Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Är det någon som har en mc ramp att sälja snabbt till mig englandsresa? PMa i så fall.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
dom har ju 2 varianter på biltema men du kanske vill ha tag på nån lite billigare ?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Tack för den Rav3n, hade faktiskt inte ens tänkt på biltema. Mc-Butiken i Eksjö har en ihopvikbar för 1000. Men den har inga kanter. Ska iväg och kolla på biltema idag! Finns det billigare så skadar det ju inte. Men helst en sådan lång och böjd så inte underdelen tar i.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De blev en nyare Gixxer som jag slog till på... Grymmt nöjd so far...
Väghållning och hantering som Natt och Dag i skillnad mot Gammel Gixxern... :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0353.jpg
    IMG_0353.jpg
    220.1 KB · Visningar: 45

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
De blev en nyare Gixxer som jag slog till på... Grymmt nöjd so far...
Väghållning och hantering som Natt och Dag i skillnad mot Gammel Gixxern... :tummenupp

Nice bike!!
Vad är det för årsmodell på den?
Nu får vi bara hoppas vädret vänder så du får ge dig ut och pressa gixxern! :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Sitter och kollar på lite moddar till hojen och funderar på om detta kan vara nått att ha ?

GI Pro/ATRE

Låter ju bra om man läser om den men nån av er kanske har mer insikt om dessa saker ?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Grattis till nya hojen Raven. Det belv en ramp till slut från Mcbutiken i Eksjö för 1100. En riktigt bra ramp.

Ska åka till Gbg om en stund tänkte jag. Ingen som ska hänga på? Goa vägar dit.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
De blev en nyare Gixxer som jag slog till på... Grymmt nöjd so far...
Väghållning och hantering som Natt och Dag i skillnad mot Gammel Gixxern... :tummenupp

Sitter och kollar på lite moddar till hojen och funderar på om detta kan vara nått att ha ?

GI Pro/ATRE

Låter ju bra om man läser om den men nån av er kanske har mer insikt om dessa saker ?
Sweet! Vita fälgar o allt! :tummenupp

Jag hade TRE-modd på min 750 och det gjorde lite skillnad på de lägre växlarna men jag tycker att du bör spara pengarna till en radialbromspump istället. Man får lite sämre tomgång och kallstartsmotorgång med TRE.
Det kommer en hel del Brembo och ISR på annons nu när de inte får använda såna i Pro SBK längre. Jag köpte nyligen en ISR-pump för 1500 kr :)

Jag hade nog ungefär samma bromsok på min 750 och en ny bromspump var nog den bästa performance-modden jag gjorde på hela den hojen.


Själv har jag precis bytt packboxarna i gaffelbenen, bromsbelägg, pump (till ISR) och däck (Sportsmart, 55-profil bak) och dessutom vände jag på växellänkaget till raceväxlat. Får se hur många växlingar jag kommer att missa :D
Mantorp på söndag... ska bli kul. Hoppas att jag slipper åka ambulans därifrån denna gång oxå :hihi Hoppas att jag slipper broms-fade också. Allt e ju nytt där fram utom oken och slangarna :rolleyes:
 

Bifogat

  • juli11.jpg
    juli11.jpg
    252.2 KB · Visningar: 41
  • Mantorp080502.jpg
    Mantorp080502.jpg
    234.5 KB · Visningar: 51
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kul att du fick tag på den du ville ha! Jag har bara testat kalles gixxers och de båda har vart läskigt självsäkra i kurvorna.. :) trevliga maskiner
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
De blev en nyare Gixxer som jag slog till på... Grymmt nöjd so far...
Väghållning och hantering som Natt och Dag i skillnad mot Gammel Gixxern... :tummenupp

grattis mannen! :banana

Får hålla tummarna att vädret stabiliserar sig lite mer nu så man kan ut o åka :gnissla
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har blivit av med min telefon så alla telefonnummer är borta. Skicka i pm om ni vill ;)

Om ni hittar en vit sonyericsson utmed tidaholmsrundan så hör av er.
 

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda CBR 600 -97
Söndag planerar jag att ta en tur på hojen. SMHI säger det ska bli fint och varmt hela dagen!

Var: samling Eksjö torg 12:00 för avfärd.

Destination: Eksjö -> Österbymo -> Rumskulla -> Mariannelund -> Lönneberga -> Pauliström -> Holsbybrunn -> Skede -> Bellö -> Hult -> Eksjö

Uppskattad färdtid: 3-5 timmar

Mat/fika-möjligheter: Sofias restaurang i Mariannelund och Levanders lanthandel och café i Alseda.

Nu vill jag att folk hänger med på söndag och visar att det finns aktiva mc-åkare kvar på Höglandet! :tummenupp
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Söndag planerar jag att ta en tur på hojen. SMHI säger det ska bli fint och varmt hela dagen!

Var: samling Eksjö torg 12:00 för avfärd.

Destination: Eksjö -> Österbymo -> Rumskulla -> Mariannelund -> Lönneberga -> Pauliström -> Holsbybrunn -> Skede -> Bellö -> Hult -> Eksjö

Uppskattad färdtid: 3-5 timmar

Mat/fika-möjligheter: Sofias restaurang i Mariannelund och Levanders lanthandel och café i Alseda.

Nu vill jag att folk hänger med på söndag och visar att det finns aktiva mc-åkare kvar på Höglandet! :tummenupp


Hade jag nu inte suttit på jobbet hela jävla dagen så hade jag lätt ställt upp. Nästa gång utan tvekan!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Söndag planerar jag att ta en tur på hojen. SMHI säger det ska bli fint och varmt hela dagen!

Var: samling Eksjö torg 12:00 för avfärd.

Destination: Eksjö -> Österbymo -> Rumskulla -> Mariannelund -> Lönneberga -> Pauliström -> Holsbybrunn -> Skede -> Bellö -> Hult -> Eksjö

Uppskattad färdtid: 3-5 timmar

Mat/fika-möjligheter: Sofias restaurang i Mariannelund och Levanders lanthandel och café i Alseda.

Nu vill jag att folk hänger med på söndag och visar att det finns aktiva mc-åkare kvar på Höglandet! :tummenupp

Ja ska de vara guld väder så måste man ju ut och rasta nya Gixxern... :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag körde ett Superbikerace under bandagen på Mantorp igår mot 20 slicksförsedda racehojar. Kom på 13e plats med en nästan standard K5'a på gatdäck :) Hade rygg på en S1000RR genom hela racet men det var en hel del gulflagg så även om jag var snabbare i vissa partier så fick jag inte köra om. Kom ikapp en annan hoj mot slutet så med några varv till kunde det ha blivit en 11e plats. Kul! Dunlop Sportsmart ftw :yoparty

[YOUTUBE-ID]jS42Ui-QzcE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top