Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Den fick jag ge 15K för... :D Offrade min 250 (2-taktare) samt 500 projektet som kommit till ett skrikande abrupt stop... Så annan fick ta över... :D

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Har bläddrat igenom Bikes bilder och det är lustigt, endast jag och Krax (också instruktör) hänger av med överkroppen som man bör, och kanske trycker upp hojen lite extra ut ur hårnålen.

Lika ödmjuk som vanligt.....:tungan:krama

Klockade ett av mina få fria varv i videorna till 1:16
Nöjd! Snabbare än i fjol

Pics/video or it didn't happen! :mattias :D

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nä nitro.se är för tillfället nere men dyker upp under dagen.. finns å Facebook med för dom som anv. de...

Nja de är väl om man har en båt och slår följe (med motor då...) Sen så racet 3st etapper "första är Oset - Sannabadet" sen nästa är "Sannabadet - Volleyboll planerna Vätterstranden" och sen sita etappen är bort till "Piren" så finns möjlighet att följa live i alla fall...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
ja nu funkar det bättre. Ja man kanske skulle gå ner och kika lite...får se om man kan lura ut tjejen i regnet som säkert kommer ösa ner..

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Lika ödmjuk som vanligt.....:tungan:krama
Pics/video or it didn't happen! :mattias :D
It's lonely at the top but boy what a view! :tummenupp :D :glömdet

Video finns och kan läggas upp om du vill. Ska klura lite på hur man kan infoga en klocka i filmen. Nån som vet?

Den fick jag ge 15K för... :D Offrade min 250 (2-taktare) samt 500 projektet som kommit till ett skrikande abrupt stop... Så annan fick ta över... :D
Oh no! You have gone to the dark side! :brinnerup :traktor ;)

Känns som Bikeweek 2012 redan är bokat för min del :banana
Visst e det najs :) Jag är riktigt sugen på att köra en hel vecka 2012 men det lät som att 'min villa' inte är tillgänglig då längre så jag funderar på att boka en av de där stugorna.
Hoppas att det är Putte i Parken med nåt bra band samtidigt och det funkar med familjen.

K-man glömde sin mjukost med viltsmak, finns att hämta hemma hos Dr.finkel :krama
Slit den med hälsan! ;) Snyggt inlägg Danne :tummenupp *Gilla*

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Sugen är man alltid.. vet inte om kroppen pallar efter paddlingen från oset till Piren igår.. :D
Men bestäm ni tid och plats så får man se om man dyker upp...

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
13.00 preem vaggeryd.... !? Eller ska vi ta 12.30 vid preem så tar vi a lita runda?

Last edited:

dr.finkel

medlem i picken outlaws
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
R1 -06
Bokar redan nu bikeweek 2012.:tummenupp
Hade skitkul från början till slut.
Räknar kallt med att Danne,Thekid och Jensen kräver samma upplägg nästa år:fyllisar
Trevligt att Goffen och K-man kom upp en sväng med!

Fan det är ju en drog med bana för nu vill man bara åka mer mer mer och fortare fortare fortare. synd bara att man är så jävla slö mot alla andra haha

K-man: tack för viltosten jag ska vårda den ömt.:D

Danne: härligt inlägg om våran 3dagars resa!

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Video finns och kan läggas upp om du vill. Ska klura lite på hur man kan infoga en klocka i filmen. Nån som vet?

Skit i att infoga klocka, vi kan räkna själva....:tungan

Ne men skämt o sido, är sugen på att se lite spårval i ejjes o ut på start o mål, där jag kände att jag själv inte hittate "rätt"...

Körde själv på låga 1:20, är nöjd så sett, men vill ju kapa tider nästa år, så alla knep jag kan stjäla kommer jag ta utan att fråga...:yoparty:tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag tror att 40 extra hästkrafter, bättre bromsar och 20 kg lättare förare gör mycket av de där 3-4 sekunderna :krama men jag ska snickra lite på en video med kommentarer om hur jag tänker runt varvet.
edit: Lagt kommentarer i klippet. OBS: detta är inget facit, bara hur jag tänker. Finns massor av olika spår runt G'åsen.

här är mitt 1:16-varv i sista passet under tisdagen.
http://www.youtube.com/watch?v=ZcBSrO3QwoA

Last edited:

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Jag tror att 40 extra hästkrafter, bättre bromsar och 20 kg lättare förare gör mycket av de där 3-4 sekunderna :krama men jag ska snickra lite på en video med kommentarer om hur jag tänker runt varvet.
edit: Lagt kommentarer i klippet. OBS: detta är inget facit, bara hur jag tänker. Finns massor av olika spår runt G'åsen.

F*n va stabilt kört! :tummenupp "....massor av olika spår" hänger det mycket på vilken typ av hoj man kör när det gäller spårval...tänker på supermotards vs. sporthojar?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag vet inte om det finns speciella motard-spår, däremot vill man ju hålla kurvhastigheten så hög som möjligt på en effektsvagare hoj medan man på en starkare kan åka in i böjen, vända och acca kraftfullt ut där kurvan tillåter det.

Gelleråsen är ju ganska teknisk och därför finns det lite variationer genom olika partier till skillnad från t.ex Anderstorp

Vi hade en i snabba gruppen som körde 1:17 på en standard er-6'a om jag minns rätt. Han fick ju köra om alla i kurvorna för på rakan var han långtifrån snabbast, så det går att åka fort på det mesta. Däck och fjädring är viktigare än hästkrafter om det inte är hypersnabba banor. Tror att varvrekordet på Gelleråsen hölls av en 600'a rätt länge faktiskt. Vet inte hur det är idag men det är väl runt 10 sekunder snabbare än mitt varv iaf :D

Av nån anledning har jag suttit och uppdaterat ett gammalt inlägg om att lyfta hojen ur svängar... :rolleyes: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5292658&postcount=18697
kanske för att det syntes väl på bilden och i filmen

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nu har de varit dåligt men vanlig MC åka på ett par dagar från egen sida.. Men är de nån som är sugen på en tur till helgen ? (kommer inte vara hemma de två närmaste dagarna så..)

Varit ute med Geggmoppen senast två dagarna och avverkat lite timmar.. :D

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Nu har de varit dåligt men vanlig MC åka på ett par dagar från egen sida.. Men är de nån som är sugen på en tur till helgen ? (kommer inte vara hemma de två närmaste dagarna så..)

Varit ute med Geggmoppen senast två dagarna och avverkat lite timmar.. :D

Lördag och Söndag ska det bli dåligt väder, liksom fredag. I*dag och i*morgon däremot är ju perfekt hojåkarväder. Själv är jag öppen för förslag idag och imorgon:yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept