Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=urakMc1lUtc

Kunglig video! Har inte kört R1 2004-nu, så jag vet inte om jag kan hålla med den hjälten. Men ur-R1:an är jäkligt fin, smidig och snäll motor, lätt att slanga med!

Ska flytta snart, såg att jag har 2 st högtalare mod större, har inte kollat om jag har kvar radio/cd delen. Någon som vill ta emot det? Passar till tex garage/verkstad. Annars slängs det.

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ne nu är det väll ändå på tiden att våren kommer. Funderar på att köpa mig ett par motardhjul idag och hoppas på att de blir lite värnade nästa vecka så de går att testa på någon industri eller liknande

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hur var det på mässan nu då? Något mer än Slade stället att kolla på? :)

Kom in till mässan, möttes av en vakt som hade blicken "are you ready for this shit motherfuckers", lite som Slipknot säger i någon låt.

Så fort den biten var klar klev vi rakt in i kläder och annat tråkigt. Fort vidare. 1199. Ducati 1199. Såg den på långt håll, damn it vilken läcker hoj, men vad högt upp den stod, den ville dem inte att man provsitter, inte ens om man skrivit köpekontraktet. Kikar vidare, vilka detaljer på den hojen!
Vidare, RSV4, ZX10R.. Check.
Vem fan är det?! En kort äldre man med en elhoj. Kunde ha spenderat en hel helg och lyssnat på hans historier, hans historia. Vilken hjälte han är mr Linden, intressant att höra några ord om hans el-hoj. I samma veva står en till kort man. Fick äran att hälsa på mr Bergman, han kan bli lika stor som Linden.
Vidare, upp en våning. Fick skorna putsade. Köpte inget av han. Läder, renpäls, cowboy.. Längst bort, mest racing. Mr Nordgren själv! Lika intressant som Linden, och fick se en moto3 motor och chassi. Coolt.
Vidare, ner en våning. BIKE gänget stod där.. Små till växten dem också. Lite skitsnack med Matti, berättar sist jag klota/slog över. Använd foten, använd bakbromsen var hans tips. Fanns en kaxig Kawasaki old school där, fet.
Fetast i old school stil var samligen med old school sbk! Tror den tillhör en hjälte här på sh. Allt från dammsugare a la ZXR till 996R.
Lika planlöst som innan vandrar jag vidare. Den långe mannen lät som speakern på Anderstorp. Han berättade hur många sekunder han kommer kapa/varv med hjälp av Leon Haslam delar till fetingblanden. Läcker hoj, vilken sving, vilka bromsar, vilket paket!
Tar en titt på en show, cirkus "kommer inte ihåg". Fan vad jag gillade det!
Tillbaka till Ducati, känner mej som en man på Diavel.
Smög ut, en säljare såg mej, ett par handskar rikare.

Roger över
Roger ut

Bifogat

• P1020873.jpg
    P1020873.jpg
    245.1 KB · Visningar: 34
  • P1020893.jpg
    P1020893.jpg
    236.8 KB · Visningar: 26
  • P1020911.jpg
    P1020911.jpg
    208.6 KB · Visningar: 34
  • P1020866.jpg
    P1020866.jpg
    225.8 KB · Visningar: 30
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hur var det på mässan nu då? Något mer än Slade stället att kolla på? :)

Helt klart nice mässa... Nästa ggn får de bli som Kalle sa lite längre... tiden flög iväg där inne... Fyndade en ny Arai MX hjälm 5400:- ord. pris 50% på de och sen prutaden ha på sig själv för att bli av med den, så betalade 1300:- för den. Blev ett par Knox Biomech handskar med när de var 50% på dessa, var skönare än Handroid handskarna...

Kalle fastande på ett par bilder, är de nått du vill ha högupplöst så hojta Kalle... Kan man se nöjdare ut på en RSV4:a ?!

Kalle_Diavel.jpgKalle_Diavel_2.jpg
Kalle_RSV4.jpgKalle_RSV4_2.jpg

Resten av mina bilder slängde jag upp i en separat tråd under Media/Bilder... På Två Hjul 2012

Kom in till mässan, möttes av en vakt som hade blicken "are you ready for this shit motherfuckers", lite som Slipknot säger i någon låt.

Roger över
Roger ut

Så klockren och skön summering av dagen... Nice one Goffe... :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Cirkus Spektakuläääär. Coolt med backflips från nästan stillastående ansats :D

Jäklar vad RSV4 känns som hemma. Dags att robba en bank eller nåt.... de är inte gratis! :(

Var nog bara jag som köpte stövlar på plats. Hittade ett par billiga crosstofflor som ska få ersätta mina spruckna gamla Alpinestars Tech2'or. Gott att komma hem och upptäcka att de var flera hundra billigare än billigaste på ebay :)

Denna är till er som fastnat för 1199'an:
http://www.youtube.com/watch?v=qK7B6CEs9cI

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Allt är väl naturligtvis slutsålt på söndag :(

Har en väldigt avslöjande bild på en r1 wanna-have:rolleyes:

Bifogat

• IMAG0119spec.jpg
    IMAG0119spec.jpg
    240.3 KB · Visningar: 48
Last edited:

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Är det någon som har koll om det finns någon bra och prisvärd reklambyrå i området? Vad jag vill göra är följande
honda rs.JPG
och få den att se ut som den här
Honda nsf250r.jpg

Tänkte mig foliering samt att lacka röven. Behöver även hjälp med RS loggan som skall se ut som NSF loggan. Några tips?

Bifogat

• Honda rs125r.jpg
    Honda rs125r.jpg
    73.6 KB · Visningar: 36

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hon verkar ha alla dom rätta anlagen... Gillar motorcyklar, lyssnar och gillar Hårdrock... :tummenupp

Var nog bara jag som köpte stövlar på plats. Hittade ett par billiga crosstofflor som ska få ersätta mina spruckna gamla Alpinestars Tech2'or. Gott att komma hem och upptäcka att de var flera hundra billigare än billigaste på ebay :)

Själv blev man sugen på dom där TCX R-S2:erna, typiskt att man skulle test... :huvet

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Är det någon som har koll om det finns någon bra och prisvärd reklambyrå i området? Vad jag vill göra är följande
View attachment 352796
och få den att se ut som den här
View attachment 352798

Tänkte mig foliering samt att lacka röven. Behöver även hjälp med RS loggan som skall se ut som NSF loggan. Några tips?

Du har ju V-TAB i norrahammar som jag tror pysslar lite med foliering. Vet att dom gjort husbilar iallafall.

Dock inte lackering men såna verkstäder finns det väl gott om också.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Blev inget av det lösa snacket om Sporthojspub ikväll alltså. Vad sägs om lördagen om två veckor? Kan det bli 11 februari kanske?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Mjo, vi snackade lite löst om de i torsdags kväll (Kalle, Goffe och ja) men sen kom ja på i fredags att jag har beredskap denna helgen så sket sig lätt där... :huvet

Men ska kolla hur de ser ut den 11:e men spontant så bör de funka... :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...