Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ja kanske. Jag slutar jobbet kl 15.

Ser inte ut att bli nåt filmat då om inte nån annan kamerahoj kommer :(

Känns ju lite döfött att träna wheelies sista dagarna på säsongen men kul var det:D Kan väl iof fortsätta öva med CR'en i vinter om det blir nån bra sjöis. Kändes som att man wheelade långt men i filmen är det bara några sekunder ju :(

Blir ju iof en skaplig sträcka då man kör 2an-3an och sätter ner i över 200 men det vore roligt om jag kunde lära mig hitta balanspunkten. CR'en är nog bättre att träna med på det även om jag misslyckats lite där tidigare :D Klart billigare vurpor med cross
När jag hade förra 10an (04) så var det när man körde ståendes som man fick lite mer/bättre känsla för höjden, alt sittandes men på 1ans växel.

När plånboken blivit fetare lockar stompgrip (på tanken för highchair) och quickshifter :) önskelistan kan göras lång!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan väl iof fortsätta öva med CR'en i vinter om det blir nån bra sjöis. CR'en är nog bättre att träna med på det även om jag misslyckats lite där tidigare :D Klart billigare vurpor med cross

Ja själv har man försök öva med CRF:n var gång man varit ute, dock är de inte alltid så att underlaget är de mest optimala för att öva detta på men men de går frammåt.. får väl ge sig på stora cykeln nästa säsong...

Powerwheelies kan man ju mycket enkelt göra med CRF:n med har ja märkt... :tummenupp :yoparty

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
.. får väl ge sig på stora cykeln nästa säsong...

Powerwheelies kan man ju mycket enkelt göra med CRF:n med har ja märkt... :tummenupp :yoparty
Varför vänta? Häng med på fredag med gixxern ist! Den gör nog powerwheelies den oxå :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja själv har man försök öva med CRF:n var gång man varit ute, dock är de inte alltid så att underlaget är de mest optimala...
Stubbåker eller sjöis med tunt gammalt snötäcke på är det bästa :)

Ser ut att bli sol och 20' C på fredag :tummenupp Har sagt till sambon att jag tänker ge mig ut så jag ansluter gärna vid 15.30 om ni andra är ute tidigare än så. Kan vi bestämma nåt för fredan?

På söndag vill jag åka till Eksjö och kolla på Ränneslättsloppet. Nån mer som ska dit? Jag tänkte vara där vid 11 när motionärerna börjar. De ramlar mest :D

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Varför vänta? Häng med på fredag med gixxern ist! Den gör nog powerwheelies den oxå :)

Hehe jotack de gör de... dock lite dyrare om man lägger den.. :D Men ska fundera på de, kommer ju trots allt vara grymme väder i helgen. :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag tycker att vi tar en samling på Shell Torpa eller Torsvik så skyltar vi inte med vart vi ska :) Vem vet vilka som spanar i tråden... :rolleyes: Nästan värt att radera inlägget Goffe så slipper vi ha Gevalia med oss ;)

Om folk kommer söderifrån kan de ju åka bredvid E4'an och 'kolla läget' :tummenupp

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Väntar på torpa halv fyra på fredag. Hoppas vi blir några st! Ska försöka komma ihåg att ta med kamera och ta lite bilder :)

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Väntar på torpa halv fyra på fredag. Hoppas vi blir några st! Ska försöka komma ihåg att ta med kamera och ta lite bilder :)

Jag slutar senast 16 i Värnamo, får väl dra ett sms till någon av er och kolla var ni är.

Kommer isåfall med två Contour och en systemkamera redo för lite wheelning.. eller är tanken bombarrepa?

/Danne

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
På söndag vill jag åka till Eksjö och kolla på Ränneslättsloppet. Nån mer som ska dit? Jag tänkte vara där vid 11 när motionärerna börjar. De ramlar mest :D

Blir Lördag för min del till Rännet, då 2st polare jag åker med kör i Öppna spåret (där händer de altid massor av incidenter, speciellt på berget) sen så är de 3st till bekanta som kör motion efter öppna spåret. Dom är 30+ så dom hamnade på lördagen istället för söndagen. :D

Är bara 16-29 som kör Lördagen sen är de Eliten som kör...

Ev blir de MX på Hökensås på Söndag om nu bakhjulet är ok på CRF:n... :tummenupp

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Jag slutar senast 16 i Värnamo, får väl dra ett sms till någon av er och kolla var ni är.

Kommer isåfall med två Contour och en systemkamera redo för lite wheelning.. eller är tanken bombarrepa?

/Danne

Mest lek är tanken. Är det smidigt att fästa contouren på hjälmen?

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Klubba? Det betyder bajsa på Stockholmska :D Jag vill då inte slita och rycka i nån dubbeltejp i dyngrännan ;)

Vad innebär klubba i Vaggeryd?

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Klubba är att skita även i jkpg! Kommer mr raven imorn oxå?

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Klubba? Det betyder bajsa på Stockholmska :D Vad innebär klubba i Vaggeryd?

Det är ett helt äventyr att svara på dessa inlägg från mobilen i bil på motorvägen och under en omkörning :p

Jag skyller på rättstavningsfunktionen i telefonen, Klibba skulle det stå. :tummenupp

Klibba kan man om man har lite fantasi få att likna Klistra och det var precis det som var tanken med Klibba... Nu TROR jag även en Stocklahölmare kan förstå :D

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja se dom där norrlänningarna.... Här nere i civilisationen betyder klubba klubba ex snusklubba jordgubbsklubba sån klubba man får på pizzerian.......

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Blir nog en sväng på Rännet på söndag med som de ser ut nu...
Då kanske vi ses vid berget då :tummenupp

Klubba är att skita även i jkpg!
Då fattar jag verkligen ingenting av Dannes inlägg :va :D

edit: uppdaterade sidan och där står svaret! Tack för förklaringen

mvh Stocklahölmaren

Ps, smällde i packboxar och olja i CR'ens gafflar idag och drog lite på stubbåkern bakom huset. Jäklar va kul det är med stor tvitaktare. Måste ta mig iväg till crossbana snart :yoparty

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...