Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Okey, är riktigt sugen på en. Känns dyrt att åka 4t tycker jag när ja inte kör på högre nivå. Fast sjukt gott att man sluppit blanda bensinen ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jo de är väl de med att blanda bensinen, fast om de har varit så mycket dyrare vet ja inte för egen del... Än så länge men du kanske har haft värre utgifter ? Kostar ju med två takt med... Så för egen del känns de hugget som stucket... :D

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Men jag tänker framåt ;) Min gamla 125a rasade och de kostade 10 082 kr att laga. De sägs ju att 4t är dubbelt så dyrt som 2t vid ras ;)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Biddarn: Fråga dig själv varför du vill byta. Motorkaraktärerna är ju helt olika och det sägs att kostnaderna är ungefär desamma för driften. Sköter man cykeln och byter slitdelarna i tid så ska det väl inte behöva rasa... :) Har inte den du byter till dokumenterat mer underhåll gjort nyligen än din egen hoj så hade inte jag bytt till en äldre modell.

Jag vet inte vad helrenovering av din hoj kostar men jag renoverade ju precis min 500'a grundligt för ca 4000 kr totalt inkl borrning, kolv och alla lager. Inga ventiler, -fjädrar eller styrningar att byta iof :)

Två dagar sånt här i helgen. Riktigt kul! Toppenväder igår :tummenupp Bilden är tagen i skärgården utanför Billdal/Gbg. Lite salt vatten där så isen var lite mosig vid 0'C och hojen blev vit av torkat salt men fästet i dubben var bra!
Såg på hemvägen att Strängseredssjön nu har en fin plogad slinga och lagom höga vallar. 3 dm tjock is så det håller även för bilar. Dit måste vi åka snart!!!

Bifogat

• BilldalWhee640.jpg
    BilldalWhee640.jpg
    19.4 KB · Visningar: 44
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Skön rulle (hyllning till en av deras vänner) och grymt skön åkning!

K-Man, ser ut som att du haft en lyckad helg! Kanon bild.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Två dagar sånt här i helgen. Riktigt kul! Toppenväder igår :tummenupp Bilden är tagen i skärgården utanför Billdal/Gbg. Lite salt vatten där så isen var lite mosig vid 0'C och hojen blev vit av torkat salt men fästet i dubben var bra!
Såg på hemvägen att Strängseredssjön nu har en fin plogad slinga och lagom höga vallar. 3 dm tjock is så det håller även för bilar. Dit måste vi åka snart!!!

Usch man är INTE alls avis på 2 dagar isköra... Ja då rä de bara att se till att ha allt redo för lite Strängseredssjö action... :D

Mmm var gött väder och temp i helgen med så... Tyckte jag såg att dom skottat sjön utanför Lekeryd med... så bör ju finnas ett par platser att tillbringa helgerna med... Ska se om man kommer ut nu till helgen istället...

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Eftersom ja inte har råd att köpa dubbdäck nu så får ja väll nöja mig med att köra 740 på isen. Tenhults sjön finns ju med nu :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Sket i att byta till 2t. Samlade ihop lite mynt och åkte ner till mc sport arena med fälgarna. Så imorgon sitter de nya dubbdäck på ;) Någon mer som ska köra i helgen? ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Gött de blev så istället ja... Jag ska försöka få på mina som bör komma nu... fick dom inte innan helgen så nu får han se till att få hit dom.. Är allt i ordning till helgen så är jag på...

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag ska också försöka komma ut på isen till helgen.

Kalle, det måste vara löjligt billiga delar till hondan.
Bytte du alla lager i lådan och ramlagerna?
Vestake och lager bytte du inte eller?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ska se om ja hinner testa isen imon lite ;) Går även köra på Barnaps sjön och såg även bilspår på Lovsjön :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kalle, det måste vara löjligt billiga delar till hondan.
Bytte du alla lager i lådan och ramlagerna?
Vestake och lager bytte du inte eller?
Ebay är min vän :tummenupp Samtliga lager och packboxar till bottendelen i ett kit kostade en tusing bara.
Helt rätt, delade inte veven. Hoppas den håller

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Skulle vi göra en 2up Wheelie eller tog Teamy den?

Jag skulle lära dig växla på slangen iaf. Gjorde en film i söndags, 3-4-5 på crossen :tummenupp

Du var en riktig gentleman hörde jag. Långpromenad i kylan... thx bro'

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Skulle vi göra en 2up Wheelie eller tog Teamy den?

Jag skulle lära dig växla på slangen iaf. Gjorde en film i söndags, 3-4-5 på crossen :tummenupp

Du var en riktig gentleman hörde jag. Långpromenad i kylan... thx bro'

Den hade jag glömt, kan göra det med båda! (en åt gången dock) och det kan va bra om den som sitter där har en fot på bromsen, tänkte stå på bakre. Fan va jag längtar till sommaren!

Börjar bli en lång to do list i år, ser fram emot tips!

Det vet du!

ps När tar vi en garage fylla? Jag står för drickat om du står för garage och musik.

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Fick på hjulen med dubb idag. Körde på Tenhults sjön, Runt hela Lovsjön och hela Barnaps sjön. Fett kul, någon som ska köra i helgen? Gärna på plogad bana? :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Vad har ni för mål i år..?! Vi börjar med detta inlägg, bara för er att fylla på.

Goffe

* prova på isåka
* highchair
* highchair med frivillig bakpå
* 2up wheelie med K-Man & Teamy
* slanga jkpg-torsvik (ej på motard)
* snabbare än K-Man på bana :svettig smiley
* långsamma wheelies (under 100)
* växla på slangen, men hålla samma hastighet
* se till att Danne, Bullen & Goffen skäms med sina slangande R1
* inköp av 2 gopro

Men först av allt köp av en 1000.

Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Vad har ni för mål i år..?! Vi börjar med detta inlägg, bara för er att fylla på.

Ja du Goffe.. Jag är den första som kommer filma dig då du skall göra en Highchair, Popcornen bjuder jag på :D

*Köra in mig på Tysen..
*Be K-man om hjälp med viktinställning på nya hojen.
*Ligga tröttsamt länge i "mumma zonen" Alltså wheelie och inte powerwheelie
*Växla på slangen
*Sälja Hondan (Iofs bra att ha den kvar på vinden om 600cc är bättre)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping