskontoret nära entré blå (Systembolaget)

Tja på er!

Ställde frågan i en annan tråd. Men frågar er här också, lokalt.
Hur gör ni med parkering av eran MC i stan? Pröjsar ni avgift? Vart ställer ni er?
Jag ringde till kommunen och dom sa att man ska lägga p-lappen i en liten plastpåse och fästa på hojen. Gör ni detta?
Nej, inget hindrar att biljetten blir stulen och då får du böter ivf. Jag parkar i första hand på mc-P, andra hand på trottoaren där jag är men måste man ta en bilruta så ta med biljetten i fickan. Då kan du alltid bestrida en ev bot.

edit:
Ont i kroppen idag, men annars var det dubbel Cheddar igår! 20 mil på bitvis underbart fina och krokiga vägar över Hökensås, Tidaholm och Hjo-Korsberga.
Cheddar två var tear-off på visiret. Efter att ha tankat och vänt i Hjo, ritch - perfekt visir igen! Fantastisk känsla! :tummenupp :tummenupp
Tips: Kör västerut från Statoil i Hjo för att lättast hitta sträckan. Kaffestugan på Turbinhusön i Tidaholm är en klassiker och givetvis Hökensåsvägen dit :tummenupp

Bifogat

• Hjo-korsberga.JPG
    Hjo-korsberga.JPG
    51.7 KB · Visningar: 66
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Aaaah jag blir galen. Vill vara klar med körkortet så man kan ge sej ut när solen skiner...

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Aaaah jag blir galen. Vill vara klar med körkortet så man kan ge sej ut när solen skiner...

Jag håller med dig! Skulle vara skönt att slippa "snyggvästen".

Var i Grännahamn igår och tog en fika på kvällen. Sjukt fint!
Jag gillar verkligen gamla grännavägen! Härlig väg

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Idag bär de av till Bike i Trollhättan för ett par provkörningar och så har man hittat en Gixxer 1000 K4:a på Stiegfeldts som är intressant med. Så de kommer sluta med en nyare hoj snart... :D :tummenupp

Avverkade ett par hojar innan helgen med, men inget som fick mig att öppna plånboken. Mest för testandets skull samt att en polare var intresserad. De modeller jag han avverka var Fz8, Fz1, XJR 1300 samt Tenere 1200. Fz8:n och Fz1:an var dom polaren var intresserad av så vi testade varsin och bytte sen... Fz1 var väl ok men inet mer 8:an var verkligen klen...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag håller med dig! Skulle vara skönt att slippa "snyggvästen".

Var i Grännahamn igår och tog en fika på kvällen. Sjukt fint!
Jag gillar verkligen gamla grännavägen! Härlig väg

Ja och framförallt kunna åka ut närsomhelst utan att farsan måste vara ledig.
Men du föresten ser att du har en z750?
Hur är dom att köra? Brorsan min är sugen på att skaffa hoj oxå och han vill ha en nakenhoj med sporthojsbakdel. Och just z750 är fan den enda jag sett som passar in på det :p

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Njut av sommaren. Själv Bytte jag upp min hoj men åkt nu till kenya och blir borta större delen av sommaren. Så hojen får bli garagevärmare. =/

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Så var man hemma igen, de var som du sa K-man att Super Duke:n lämnade ett stort ha begär... Den var väldigt nice för att vara en twin, så de är alltid ett alternativ. dock får man väl se efter man testat K4:an sen...

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Ja och framförallt kunna åka ut närsomhelst utan att farsan måste vara ledig.
Men du föresten ser att du har en z750?
Hur är dom att köra? Brorsan min är sugen på att skaffa hoj oxå och han vill ha en nakenhoj med sporthojsbakdel. Och just z750 är fan den enda jag sett som passar in på det :p

Tja, jag har ju inte sådär väldigt mycket att jämföra med :)
Men jag är verkligen supernöjd med min hoj. Den är rätt pigg och rolig att köra. Tror den klassas som en rätt lättkörd hoj.
Jag gillar verkligen det faktum att man sitter upprätt på den!

Just det ja, glömde säga.. Den är ju sjukt snygg med! :tummenupp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tja, jag har ju inte sådär väldigt mycket att jämföra med :)
Men jag är verkligen supernöjd med min hoj. Den är rätt pigg och rolig att köra. Tror den klassas som en rätt lättkörd hoj.
Jag gillar verkligen det faktum att man sitter upprätt på den!

Just det ja, glömde säga.. Den är ju sjukt snygg med! :tummenupp

Ja jag har kikat upp några på blocket och skickat till honom så får vi se vad han tycker. Han funderade allvarligt på att köpa typ en R1 och strippa bara för att få den formen han vill ha på hojen :p

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Bör väl finnas en del fighter byggen på R1:er eller andra sporthojar som bör passa den beskrivningen... Så leta på fighters på blocket istället så finns den en del att välja på och se om de passar beskrivningen.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Mja lite dåligt med annonsering om gemensamma körningar. Kört dom flesta dagar i de fina vädret... Så de är bara att fortsätta hojta till om de är några som ska ut. Eller de kanske är så att alla hänger på Fejjan nu ? :p

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hemkommen från Tidaholm... allt gått bra :)

VARNING! Det är poliskontroll norr om Blåhult, nära Hökensås camping idag, om ni skulle få för er att köra mot Tidaholm.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hemkommen från Tidaholm... allt gått bra :)

VARNING! Det är poliskontroll norr om Blåhult, nära Hökensås camping idag, om ni skulle få för er att köra mot Tidaholm.

Jag kör gärna, bara skriv här i lite lagom tid innan. Jobbar heltid men kvällar och helger funkar bra!

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Jag är gärna med och åker när jag väl tagit lappen! Har ingenting som hindrar mig från att dra ut och åka. Förutom jobbet då, men vanligt 8-17 :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja då var de klart med regeringen med om byte av hoj, så nu åker Gixxern ut på annons och sen får vi se om de blir K4/5 eller en Super Duke 990 som får pryda garaget... :tummenupp

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ja då var de klart med regeringen med om byte av hoj, så nu åker Gixxern ut på annons och sen får vi se om de blir K4/5 eller en Super Duke 990 som får pryda garaget... :tummenupp

Har också varit sugen på 990 ett tag, verka vara en sjukt kul hoj.
Säkert både roligare och billigare på gatan egentligen.

Du vet att det skiljer endel på k4 och k5 va?
Gjordes en hel del uppdateringar till 05'an.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jo de har jag koll på, anledningen til min uppdelning där är att har span på en K5:a som jag ev kan få inom min budget. Men vi får se... jo billigare lär en 990 bli och den förvånade som sagt mig när jag väl testade trodde inte jag skulle gilla den men blev smått kär i den.. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM