Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De där så onekligen ut som en riktigt kul grej att vara med om.. avslut bandagen med att få delta i ett Superbike rejs... dock skulle man ha grym prestations ångest med de är jag som inte kört hoj så länge.. :D

Antar du var iskall ? :D

Dom bara fick för sig att slänga ihop ett rejs och slänga in dig i soppan just for fun eller ?
Men en hedersvärd plats med en gathoj och med gatdäck... Får bli Dunlop igen sen på nya hojen när de behövs bytas.
 

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Ort
Hva
Hoj
Veteranare av olika slag
Satan vad gött!
Snyggt klippt och snyggt kört.
Sen blir jag lite kåt när man lägger tysk PowerMetal i bakgrunden.... Edguy - Rocketride för er som undrar...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Du e la go elller!! Om du kört på slicks så hade du ju vart topp 1 typ :)

Vad sa de som var efter dig med tanke på materialet??
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Du e la go elller!! Om du kört på slicks så hade du ju vart topp 1 typ :)

Vad sa de som var efter dig med tanke på materialet??
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Racet var redan kl 11.40 och jag körde nog fem pass efteråt, men visst var det lite nervöst innan mtp motståndet. Ett par Aprilia RSV4'or varvade under 1:20 så några var riktigt snabba i fältet.

Rocketride kändes passande :D

Det var just ingen i racet som sa nåt efteråt. Jag körde direkt från banan till restaurangen och köpte lunch, svettig som en galärslav. Skulle ut på nästa körpass 20 min senare :D
Jag önskar att jag hade haft reglåten kvar i bak med svenska S'et i hörnet :) (mest danska RR-hopefuls på detta arrangemang)

En lägre drevning hade hjälpt rätt mkt också. Nu hann jag bara dra lite på femman på långa rakan innan det var dags att slänga sig på ankaret. Blev ju frånåkt där och fick jobba igen i kurvorna :rolleyes:
Att starta på kalla gatdäck och tvingas ta det lite lugnare första varvet hjälper inte heller mot däcksvärmarligan men vaffan, det var ju bara för skojs skull, för att få mer körning och kunna säga att man raceat :tummenupp
 

Bifogat

  • BikePro05.jpg
    BikePro05.jpg
    235.2 KB · Visningar: 47
  • BikePro02.jpg
    BikePro02.jpg
    243.9 KB · Visningar: 58
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så med andra ord med mer förberedelser och bättre förutsättningar så skulle du kunna bli en farlig motståndare i Superbike ?!? :tummenupp
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Haha, 'Jönnet Racing' eller? Hänger ni med och meckar då?

Det är för mkt pengar och för lite körning inom racing. Transporter, däck, startavgifter springer ofta upp i femsiffrigt per helg har jag hört och man får köra 3 eller 4x20 minuter :(
På bandagen i söndags var det 8x20 min för 1000 kr och däcken räcker nog resten av sommaren :)
ERF skulle väl vara enda alternativet isf men jag vet att jag är för gammal och har lite för många mentala spärrar för att komma högre än 7-10e plats oavsett klass så jag har medvetet låtit bli att ta licens. Det är fortfarande så roligt att köra på gata och med någon bandag per år så kan man göra lite nya repor i knäpuckarna också.

Tack för erbjudandet ändå! :tummenupp Jag hör av mig om jag ändrar mig ;)
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Här e HD-film från Alperna. Vägen över Gavia-passet var stundtals endast 3 m bred och 'diket' var väääldigt djupt. Att köra 70 km/h har aldrig tidigare känts så fort :D

[YOUTUBE-ID]DIUYx4UlbHQ[/YOUTUBE-ID]
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Här e HD-film från Alperna. Vägen över Gavia-passet var stundtals endast 3 m bred och 'diket' var väääldigt djupt. Att köra 70 km/h har aldrig tidigare känts så fort :D

[YOUTUBE-ID]DIUYx4UlbHQ[/YOUTUBE-ID]

Funderade på i början av filmen, att så farligt såg de väl inte ut.. Vägen var ju hyfsat bred. Men sen så smalnade de ju av och räckena försvann bitvis. Såg inte ut mer än som en cykelväg... så de kan ja förstå kändes desto mer... Såg riktigt gott ut att ta sig runt där...

Dock så måste man nån gång i alla fall uppleva de där själv... :tummenupp
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Tänkte dra ut och köra en sväng inom en timma.. Blir nog aneby - haurida - bunn - gränna... om någon är sugen på att haka på så säg till :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja kan börja scouta för helgen om de är några som är sugna på en runda på Söndag kanske... Fre/Lör är rätt körda för mig i alla fall. Måste få rasta Gixxern på en vettig runda inte bara runt stan..

:hojbusa
 

Mr.F

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Jag körde ett Superbikerace under bandagen på Mantorp igår mot 20 slicksförsedda racehojar. Kom på 13e plats med en nästan standard K5'a på gatdäck :) Hade rygg på en S1000RR genom hela racet men det var en hel del gulflagg så även om jag var snabbare i vissa partier så fick jag inte köra om. Kom ikapp en annan hoj mot slutet så med några varv till kunde det ha blivit en 11e plats. Kul! Dunlop Sportsmart ftw :yoparty

[YOUTUBE-ID]jS42Ui-QzcE[/YOUTUBE-ID]

Riktigt coolt! :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tja kan börja scouta för helgen om de är några som är sugna på en runda på Söndag kanske... Fre/Lör är rätt körda för mig i alla fall. Måste få rasta Gixxern på en vettig runda inte bara runt stan..
...och min sambo jobbar hela söndagdygnet så det är kört för mig :(

Jag kan kanske på lördag förmiddag om det är väder
 

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Ort
Hva
Hoj
Veteranare av olika slag
Jag kan hela helgen så jag är på när som!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top