Hur var det på mässan nu då? Något mer än Slade stället att kolla på?
Kom in till mässan, möttes av en vakt som hade blicken "are you ready for this shit motherfuckers", lite som Slipknot säger i någon låt.
Så fort den biten var klar klev vi rakt in i kläder och annat tråkigt. Fort vidare. 1199. Ducati 1199. Såg den på långt håll, damn it vilken läcker hoj, men vad högt upp den stod, den ville dem inte att man provsitter, inte ens om man skrivit köpekontraktet. Kikar vidare, vilka detaljer på den hojen!
Vidare, RSV4, ZX10R.. Check.
Vem fan är det?! En kort äldre man med en elhoj. Kunde ha spenderat en hel helg och lyssnat på hans historier, hans historia. Vilken hjälte han är mr Linden, intressant att höra några ord om hans el-hoj. I samma veva står en till kort man. Fick äran att hälsa på mr Bergman, han kan bli lika stor som Linden.
Vidare, upp en våning. Fick skorna putsade. Köpte inget av han. Läder, renpäls, cowboy.. Längst bort, mest racing. Mr Nordgren själv! Lika intressant som Linden, och fick se en moto3 motor och chassi. Coolt.
Vidare, ner en våning. BIKE gänget stod där.. Små till växten dem också. Lite skitsnack med Matti, berättar sist jag klota/slog över. Använd foten, använd bakbromsen var hans tips. Fanns en kaxig Kawasaki old school där, fet.
Fetast i old school stil var samligen med old school sbk! Tror den tillhör en hjälte här på sh. Allt från dammsugare a la ZXR till 996R.
Lika planlöst som innan vandrar jag vidare. Den långe mannen lät som speakern på Anderstorp. Han berättade hur många sekunder han kommer kapa/varv med hjälp av Leon Haslam delar till fetingblanden. Läcker hoj, vilken sving, vilka bromsar, vilket paket!
Tar en titt på en show, cirkus "kommer inte ihåg". Fan vad jag gillade det!
Tillbaka till Ducati, känner mej som en man på Diavel.
Smög ut, en säljare såg mej, ett par handskar rikare.
Roger över
Roger ut