Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Äsch då... Va fasen... :huvet blir ingen tur för mig... blir tvungen att hämta grabben på Orienteringstävlingen vid den tiden... :gnissla :(

Däremot så gick våran rutt (så gott jag kommer ihåg) som följer:

Vi körde från Hovslätt upp mot Axamo och ut på RV.40 sen var de en kortare transportsträcka till avfarten mot Olsbo (den vägen är sådär i skick) Sen var de Olsbo -> Bet -> Rud -> Bottnaryd sen var de ut på RV.40 igen och en länge transportsträcka förbi sjön där vi åkte isrejs i vintras och vidare till OKQ8 macken på höger sida. Där svänger man in och fortsätter mot Liared.

Sen passerar man Liared och tror vi fortsatte mot Glabbersred/Rudorna och sen Köpmanstorp sen efter de var de nog Åfärd och vidare till Dalum... till Dalum ska man i alla fall för att sen fortsätta upp mot Blidsberg (Basta Kvarn).

Vet att vi var ute och vände på ett par sträckor som var grus men de märker man ganska direkt... :D

Good Luck and Have Fun om ni bestämmer er för att testa, Annars får jag haka på nästa ggn istället. :hej :gråta

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Trevlig liten tur på 20mil(?) blev det.

Körde västerut som tänkt. sedan vet vi(jag) inte riktigt hur det gick till men efter jag satt igång roulettefunktionen i huvudet när jag valde avfarter slutade ungefär såhär. rv40 -> olsbo -> bottnaryd -> rv40 -> avfarten vid "vinterkul sjön" rasta -> fortsatte en bit på den vägen-> ? -> ? -> ? -> någon väg mot annelund-> någon väg mot Timmele -> Någon väg mot hökerum-> Nitta ->rv 40 mot jkpg-> Höger mot äspered-> Tyckte Dannike lät lustigt så dit körde vi-> Tror vi fikade mellan Dannike och gällstad, tror det hette vegby-> Mot Stället jag alltid glömmer bort namnet på men som heter tranemo :hihi-> Körde ut på "Tranemorundan" vid Nittorp -> Finvägen till nissastigen-> Finvägen till bondstorp-> Statoil i taberg då gamla r1or suger i sig soppa i kubik när dom ska hålla urblade tempo-> hällstorp-> e4 -> Hem

Lagom trött och en öl på bordet:Bugar

(gubbe i renault senic eller va skiten nu heter kan vara glad att jag inte är speciellt vig. tror jag kanske lyckades göra ett svart streck med sulan på hans framskärm då han började preja mig under omkörning.. *kom ihåg, stretcha och öva ninjasparkar)

Edit: ett av ? i vägbeskrivningen var förbi Liared

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Låter som en rolig runda... Men verkar som ni missade godbiten ut till Liared... Den är nice den vägen... inte jätte lång men väl värd att åka fram och tillbaka på minst en gång.. :D

Ninja sparka på farliga bilister är bra att öva... Var med om en galen gubbe som vägrade släppa förbi mig och skulle preja upp mig i mitträcket på E4:an i början på sommaren... gott damn vad Adrenalinet pumpade då...

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Låter som en rolig runda... Men verkar som ni missade godbiten ut till Liared... Den är nice den vägen... inte jätte lång men väl värd att åka fram och tillbaka på minst en gång.. :D

Ninja sparka på farliga bilister är bra att öva... Var med om en galen gubbe som vägrade släppa förbi mig och skulle preja upp mig i mitträcket på E4:an i början på sommaren... gott damn vad Adrenalinet pumpade då...

Tänkte klappa till backspegeln med knytnäven men fegade ur och tänkte att sånt gör inte jag men när han låg mitt i vägen och jag passerade backspegeln ändrade jag mig och riktade en känga som inte nådde fram med rätt kraft :D Vände mig om och såg herr och fru 55+ som såg ut som att de hade fått varsin megamonster XL uppkörda därbak, fru överraskad och herr hade ånga sprutande ut ur öronen..

Vi körde förbi Liared om det är den vägen där det är massa skymda krön. (ganska säker på att vi körde förbi just Liared. Ett av ? på min beskrivning.) Min favoritsträckning av räserbanan är dock från nissastigen till Bondstorp. Tror Nicknock märkte det:yoparty

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Låter som ni fick med bästa guldklimpen mellan Strängseredsmacken och Liared. Ta det gärna lugnt genom gårdarna på mitten där bara. Bor småbarn intill vägen och de har inget staket runt tomten. Bor en riktigt schysst gammal däckskrängare där som hjälpte mig när jag fick punka precis där.

Från Liared är det Hössna - Böne - Dalum sen norrut på 46'an mot Falköping men fina fiket ligger som sagt i Blidsberg.
Jag meddelar när jag åker ditåt med kameran :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Great... :tummenupp förhoppningsvis kommer man loss då...
(Man märker nu att skolan startar och ungarnas ALLA aktiviteter som ska tas hand om... :D )

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
CBR 929, R1 -04
Trevlig liten tur på 20mil(?) blev det.

Körde västerut som tänkt. sedan vet vi(jag) inte riktigt hur det gick till men efter jag satt igång roulettefunktionen i huvudet när jag valde avfarter slutade ungefär såhär. rv40 -> olsbo -> bottnaryd -> rv40 -> avfarten vid "vinterkul sjön" rasta -> fortsatte en bit på den vägen-> ? -> ? -> ? -> någon väg mot annelund-> någon väg mot Timmele -> Någon väg mot hökerum-> Nitta ->rv 40 mot jkpg-> Höger mot äspered-> Tyckte Dannike lät lustigt så dit körde vi-> Tror vi fikade mellan Dannike och gällstad, tror det hette vegby-> Mot Stället jag alltid glömmer bort namnet på men som heter tranemo :hihi-> Körde ut på "Tranemorundan" vid Nittorp -> Finvägen till nissastigen-> Finvägen till bondstorp-> Statoil i taberg då gamla r1or suger i sig soppa i kubik när dom ska hålla urblade tempo-> hällstorp-> e4 -> Hem

Lagom trött och en öl på bordet:Bugar

(gubbe i renault senic eller va skiten nu heter kan vara glad att jag inte är speciellt vig. tror jag kanske lyckades göra ett svart streck med sulan på hans framskärm då han började preja mig under omkörning.. *kom ihåg, stretcha och öva ninjasparkar)

Edit: ett av ? i vägbeskrivningen var förbi Liared

Blev det något köp av gixxern? Eller ska du satsa på en Ninja nu istället?:D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
(gubbe i renault senic eller va skiten nu heter kan vara glad att jag inte är speciellt vig. tror jag kanske lyckades göra ett svart streck med sulan på hans framskärm då han började preja mig under omkörning..

Hade du kört gixxer så hade gubbfan inte hunnit reagera innan du va förbi....:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...