Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tänkte åka lite cross på Lingonbanan ute i Bottnaryd imorgon. Någon annan vänlig själ som ska dit? Suger ju att åka själv :/

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lägg till R1 04- i sökordet så ska du se att nästa säsong blir den GODASTE !

Har inte kört R1 -04 & frammåt, och med tanke på hur bra jag trivs på kawan så ser jag ingen anledning att byta. Men R1 -07 är jävligt snygg, men även dyrare. Och då köper jag hellre ZX10a -08.
Alla kan ju inte vara lika frälsta som du!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Lägg till R1 04- i sökordet så ska du se att nästa säsong blir den GODASTE !
Men köper du annat så är ju plötsligt säsongen 2012 på Yamaha inte den GODASTE längre ;) :D

Hade jag haft en hoj så.. :gnissla
Du pratade ju om att skaffa cross igen... Gör't!
För egen del så känns crossåkning väldigt avlägsen just nu :(

Nån som finner mina inlägg här om CR500-renoveringen intressanta eller ska vi förpassa tråden till vinterdvala så kan jag nöja mig med SOE-tråden?

Jag rev hojen ytterligare idag. Motorn helt ur. Endast ram och framänden står på golvet, resten ligger i delar på mina nya hyllor :)

Bifogat

• TomRam.jpg
    TomRam.jpg
    98.8 KB · Visningar: 39
  • CRparts.jpg
    CRparts.jpg
    82.3 KB · Visningar: 37
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jasså de blev en större renovering för din del.. känns inte som de blir så mycket åka för dig i vinter då ? :D

Ja är alltid intresserad av ditt projekt och de håller ju alltid liv i Jkpg tråden under vintern..
Men i värsta fall kan jag alltid palla mig bort till SoE om de skulle vara så att du inte orkar med dubbelpostning.. :D

Tänkte åka lite cross på Lingonbanan ute i Bottnaryd imorgon. Någon annan vänlig själ som ska dit? Suger ju att åka själv :/

Jodå tänkte ta mig ut i morgon förmiddag... insåg att de var 6 veckor sen man var ute och körde så man kommer få jobba på de för att bli varm i kläderna.. inte för man var en fantom i spåret från början.. men åka är kul så de får de bli...

Hade jag haft en hoj så.. :gnissla

Tisk tisk Tisk Tisk... Ursäkter, ursäkter...

Nu när du har köpt din vita volvo kombi så får du ta och köpa dig en Cross med... Five :tummenupp på de....

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Nån som finner mina inlägg här om CR500-renoveringen intressanta eller ska vi förpassa tråden till vinterdvala så kan jag nöja mig med SOE-tråden?

Tisk tisk Tisk Tisk... Ursäkter, ursäkter...

Nu när du har köpt din vita volvo kombi så får du ta och köpa dig en Cross med... Five :tummenupp på de....

Jag väntar lite och ser hur det blir med arbete osv. Söker nu. Har visserligen ett tag till men det är ju inte fast..

Fortsätt posta här inne du kalle så inte tråden stannar helt nu i vinter. Kul att se någon som gått igång som värsta trimkåta 15åringen fast 10ggr värre.. :yoparty:D

Edit: Om någon vet av en 250 max 10år till rätt peng så skicka ett pm. 2takt är så gott som krav.:tuttar:banana

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Edit: Om någon vet av en 250 max 10år till rätt peng så skicka ett pm. 2takt är så gott som krav.:tuttar
Hehe, du tog ditt förnuft till fånga och editerade in en möjlighet :tummenupp

Honda CR250 '02 med lite trim. 19000 kr

Kawa KX250 '03 Motionskörd och välservad INKL Dubbdäck! 18000 kr
Tjöööp! Den e ju 'Monstertrimmad' ;)

Nåt jag lärt mig om crossar på sistone är att timräknare och/eller körjournal är ett stort plus så fråga efter det. Att hålla koll på kolvbyten är ju riktigt viktigt
Jasså de blev en större renovering för din del.. känns inte som de blir så mycket åka för dig i vinter då ? :D....
Nja, kolvbytet var ju inte planerat men AF-bygget var ju tänkt till i vinter. Vi har ju knappt sett en minusgrad och än mindre några sjöisar hittills i år så helt uteslutet är det inte. Man vill ju provköra motorn ASAP när den är nytrimmad och jag gissar att jag har 6-8 veckor på mig innan det är fin is och plogat?

Tyvärr kommer ju jul och därefter fjällensemester under denna period som både frestar på fritid och ekonomi så jag kommer väl att mecka lite allt eftersom pengar och delar trillar in.

Har fått första tjing på ett beggat Pro Circuit avgassystem inkl ljuddämpare nu iaf :) Min FMF-krök är väldigt bucklig och svetslagad...

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nä där har du rätt än så länge får man stirra sig blind efter nån vargavinter som förra året... npån miuns har man haft här uppe på berget men de är mest under natten för att sen återgå till 3-8/10 värmegrader...

SÅ man får passa på och rasta cykeln så mycket som möjligt på banan innan eller om de kommer nån is/snö...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Jag väntar lite och ser hur det blir med arbete osv. Söker nu. Har visserligen ett tag till men det är ju inte fast..

Fortsätt posta här inne du kalle så inte tråden stannar helt nu i vinter. Kul att se någon som gått igång som värsta trimkåta 15åringen fast 10ggr värre.. :yoparty:D

Edit: Om någon vet av en 250 max 10år till rätt peng så skicka ett pm. 2takt är så gott som krav.:tuttar:banana

Häng med till kiruna, åker ca 1400, borta ca 2 veckor, sen 2 veckor ledigt!

Men köper du annat så är ju plötsligt säsongen 2012 på Yamaha inte den GODASTE längre ;) :D

För egen del så känns crossåkning väldigt avlägsen just nu :(

Jag rev hojen ytterligare idag. Motorn helt ur. Endast ram och framänden står på golvet, resten ligger i delar på mina nya hyllor :)

Detta är ett intressant projekt! Kukl att det händer grejer nu. Ser fram emot att höra/se den nästa säsong, måste bli en grymt kul maskin att busa i stan med!

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nä byter jag märke blir ju givetvis det nya märket det GODASTE "annars hade jag ju inte bytt" men det lutar inte åt det just nu i alla fall för dom är så dyra dom där som jag vill ha...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Varför är det alltid så att de där leksakerna man helst vill ha är för dyra?

Kostnaderna för mitt CR-projekt börjar springa iväg nu. Slipverktyg för portning, kolv, borrning, avgassystem, lager, packningar och jag har inte ens börjat kapa i alu-ramen :brinnerup

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Får tacka Biddarn för trevligt sällskap ute på banan idag.. Blev Bottnaryd (Lingonbanan) trevlig överraskning när man kom ut och inte har kört på 6-7 veckor... dom hade slätat banan och de var grymt skön i jämförelse med i sommar.. inga puckelpister (svarta) kvar och hoppen var väl fixade och de gick att flyga på dom mot tidigare då dom var rundade på toppen... Blir helt klart fler ggr då dom börjat underhålla banan...

Fast Puch kommer ju från Österrike och därifrån kommer även *** som Goffen ibland inte kommer så långt på vid provkörningar :tungan

Jasså är det en *** han sneglar på ? :D

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Körde en kort runda med tysken, vilken lättkörd hoj! Hade jag haft fetare konto så hade valet blivit RSV4! Men som sagt, drömmar..

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Kul med lite bilder Kalle.
Vilka porer det va i den cyllen, brukar cr 500 se ut så?

Antar att kompressorn få jobba lite med den filen?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag provsatt en RSV4 factory "finns nån förkortning jag vet" men fy fan vilken extremkörställning det va på den.... Tror inte jag skulle palla det i längden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet