Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Buhu, nu är jag trött på att hojfan inte startar.
Efterlyser någon som kan hjälpa mig byta batteri i hojen nu i veckan då jag är liten och helt värdelös på att skruva. :(

Vet du att det är batteriet?
Jag hade problem med min förra hoj och då var det bränslepumpen.
Naturligtvis var det av samma modell som du har och att det är ett vanligt problem på dessa.

/Danne
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jahopp då var de tillbaka till verkligheten och jobb igen i morgon... Verkar som de var en trevlig tillställning igår... Gött för er... :D

Hoppas på en lång och hyffsat varm sensommar... så man får njuta av lite mer hojåkande...
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Hilfe hilfe!

Ska byta bakdäck på min nyligen köpta Speed Triple men insåg ganska snabbt att det är mission impossible med ett depåstöd för dubbelsving! :rolleyes:

Finns det någon vänlig själ i Jönköpingstrakten som skulle tänka sig att låna ut ett depåstöd för enkelsving ett par timmar så att jag kan byta bakdäck innan bandagen på onsdag? Inga verkstäder i stan har några att låna ut (eller tid att byta däcket) så det börjar bli lite brådis nu! :brinnerup
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Hilfe hilfe!

Ska byta bakdäck på min nyligen köpta Speed Triple men insåg ganska snabbt att det är mission impossible med ett depåstöd för dubbelsving! :rolleyes:

Finns det någon vänlig själ i Jönköpingstrakten som skulle tänka sig att låna ut ett depåstöd för enkelsving ett par timmar så att jag kan byta bakdäck innan bandagen på onsdag? Inga verkstäder i stan har några att låna ut (eller tid att byta däcket) så det börjar bli lite brådis nu! :brinnerup

Hittar du ingen på närmare håll så prova att ring till Jannes Mc i Skillingaryd, Han kan säkerligen hjälpa dig med både stöd, stora 46? hylsan för hjulbulten och däck till bra pris! :) 0370-71133 ge inte upp efter 5 signaler.. han är ofta svår att få tag på över telefon.
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Hittar du ingen på närmare håll så prova att ring till Jannes Mc i Skillingaryd, Han kan säkerligen hjälpa dig med både stöd, stora 46? hylsan för hjulbulten och däck till bra pris! :) 0370-71133 ge inte upp efter 5 signaler.. han är ofta svår att få tag på över telefon.

Telefon är meningslöst... Åk dit istället, till 99% hjälper han dig med däckbytet direkt på plats, förklara bara den bråskande situationen så kirrar han det, han har hjälpt mig i sista minuten, måååååånga ggr!:tummenupp
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
tyvärr stängt denna veckan för semester....

Fråga Kawajonason här på forumet, han jobbar extra som mc-mek, han är väldigt duktig o framåt kille...:tungan

Vet han brukar säga: "ååå tänk om man kunde få hjälpa folk i nöd oftare, jag fylls av upprymdhet o lycka när jag hjälper folk"

Hör me honom vetja!:tummenupp



:hihi
 

kawajonasson

z1000-03
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Huskvarna
Hoj
Z1000 -03, 750 SRAD
Fråga Kawajonason här på forumet, han jobbar extra som mc-mek, han är väldigt duktig o framåt kille...:tungan

Vet han brukar säga: "ååå tänk om man kunde få hjälpa folk i nöd oftare, jag fylls av upprymdhet o lycka när jag hjälper folk"

Hör me honom vetja!:tummenupp



:hihi

tyvärr igen kid... på annan ort i jobb...
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Tack för tipsen, får se vad jag kan göra imorrn. Två pallbockar under fotpinnarna kanske gör susen.
Däck och verktyg har jag redan, det är bara stödet som saknas :(
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har du ihålig sving-axel kan du stoppa i en lång stång där och ställa på pallbockar. Så gjorde jag med K5'an nyligen när jag tog ur stötdämparen. Orginalpinnarna viker ju upp sig på min hoj.
 

Bifogat

  • NoShock.jpg
    NoShock.jpg
    126.9 KB · Visningar: 48
Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Tack för tipsen men det löste sig med en kombination depåstöd för att få upp den och sedan avlastning på två pallbockar!
Imorrn bär det av till Gelleråsen och sedan Sviestad, woho! :tuttar
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är sugen.. tvekade på att ta hojen i morse till jobbet men vädret ser ju hyfsat stabilt ut inför eftermiddagen. så de kanske man skulle ta sig en eftermiddags tur ?!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mycket trevlig tur, alltid kul att pröva nya sträckor... Sen hade man ju aldrig varit på Basta Kvarn café... så de var ett bra inslag med. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja det är några små guldsträckor dit. Jag måste sätta GoPron på tältpinnarna och åka dit nån dag innan säsongen är över. Filma bästa sträckan med alla skymda krön :)
 

Bifogat

  • Blidsberg.jpg
    Blidsberg.jpg
    150.8 KB · Visningar: 33

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp får nog ta sig dit och köra sträckan ett par ggr så man inte fegar så i dom skymda krönen.. kände sig alldeles för osäker hur vägen gick efter så...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top