Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tog en snabb titt på blocket, från ca 125K börjar RSV4an säljas. Det lockar, men blir inte aktuellt förräns tidigast 2013. Hade varit fint att prova den, bmw:n och ZX10an samma dag!

Nu kom 1a snön här i Kiruna, yeah... :rolleyes:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kul med lite bilder Kalle.
Vilka porer det va i den cyllen, brukar cr 500 se ut så?

Antar att kompressorn få jobba lite med den filen?
Vilken bild tänker du på? Jag har inte hittat några regelrätta porer, typ instängda luftfickor i aluminiumet under portningen men visst är de gjutna ytorna väldigt grova orginal. Det ju bara grovavverkat just nu. Väntar på flexislang och sliprondeller sen ska det jämnas till. Jag är långtifrån klar.

Sägs väl iof att färskgasen inte ska ha spegelblanka kanaler för då bildas droppar så lite skrovligt på insugssidan gör inget bara det inte är gjutskägg och kanter. Utblåset ska bli helt slätt däremot.
Får se om jag kan matcha blocket mot cyllens kanaler också så det blir helt fritt från kanter.

Ja min lilla hobbykompressor räcker inte till för konstant körning men den funkar att jobba med. Däremot funkar inte Biltemas vattenavskiljare tillfredsställande tycker jag. Det är ju inte angivet vilket håll den ska monteras åt och det finns nån knapp som ser ut som en riktningsväljare på den. Nån som kan berätta hur de funkar för en okunnig? Det samlas lite vätska i den men den tar inte bort all fukt. Bubblar lite ur slipmaskinen med :(

Jag får leka i snön vecka tre. Då blir det Vemdalen med familjen och förhoppningsvis Goffe+1 också. 1750 kr för en stor o fin 8+2 bäddars stuga med bastu, braskamin mm en vecka är lagom dyrt. (jobbets stuga) :tummenupp

Bifogat

• LeftPortRaised.jpg
    LeftPortRaised.jpg
    177.4 KB · Visningar: 41
  • Avverkat.jpg
    Avverkat.jpg
    210.4 KB · Visningar: 38
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Jag får leka i snön vecka tre. Då blir det Vemdalen med familjen och förhoppningsvis Goffe också. 1750 kr för en stor 8+2 bäddars stuga med bastu, braskamin mm (jobbets stuga) :)

Lagom att du fått en GoPro2 av tomten då så det kan bli lite vinterfilm från skidspetsen också! :D
Trevligt i Vemdalen men det var många år sedan nu..
Har för mig att vi åkte mycket i björnrike, tror det ingår i kortet.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag är tyvärr tveksam till att jag varit så snäll i år att :tomten kommer med en Hero2 :D men visst skulle det kunna bli fin film, framförallt när den är monterad på en stav. (har inget sånt fäste heller)

Finns ju en miljon andra skidfilmer som är fränare än min skulle bli men det kanske skulle vara lite roligt att filma barnen iaf.

Wiseco-kolv, lager och packningar står högre upp på prioritetslistan just nu, och AF-konverteringen lär inte heller bli gratis :rolleyes:

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ser ut att lösa sig med arbete :) Dock inte mycket ledigt.. Men snart slipper man köra 91,1km två gånger om dagen. Det blir 24,2km två gånger i stället. Kan dock inte säga var än då jag inte skrivit under något än.:banana

Ni får gissa på onsdag.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jaaaa, Monsterkawa!! Men en cross är väl sällan en investering :D

24 km.... För långt för Torsvik och för kort för Nässjö... Bankeryd? Ska du rolla o pensla på Anza?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Shhhh... får ju inte skrämma honom redan.. :p
Men ja investering kanske är att ta i...

De var ju gött för dig Bullen att de ordnar sig med jobb och att de blir närmare än du haft fram tills nu... :D

Ser dåligt ut med monster (500cc 2-takt) på blocket just nu i alla fall, EnduroMx hade en i allafall... ser fräsch ut... Köp nu ---> CR500

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tänkte precis fråga om det var några vintersportare här inne...jag sitter och funderar på vart man ska ta sej i vinter.

Verkar bli nånstans i Sverige med polarna iaf så alla tips mottages tacksamt.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ser ut att lösa sig med arbete :) Dock inte mycket ledigt.. Men snart slipper man köra 91,1km två gånger om dagen. Det blir 24,2km två gånger i stället. Kan dock inte säga var än då jag inte skrivit under något än.:banana

Ni får gissa på onsdag.

Hörle slott?

Tänkte precis fråga om det var några vintersportare här inne...jag sitter och funderar på vart man ska ta sej i vinter.

Idre är helt klart bäst.. ta in på Pillans hotell mitt i backen :)
Ny restaurang på toppen och nya liftar. Kanon med backar i alla väderstreck!

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Vilken bild tänker du på? Jag har inte hittat några regelrätta porer, typ instängda luftfickor i aluminiumet under portningen men visst är de gjutna ytorna väldigt grova orginal. Det ju bara grovavverkat just nu. Väntar på flexislang och sliprondeller sen ska det jämnas till. Jag är långtifrån klar.

Kanske inte va så farligt, men såg ut som lite porer i avgasporten, fast det syntes vist bara på bilden där det var slipat/polerat.

Har liten tryckluftsslip hemma typ tandläkarmodell som är smidig att ha när det är trångt, säg till om du vill låna.

Ingen som vet något om blixtens racing i jönköping?
Har en extra cylle till ktm'en, funderar på att borra den så att jag kommer upp till 420 cc.
Men lite osäker på om det bara behövs borras eller om man ska stoppa i ett foder också.
Vill inte lämna bort till någon klåpare.

Själv så har man bad gastein inbokat i januari :yoparty Funderar lite på att åka till värmare breddgrade snart också, men få se hur det blir med det.

Vintersporten är ju självklart isåkningen annars :banana

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kanske inte va så farligt, men såg ut som lite porer i avgasporten, fast det syntes vist bara på bilden där det var slipat/polerat.

Har liten tryckluftsslip hemma typ tandläkarmodell som är smidig att ha när det är trångt, säg till om du vill låna.

Ingen som vet något om blixtens racing i jönköping?
...
Vill inte lämna bort till någon klåpare.
Märkena i utblåset är efter grova slipstiftet. Det var bara snabbputsat vid det fotot och därför gropar kvar. Jag har avverkat rätt mycket mer i det hålet sen dess.
smug.gif

Är din lilla slip vinklad så att jag kommer åt inne i överströmmarna så lånar jag den jättegärna! Chuck för 3mm stift eller?

Jag ringde både Blixtens och Jönköpings motorrenovering men ingen av dem kunde borra min 500'a iaf. De hänvisade till Stigs i Axvall (Skara) men jag kommer att lämna till Lindome i Gbg.
Blixtens kanske kan borra din cylle. Värt att fråga iaf. Min kräver en stressplatta fastskruvad på topplockets plats för att garantera rundhet vid borrningen.

Ser dåligt ut med monster (500cc 2-takt) på blocket just nu i alla fall, EnduroMx hade en i allafall... ser fräsch ut... Köp nu ---> CR500
Ja den var riktigt fräsch. Snyggt med svart ram (min e vit) Vettigt pris också. Jag gav 15000 för min privat och den var inte så fräsch.

Fel det är en investering för själen !
När köper du cross då? :7peta

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Märkena i utblåset är efter grova slipstiftet. Det var bara snabbputsat vid det fotot och därför gropar kvar. Jag har avverkat rätt mycket mer i det hålet sen dess.
smug.gif

Är din lilla slip vinklad så att jag kommer åt inne i överströmmarna så lånar jag den jättegärna! Chuck för 3mm stift eller?

Jag ringde både Blixtens och Jönköpings motorrenovering men ingen av dem kunde borra min 500'a iaf. De hänvisade till Stigs i Axvall (Skara) men jag kommer att lämna till Lindome i Gbg.
Blixtens kanske kan borra din cylle. Värt att fråga iaf. Min kräver en stressplatta fastskruvad på topplockets plats för att garantera rundhet vid borrningen.

Nej den är tyvär inte vinklad.
Finns ju stift som har ett klot i toppen, både ''frässtift'' och sådana utav ''sten'' med ett sådan kanske du kommer åt?

På jobbet har vi slipar som går ut och in istället för rotera, dom funkar också bra att komma åt med.

Att Blixten inte ville ta sej an jobb som han inte tror sej klara av är ju bra.

Hört mycket bra om Lindomme eller?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

billigare att åka och skida i Italien!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
smug.gif

Ja den var riktigt fräsch. Snyggt med svart ram (min e vit) Vettigt pris också. Jag gav 15000 för min privat och den var inte så fräsch.

När köper du cross då? :7peta

Jag har ju ingen själ =(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari