Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hur man bygger en motorcykel på 2.5 minuter

Då var de bara dubben som saknades så kan man ge sig ut på lite is... inte hunnit spana än på tjockleken men med tanke påa tt de var -22 i morse nä rjag pkte till jobbet så bör dom bli tjocka och fina snart isarna... :D :tummenupp

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Låter som att dubben har saknats länge nu..! Ta tag i det alla ni som har cross så jag får prova en dag på isen. Jag kör efter mottot 'you brake it you buy it' :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Håller på och grejer de just as i speak... Suget har blivit för stort och då får plånka lida.. :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ingen som har ett par dubbdäck att låna ut? Gärna på fälg till crf ;)Köpte mig ju nyss en crf50 så har inte råd att köpa dubbisar ja kommer använda en gång:/ Tänkte testa isen på axamo eller nåt :)

Mja de blir nog inte de enklaste och hitta nån med dubbisar som är monterade och klara på fälg till en crf som dom dessutom kan låna ut... kommer ha de snart men inte som ja kan låna ut då dom ska på min cykel.. :p

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det körs isbana i Göteborg i helgen. Både lördag och söndag. Flytta puben till HRC Göteborg? :)
'Bulle och Rav3n, har ni dubbdäck och tid/lust att dra till götet i helgen? Vi skulle kunna göra Harry's här på lördagen och Göteborg på söndagen t.ex
Det lovas sol, 0'C och 5 m/s i Göteborg på söndag. Perfekt isväder. Jag lånar 'Bulles kärra och tar det lite lagom lugnt på lördag kväll om jag får klart hojen 100% och hinner kränga på dubben till dess.
Låter som att dubben har saknats länge nu..! Ta tag i det alla ni som har cross så jag får prova en dag på isen. Jag kör efter mottot 'you brake it you buy it' :)
Ja, vad gör du på söndag? :)

Precis som husse behövde 500'an en sup för att vakna till liv :D

http://www.youtube.com/watch?v=zFkAQlmm8TM

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ööh... sa allt på slutet av de klippet.. :D :tummenupp

Men nice att de är liv 500:an igen... Ska försöka kränga i veckan så ska jag dubbelkolla så de inte är nåttmen annars är ja nog på lite isåka i Götet... Will update later...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
När alla nya motordelar är doppade i tvåtaktsolja så ryker första uppstarten lite extra ju. Bolmade bra i garaget :3freak

Jag lånar/köper gärna din framfälg Johan. Första tjing :hej

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kalle. Den är din för 129900:- :D
plus en dragkrok va? :D

Det plogas isbana på sjön Ören i Örserum. Man kör ner vid kyrkan. Kanske lite körning där på lördag?

SPORTHOJSPUB: Bord är bokat på Harry's kl 18 på lördag. Säg 'Sporthojspub' i dörren så kommer du rätt :tummenupp

Kommer:
K-Man
Teamy (sofi) kl 19
Goffe
Zuperbulle
Rav3n
TheKid

Fyll på så jag vet om bordet räcker. Bokat för 8 nu

Last edited:

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Tja!

Lägger ut en liten "annons" här angående parkering i centrala Jönköping.

Det är så att jag har fått tag i en plats i ett centralt beläget parkeringsgarage (Scheelegatan) här i Jönköping. Efter som att jag bara kommer använda det till min MC så har jag lite plats över och tänkte därför kolla här om det finns någon som är intresserad av att hyra in sig på en "halva".
Kostnaden blir cirka 240kr/månaden.
Garaget är alltså beläget under hyreshusen vid Svanströms på Klostergatan, endast boende har tillgång till garaget. 2 nycklar finns givetvis.
Tillträde kommer ske 1/4.
Vet ej något om temperaturen i garaget dessvärre.

Hör av er på mail till mig om ni är intresserade.
Markus.christensson@gmail.com

Med vänliga hälsningar

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
SPORTHOJSPUB: Bord är bokat på Harry's kl 18 på lördag. Säg 'Sporthojspub' i dörren så kommer du rätt :tummenupp

Kommer:
K-Man
Teamy (sofi) kl 19
Goffe
Zuperbulle
Rav3n

Fyll på så jag vet om bordet räcker. Bokat för 8 nu

Måste tyvärr stryka mig, då mäklaren ringde precis o bokade in en visning imon morgon på kåken... Sorry...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
500'an går finfint nu! :tummenupp Över en timmes effektiv körtid på isbana idag enligt timräknaren :)

En timme till Sporthojspub!! :rock :fyllisar

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Liten rådfråga. Ska ev byta min 450 07a mot en cr250 04a imorgon. Jag får 5k emellan. De va säkert 5år sedan jag körde en 250 2t. Vet att man kommer få växla mer osv. Men hur tycker ni dom är? För å nackdelar?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tja, hade en 250 -01 före 450:n och den var väl ok, stora fördelen är väl att dom är lättmekade... i övrigt så vet jag inte va man ska säga om dom. Ja bytte för att ja inte var helt nöjd med 2-takts ljudet från dom.. 500cc 2-takt ok...125/250cc 2-takt nja. men de är ja de...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping