Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja jag var förbi Gränna men fortsatte äventyret norrut, så tog crusing rundan runt Vättern...

Jkpg -> Gränna -> Ödeshög -> Motala -> Askersund -> Kalsborg/delar av Burgerrun ner mot Tidaholm från Askersund -> Hökensås sen vidare hem till Hka...

38-40 mil tror jag de blev... Lite längre runda än jag ursprungligen tänkte men WTF... Dock ingen sträckning som ja rekommenderar. Bitvis kan man hitta kul väg från JKPG upp till Askersund men övrigt så mest större rakare väg. Därför blev de delar av Burgerrun på vägen ner igen på Västgöta slätten... :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Trippen gick jäkligt bra förutom att jag lyckades repa tanken med tankväskan. Nåt grus emellan :huvet
Riktigt najs med långtur. 48-50 mil per dag (Borlänge t.o.r). Lite olika rutter upp och ner. Väskorna höll, GPS'en funkade bra och Airhawkdynan såg till att jag inte fick träsmak alls! :) Dock så är det som att sitta i en tallrik gröt och köra. Lite snuskigt att hänga av, men jag var förvånansvärt fräsch efter resan. Jag är riktigt taggad inför Alperna :yoparty
Under varma lördagen hade jag en Camel-bak påse med vatten i tankväskan och kunde dricka en slurk under färd :tummenupp

En liten bit av resan. Väg 205 mellan Laxå-Askersund (Burger Run :) ):
[YOUTUBE-ID]vc_-1JYa3Uw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Trippen gick jäkligt bra förutom att jag lyckades repa tanken med tankväskan. Nåt grus emellan :huvet
Riktigt najs med långtur. 48-50 mil per dag (Borlänge t.o.r). Lite olika rutter upp och ner. Väskorna höll, GPS'en funkade bra och Airhawkdynan såg till att jag inte fick träsmak alls! :) Dock så är det som att sitta i en tallrik gröt och köra. Lite snuskigt att hänga av, men jag var förvånansvärt fräsch efter resan. Jag är riktigt taggad inför Alperna :yoparty
Under varma lördagen hade jag en Camel-bak påse med vatten i tankväskan och kunde dricka en slurk under färd :tummenupp

Ser ju väldigt fint ut! Fina vägar! Men frågan är: Höll du verkligen hastighetsbegränsningen hela vägen? Såg lite oroväckande ut! :va

För övrigt så ska jag åka ner till Mascot motor på måndag eller tisdag efter 17. Den som vill haka på är mer än välkommen. Trippen kommer avgå från Husqvarna AB kl 17.03 prick :)

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Riktigt najs med långtur. 48-50 mil per dag (Borlänge t.o.r). Lite olika rutter upp och ner...

Ja f*n va härligt det såg ut! Kul att man stod inne och jobbade hela den helgen *mutter mutter*

Väntar på att få tillbaka hojen ifrån Helsingborg med ny mappning sedan kanske vi kan kolla på en tid när det passar dig Kalle för att pilla lite på fjädringen? :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Eftersom vädret nu bestämt sig för att vara mer blött och dåligt än soligt och fint så får man passa på och nyttja geggmoppen lite mer istället... funderade på nån passande bana i helgen och får göra sig av med lite av sin rastlöshet.

Måste byta bakdäcket på MC:n med insåg jag efter turen runt stora sjön i helgen, dåligt med mönster kvar där bak... så får ta tag i de med i helgen om inte annat. Ingen annan med Geggmoppe som ska ut ? :D

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Väntar på att få tillbaka hojen ifrån Helsingborg med ny mappning sedan kanske vi kan kolla på en tid när det passar dig Kalle för att pilla lite på fjädringen? :)
På torsdag drar jag till Alperna och är borta till 27e juni ungefär. Hör av dig när hojen och jag är åter

Ser ju väldigt fint ut! Fina vägar! Men frågan är: Höll du verkligen hastighetsbegränsningen hela vägen? Såg lite oroväckande ut! :va
Klart jag gjorde. Det är vidvinkellinsen som luras. Jag håller alltid hastighetsbegränsningen, framförallt på kurviga obebodda 70-vägar i skogen!

:rolleyes: :såjaponken

Kasta inte sten i dubbelmoralens högborg :D

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Så de var en liten pröva på tur du tog med ekipaget på den där långturen.. :D

Gött och få åka lite i alperna nu då... :tummenupp

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Eftersom vädret nu bestämt sig för att vara mer blött och dåligt än soligt och fint så får man passa på och nyttja geggmoppen lite mer istället... funderade på nån passande bana i helgen och får göra sig av med lite av sin rastlöshet.
Ingen annan med Geggmoppe som ska ut ? :D

Blir nog en runda på www.bodaforsmk.se imorgon. Va där igår, och då va det verkligen gegga :)
Jag ställer upp som kona att runda :)

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
På torsdag drar jag till Alperna och är borta till 27e juni ungefär. Hör av dig när hojen och jag är åter

avis minst ut sagt!!! :D ja jösses...man får höra de mest fantastiska historier ibland: "Nej vi har inte hunnit fixa med din hoj ännu...Kristian som skulle fixa med den blev biten av en huggorm igår så han är hemma för tillfället" *doh* De har lyckats uppdatera ECU:n nu iaf, men släckt ned hela displayen på köpet...så får se om jag hinner få tillbaka hojen innan du åker :huvet

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Blir nog en runda på www.bodaforsmk.se imorgon. Va där igår, och då va det verkligen gegga :)
Jag ställer upp som kona att runda :)

Ja så mycket har man inte kommit in de än så man skulle vara nån speed demon på banan så blir nog rundnings kon med.. Ser ut som ett trevligt ställe. Synd att de bara hade öppet på Lördagen. Har hand om ett barnkalas för grabben mellan 12.00-14.00 så de skiter sig nog för min egen del där i morgon. Få ta den nästa tillfälle istället.

Siktar på Söndag då jag inte har nått planerat..

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ja så mycket har man inte kommit in de än så man skulle vara nån speed demon på banan så blir nog rundnings kon med.. Ser ut som ett trevligt ställe. Synd att de bara hade öppet på Lördagen. Har hand om ett barnkalas för grabben mellan 12.00-14.00 så de skiter sig nog för min egen del där i morgon. Få ta den nästa tillfälle istället.

Siktar på Söndag då jag inte har nått planerat..

Tranås har öppet på söndagar tror jag.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Stängd hela veckan pga tävlingar på Söndagen.. :D
men finns alltid nån bana och hänga på om inte annat... Helst skulle man vilja hitta ett Freeride område och/eller en Grusgrop/grustag... (visst finns de lite var stans men som var tillåtet att köra i...)

hoj vid 30

Hellre än bra!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Street triple R -13, GSXR 1000 -05

Underbart vägavsnitt, tyvärr känns det lite för kort, men nu när den nylagda asfalten blivit nedslipad under vinter borde fästet vara rätt ok.
Om du är lite längre norrut på den vägen kan jag rekommendera väg 204 från svartå mot väg 26(Bäckhammar).

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Äh, era segisar.. sitter ni inte och nöter SH? ;)
Jag drar iväg och kör 40:an till borås, sen kör jag gamla alingsåsvägen och sen lite småvägar runt götet. Kör ikapp mig om ni vill vara med! :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet