Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...Hört mycket bra om Lindomme eller?
Jag har fått kontakt med en kille i Gbg som har vinkel till sin dremel så då tar jag det sista hos honom innan jag lämnar in för borrning (oxå i Gbg ju)

Han fick sin CR500-cylle borrad av Lindome och den hojen funkar bra nu. 600 kr kostade det visst. Tror att han i Axvall var lite dyrare enl hemsidan.

Jag måste bara få hem kolven först så att de kan borra utefter den + 0,09-0,10 mm i kolvspel.

Jag kan säkert ta med din cylle dit när jag ändå åker. Ring runt och kolla med firmorna. Den jag ska till heter egentligen:

Limab Motorrenovering AB
0704 - 79 46 49

Jag har ju ingen själ =(
Sålt den till Satan och vad fick du för det? En R1'a??? Lurad!!!
:skrattaåt

;) :krama

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ingen av er här inne som har lite koll på AGV hjälmar ? Ska köpa mig en ny Offroad kruka och valet står mellan Airoh Stelt, AGV AX-8. Dock skulle jag vilja testa en AX-8 först för att se vad de är för stlk man ska satsa på i så fall.

Ingen av dom lokala handlarna i Jkpg som har den krukan hemma i alla fall. Testat en AX-8 Dual men Nybergs visste inte om de var samma form på den som AX-8:an. Ingen som vill ta hem om man inte binder sig till ett köp.

Men orka vänta flera veckor för att dom ska orka ta hem en hjälm åt en som kanske inte passar sen ska man vänta igen för att få hem en större alt. mindre stlk.

Funderade även på en Troy Lee Hjälm, men där är stlk frågan och test av hjälm ännu viktigare då jag inte har nån erfarenhet av de och är rätt ovanlig i Sverige. Handlarna på webbe är ju inte till så stor hjälp heller då dom säger att man ska mäta skallen för rätt strlk men är ju mer som spelar in än stlk.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ser ut att lösa sig med arbete :) Dock inte mycket ledigt.. Men snart slipper man köra 91,1km två gånger om dagen. Det blir 24,2km två gånger i stället. Kan dock inte säga var än då jag inte skrivit under något än.:banana

Ni får gissa på onsdag.

Här har du en RÄJS ready KX500, men massa lull lull på den... iofs kanske den kan bli dyr vad vet jag men helt klart värt att kolla upp... :D

KX500:a

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ingen av er här inne som har lite koll på AGV hjälmar?
Torsdagen den 26:e januari åker vi till mc-mässan. Där finns de flesta hjälmar att prova! :tummenupp

Här har du en RÄJS ready KX500, men massa lull lull på den... iofs kanske den kan bli dyr vad vet jag men helt klart värt att kolla upp... :D
Säljaren var en fena på att stava! :rolleyes::D
"Tid sitter på ramen"
"Några däckar fram och bak"

KX500 är fuuuul, och Zuperbulle behöver träna på att kicka om det är honom du tipsar om 500'or ;) :skrattaåt:

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Mjo han ville ju ha en 2-taktare... 250 är ju så dussin vara.. :p Men sant att han behöver lära sig kicka i så fall... Mest trimmar på honom så de blir nått köp snart... :tummenupp

jo har tänkt på de med om MC mässan så får väl bli att hålla sig tills dess så köper man nått där... :D Blir de nån samåkning med SH gänget eller har du tänkt åka själv ? Ja är på om inte annat...

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag vill ha 250. Inte så fasligt tungt att dra runt med och betydligt lättare att kicka. Särskilt nu när jag är pinsamt svag i benen* (hela kroppen)

Det ska vara cr eller kx.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja Bad Gastein är inte fel.
Var där för 2 år sen och hade det riktigt skönt. Fast dessvärre var det lite för varmt nere i dalen så det var som smör i backen men kanon på topparna. Sitta utan jacka och dricka bärs halva dagen sen tar man den andra halven på att åka ner :p

Och vad gäller Idre så såg det väldigt lockande ut.
Trodde det låg högre upp faktiskt och jag hade sneglat lite på Ramundsberget men det är ju längre dit.

Får snacka med polarna helt enkelt.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Nu var det klart!
Jag ska jobba i Habo från den 5/12. Någon som vågar sig på en gissning?

Först att gissa rätt bjuder jag på en fiiinöl!!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jaha.. Det gick undan. Vilken sort micke? :D

Sort ? :va Ahhh På fiiin ölen ? Hmm tja du... Staropramen är en fin en... :tummenupp

Kom ihåg att du ska komma i skinnstället till våren ;)

jodå de tänker man på.. därför tränar man 2-3 dagar i veckan och försöker komma ut 1ggn/vecka med crossen helst 2ggr...

Så de blir nog ordning på de med.. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Piken var nog till han som fått jobb på godisfabrik :tummenupp

En låda Yankie-bars tack! Tror att Toms gör dem men de är svåra att hitta. De är de GODASTE! :D
yankie.jpg

ang mässan så har ju jag en sjusitsig dieselbil. Vi styr upp samåkningen i januari. Se till att ta ledigt på torsdagen bara!

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Torsdags ledigt den 26:e Januari Bokad... *check*

Tänkte kolla om de var några Hårdrockare här inne som ska ner till Swedenrock i sommar eller funderar på de... Själv har jag bokat upp de och har plats.. Blir en Husvagn på campingen... Än så länge är de inte fullt så.. :yoparty

Piken var nog till han som fått jobb på godisfabrik :tummenupp

En låda Yankie-bars tack! Tror att Toms gör dem men de är svåra att hitta. De är de GODASTE! :D
yankie.jpg

Sånna där är annars lätta och få tag i Finland. Får väl köpa på mig ett gäng när jag är över nästa ggn (våren) om inte annat... ;) Om nu inte Webes/Toms direktören kan skaffa de därifrån.. :tummenupp

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har fått kontakt med en kille i Gbg som har vinkel till sin dremel så då tar jag det sista hos honom innan jag lämnar in för borrning (oxå i Gbg ju)

Han fick sin CR500-cylle borrad av Lindome och den hojen funkar bra nu. 600 kr kostade det visst. Tror att han i Axvall var lite dyrare enl hemsidan.

Jag måste bara få hem kolven först så att de kan borra utefter den + 0,09-0,10 mm i kolvspel.

Jag kan säkert ta med din cylle dit när jag ändå åker. Ring runt och kolla med firmorna. Den jag ska till heter egentligen:

Limab Motorrenovering AB
0704 - 79 46 49

Sålt den till Satan och vad fick du för det? En R1'a??? Lurad!!!
:skrattaåt

;) :krama

Det kunde ju varit MYCKET värre han kunde ju gett mig en gixxer istället för min själ.................. :krama

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet