Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar.

till och med måndag.... :(

Kom inte med nå roliga förslag denna helg...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar, ledig åtta timmar, Jobba åtta timmar.

till och med måndag.... :(

Kom inte med nå roliga förslag denna helg...

Jobba tolv timmar, ledig tolv timmar, jobba tolv timmar.. november ut..

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Piken var nog till han som fått jobb på godisfabrik :tummenupp

En låda Yankie-bars tack! Tror att Toms gör dem men de är svåra att hitta. De är de GODASTE! :D
yankie.jpg

ang mässan så har ju jag en sjusitsig dieselbil. Vi styr upp samåkningen i januari. Se till att ta ledigt på torsdagen bara!

Torsdags ledigt den 26:e Januari Bokad... *check*

Tänkte kolla om de var några Hårdrockare här inne som ska ner till Swedenrock i sommar eller funderar på de... Själv har jag bokat upp de och har plats.. Blir en Husvagn på campingen... Än så länge är de inte fullt så.. :yoparty

Sånna där är annars lätta och få tag i Finland. Får väl köpa på mig ett gäng när jag är över nästa ggn (våren) om inte annat... ;) Om nu inte Webes/Toms direktören kan skaffa de därifrån.. :tummenupp

Yankie's är grymt goa! Ska nog kunna fixa fram några..
En av fördelarna nya chefen la fram var att det inte är några problem med att ta ledigt om man behöver det:) PERFEKT vi mässor och bankörningar mm.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Snabba ryck. Inga tre månaders uppsägning här inte. Himla kul att du verkar fått ett bra jobb Johan! :tummenupp Jag kommer ofta på mig själv med att inte uttrycka den glädje jag faktiskt känner för nån/nåt när jag pratar i telefon (hoppas jag inte är allt för mkt surkewk för det) och jag gjorde inte det den här gången heller :(

Jag är uppriktigt glad för din skull (och lite avis)! Kom gärna förbi i veckan som sagt...

// soon 2 B Yankie-junkie, K-Man :tungan ;)

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Grattis bullen till nya jobbet! Ingen mer som är sugen på stunthoj alt motard utöver sh? Pimpstars film med GBGx3M satte igång ideerna!:)
http://www.youtube.com/watch?v=3tv6o2nD5to&feature=youtube_gdata_player

/Hälsningar från Kiruna

På tal om jobb; dottern och jag var och hälsade på K-man och hans kollegor, mkt uppskattat! Kul och intressant att se hur vardagens hjältar har det, hade det inte varit för 2 år av studier hade jag gärna blivit brandman.

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Kompisar i godisbranschen slås ju bara av kompisar i bryggeribranschen =) Grattis till jobbet ! Btw har du monterat stompgripsen än?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tänk på att inte montera Stomp om det är kallt! Följ instruktionerna till puGnKt och pricka :mattias

Jag värmde med hårtork innan jag monterade och då stod den ändå i källaren

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kompisar i godisbranschen slås ju bara av kompisar i bryggeribranschen =) Grattis till jobbet ! Btw har du monterat stompgripsen än?

De kan jag säga att han inte har, eftersom både gripsen och hojen står i mitt garage... :D

Får väl se när han får tid för lite med/omvårdnad... Beställt snakeskin till Gixxern som ska monteras.. Men får väl passa på när de fortfarande är hyffsat varmt ute... :tummenupp

Grattis bullen till nya jobbet! Ingen mer som är sugen på stunthoj alt motard utöver sh? Pimpstars film med GBGx3M satte igång ideerna!:)
http://www.youtube.com/watch?v=3tv6o2nD5to&feature=youtube_gdata_player

/Hälsningar från Kiruna

Blivit mer och mer sugen på en Motard som komplement bara för att ha en bus/lek hoj för gatan... Är ju inte en superdyrt inköp... dock kan de ju blir för att få den som man vill ha den... Men ska ta mig en funderare över vintern... :tummenupp

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tack alla!

Nej du lät verkligen inget annat än glad, ska försöka komma förbi på tisdag och kolla på foliehögen som ska sitta mellan topplocket och motorblocket på 500:an :)

Nej stompgripsen ligger fortfarande jämte. Har vart för lite tid. Har inte sett min skönhet på ett par veckor nu :( Kommer dock bli ändring på inom snar framtid! Skicka ditt kontonr så för jag över pengarna goffen.

Vad är Kga för ställe? verkade nästan vara lite intressant även om det inte är 2t..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj

Tja suttit och sneglat på dessa ett par veckor nu, så får man väl slå till på istället i så fall, men då får man ju köra oreggat med... :tungan

6044138309.jpg

Tack alla!

Nej du lät verkligen inget annat än glad, ska försöka komma förbi på tisdag och kolla på foliehögen som ska sitta mellan topplocket och motorblocket på 500:an :)

Nej stompgripsen ligger fortfarande jämte. Har vart för lite tid. Har inte sett min skönhet på ett par veckor nu :( Kommer dock bli ändring på inom snar framtid! Skicka ditt kontonr så för jag över pengarna goffen.

Vad är Kga för ställe? verkade nästan vara lite intressant även om det inte är 2t..

Vad har man missat nu med 500:a projektet ? Har Cyllen gått åt hell eller vad ? Med tanke på Kman inte glad och foliehög referensen så låter de allt annat än bra... :va

Gällande mekandet så är de bara att hojta till så ordnar vi de, ska se om jag kan få upp lite isolering och gips i garaget nån helg framöver med... :krama

Kga är inte de typ Kungsbacka eller nått sånt (vild gissning) ?! Men de var ett allt i ett paket de ja... Lägga ett bud kan inte skada om man kan få de för en billigare peng... Men jätte billigt lär de inte bli...

Då har man äntligen kommit igång med offroad körandet med, andra helgen man masade sig ut,finns bilder och film som kommer senare... :yoparty:tummenupp

Du får väl haka på och testa lite Johan om inte annat, kan nog ta med mig polarens yzf 250 som han ändå inte får köra förens till våren pga. sin skada, om nån bara vill haka på och leka lite... Bara hojta till så kan vi nog ordna något...

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kga är sannolikt Karlskoga, särskilt om man frågar KGA-Johan :D

Det är väl Norman här på SH som har den Hondan men den har varit till salu ett år?!? Undrar vad han begär :va Dubbdäck och motardfälgar är inte gratis iof...

Edit: Nej min cylle är ok. Har satt Alufolietejp på deckytan för att skydda den om man skulle råka komma nära med slip-chucken. Det är nog det bullen refererar till.

Bifogat

• Avverkat.jpg
    Avverkat.jpg
    210.4 KB · Visningar: 16
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ni som har lite koll på 450/motard, vad får man ge för en sådan? Är inte ute efter puts och fint skick, den ska stuntas med och leka i stan.

Blir dyrt allt detta, ny 10a igen, bilbyte, motard..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Kga är sannolikt Karlskoga, särskilt om man frågar KGA-Johan :D

Det är väl Norman här på SH som har den Hondan men den har varit till salu ett år?!? Undrar vad han begär :va Dubbdäck och motardfälgar är inte gratis iof...

Edit: Nej min cylle är ok. Har satt Alufolietejp på deckytan för att skydda den om man skulle råka komma nära med slip-chucken. Det är nog det bullen refererar till.

Ja Karlskoga låter mer sannolikt.. :tummenupp

Ja jag har för mig ja har sett den till salu ett bra tag nu.. även när jag började leta 450... Men antog redan då att den var utanför min budget så la ingen energi på den, visst vart man sugen... men de är man på så mycket.. *Edit* kikade lite på nätet och de finns en del CRF450 04/05 med både motardkit/isdäck för runt 22-25K så nånstans där kanske man kan räkan med att lägga sig eller lite mer... ?!

Ok, ja då var de bara sättet han uttryckte sig på som fick mig att tro att cyllen var åt hell.. :tungan

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ni som har lite koll på 450/motard, vad får man ge för en sådan? Är inte ute efter puts och fint skick, den ska stuntas med och leka i stan.

Blir dyrt allt detta, ny 10a igen, bilbyte, motard..

Tja beror lite på ålder och skick men eftersom du inte är ute efter nått knullpust så antar jag en äldre kan funka med men runt 15-30K beroende på vad som kommer med och antal timmar som den är körd och om den ska vara inreggad eller ej får man väl räkan med.

Husqvaran 610TE inreggad för 15K (obs tutan som är monterad på styret... bara den är värd guld... :tungan)

Ktm 620 allt på hoj är 2004 eller nyare förutom motor och ram som är 94:a

Honda crf450

Blir ju inte lika dyrt oftast att krasha sin motard/stunthoj som SH:n... :tummenupp

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja, man har alltid varit tveksam till dessa.. tog bara upp några exempel... Vet inte själv var man ska landa men ska man inte regga så kan man likväl köpa motardkit till CRF:n...

*EDIT* hmm eller om man skulle ge sig på ett vinterprojekt kanske... Köpa nått "objekt" och Motarda till den... inget motor ras dock...
Ja de får man allt spåna på lite mer... Scouta marknaden och se vad som finns att bygga på... Projekt är alltid trevligt i en mindre skala så vet man ju när de bör vara färdig om mans ka ut och åka i vår/sommar...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...