Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Mja så är de... fick de av frugan i födelsedags present.. skulle varit GSX-R på de med men de var slut så fick bara bli Suzuki.. :D

Sen är de så att garageporten är inte helt 100% tät då asfalten lutar på ena hörnet så de blåser in skit i garaget... Men men :rolleyes:

Ja de tycker jag definitivt de behövs en SH afterwork/pub...

Ja nu förstår jag förvisso att man vill dölja att man kör gixxer.... ;) men ställer man den i vardagsrummet så kan man ju ha den framme och titta på den hela vintern !

305406_10150317216622963_603342962_8276094_1324005161_n.jpg

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nog för att frugan föreslog förvaring där innan jag fick tag på ett garage... Men nu trro jag inte de hade varit lika uppskattat.. men visst då hade den fått stå utan skynke.. :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
nog för att jag tycker det är kul att bli lämnad i dammet men jag går inte upp fören 15 imorgon..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
En liten get-together låter najs! Finns det nån lämplig lokal där vi kan spela upp årets mc-filmer också?

Håller och kollar lite på hur de ser ut på jobbet kanske, finns ett par konferansrum med schyssta kanoner som man kan köra bira och film i samt så kan man boka upp relax/bastun på övervåningen i NCC skrapan så tar man hissen upp och fortsätter SH get 2 gethern ?! :tummenupp

I den röda rutan på bilden ligger Relaxen med utsikt över munksjön by night...

Ingen som vill bli frånåkt imon? :D

Mja själv har man ställt in samt jobbet hindrar en före 15.00...

Bifogat

• Klubbhusgatan_13_Jönköping.jpg
    Klubbhusgatan_13_Jönköping.jpg
    129.3 KB · Visningar: 71
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Solsken men bara 9'C och 70% av sträckan till Tranemo var blöt så även om däcken blev lite varma så ormade det sig och nån liten sladd blev det. Vita linjerna var inte att leka med :D

Gick hyfsat ändå och kul var det men nu är det verkligen inte sporthojssäsong längre... Dags att ställa av :(

Bifogat

• InstaMapper1.jpg
    InstaMapper1.jpg
    65.9 KB · Visningar: 76

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nån som vill åka hoj sön eller mån om det är torrt på vägarna?

Långkallingar och jacka samt tjockhandskar så... :tummenupp

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Inga inlägg på en vecka... säsongen är verkligen över :(

Då visar jag lite vad jag roar mig med så här års då:

Vardagsrummet är klart och nya braskaminen värmer gott i höstrusket.
Älgjakten är över och laget fällde 13 älgar :)

500'an är demonterad och Wisecos senaste teflonbelagda kolv är på väg. Cyllen ska portas (av mig) och sen borras av firma. Sen om ekonomin tillåter så är det dags att börja kapa i CRF-ramen och bygga CR500AF :)

Jag är nu ägare av en fd race-R6'a från 2007 (eg svägerskans) och den övervintrar hos mig och ska återställas till gathoj med racegodis under vintern :tungan

Dessutom styr jag upp förvaringen i källaren nu med flång nya hyllor i mc-garage, verkstad och pannrum/förrådet. Det tomma hörnet i bilden ska få fyra våningar 40cm djupa hyllplan också :)

Bifogat

• 4bikes2011-640.jpg
    4bikes2011-640.jpg
    46.7 KB · Visningar: 65
  • hyllor640.jpg
    hyllor640.jpg
    41.7 KB · Visningar: 54
  • Braskamin-640.jpg
    Braskamin-640.jpg
    37.7 KB · Visningar: 54
  • 2011-5-640.jpg
    2011-5-640.jpg
    73.4 KB · Visningar: 63
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
ja dör ser man, de rör sig på alla fronter för dig. Ny projekt startas upp så snart gamla har avslutats... Följer ditt CR projekt i tråden du har på SoE, verkar finnas en del kunskap hur man trimmar dom där motorerna där samt fixar till dom på bästa sätt. Alltid intressant att följa hur de kommer gå med portningen m.m.

Men då antar jag att de inte blir så mycket Vinter/is åka för dig i år när du tagit ner sakerna ?!

Själv har man lite för lite projekt på G, ska bytas en kopplingvajer på Gixxern och bromskivor/klossar fram. Sen så blir äntligen bakhjulet till CRF:n klart till nästa helg (omekrat med ny fälgbana, då den gamla hade sprickor samt saknade 3 ekrar)

Skulle kanske se över och isolera garaget så man kan ha lite värme där ute i vinter... Får ta de med polaren som är byggnisse och har lite koll på de så får man slå upp lite gips och isolering samt ett tak.. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tja, det finns ju de som kan sätta en CR500-spis i en annan ram på mindre än en vecka så det kan ju gå...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248188

Tar ju lite mer tid att bygga om en alu-ram så vi får väl se. Måste ju ha motorn lös då så att man kan passa in fästena och dessutom hjälp av en riktig svetsare...
Han kan svetsa fälgar också så om du vill ha en bana i reserv Raven så löser han nog det om den är rak nog att spara på. Han ska få laga en liten spricka i min crossfälg.

Har du värme i garaget då så att det är lönt att isolera? Byggnisse? Ett garage som inte behöver bli perfekt invändigt är ju perfekt att öva på själv, eller? :tummenupp
Ta zuperbulle till hjälp vettja. Han är nog lite händig

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Mj byggnisse kanske är fel beskrivning.. men ja kan ta bullen till hjälp.. :D Om inte annat kanske hans R1 kan anv. som gipsskivstöd.. :tummenupp

Ja så farlig är den inte, kan ju tålas och tänkas på.. iofs har jag lite annat som ska svetsas med som en polare tagit på sig.. (alu svetsare han med) Får väl se... bör fylla i 2 av eker hålen med i så fall då dom slitits upp när ekrarna gått åt skogen...

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Lite kan man.. tror jag iaf ;)

Var och beställde möblemanget till toan idag. Skönt att känna att det blir färdigt snart. Det hade kunnat vara klart på 2 veckor om allt gått optimalt.. Men försäkringsbolag är inte alltid roliga att ha o göra med. Lägg till en farsa som lovat att ta på sig uppgiften att "hjälpa till" och att ägaren till lägenheten bor i ume har saktat ner processen NÅGOT. vad är det nu 42 veckan?? suck

Nu är den gamle besten avyttrad och den nya avställd.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
fortsätter gör konstgjord andning på tråden:

Lekte Extreme Logger och klättrde upp i träden på baksidan med en motorsåg igår. Körsbär är hårt, och nu har vi mycket att ta rätt på men det är mycket ljusare och trevligare på tomten nu iaf :)
Tyvärr blir det ju mörkt så tidigt om dagarna nu så jag hann inte kapa upp allt...

Lägger upp nån bild senare

Bifogat

• Logger.jpg
    Logger.jpg
    170 KB · Visningar: 52
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
fortsätter gör konstgjord andning på tråden:

Lekte Extreme Logger och klättrde upp i träden på baksidan med en motorsåg igår. Körsbär är hårt, och nu har vi mycket att ta rätt på men det är mycket ljusare och trevligare på tomten nu iaf :)
Tyvärr blir det ju mörkt så tidigt om dagarna nu så jag hann inte kapa upp allt...

Lägger upp nån bild senare

Jag hjälper dig med konstgjord andning! :tungan

KLART vi vill ha bild! :banana

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Själv tänkte jag tillbringa viss del av helgen på en sen 60-talare Husqvarna 250 samt testa en 390 tidigt 70-tal ur morsans gubbes arsenal (varför jag inte tänkt på att prova tidigare) bara för att känna på hur de känna att åka Cross historia. Så gör jag grabben lite sällskap på banan på bakgården då han vill köra sin kx60:a

Får återkomma med lite bilder och ev film på de hela.. :D bara för att kämpa vidare med att posta lite titt som tätt i tråden så den inte helt går i dvala. :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har bokat Relax och massage på Rosenlund på fredag kl 15. Nån som vill hänga på?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jag har bokat Relax och massage på Rosenlund på fredag kl 15. Nån som vill hänga på?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Hade varit kul, men är på väg ner till Skåne vid den tiden... (annars är de ju halvdag på Fredagen vilket är bra... 08-11.30) :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet