Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
KtmDanne skrev:
Se till att få lift av någon som skall dra upp hojen med släp. Vägarna upp till norge är väl sådär kul även på en NSR.

Helvete vad åksugen jag är.........
Äsch, så klen är jag inte, ska ju inte bara va en dans på rosor :hihi
NSRen funkar riktigt bra på längre sträckor....
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Zeb_Macahan skrev:
Nä, ärligt talat så gör den inte det, denna ger mer anspelan på vad det är förnått..

Har du 7x17" på volvon? Inte illa... :tungan

//jaG


Riktigt snygg :tummenupp
Den klart grymmaste bilen för dom pengarna. Jag älskar v-tec motorerna.
Har haft CRX v-tec, Civic VTI, Prelude 2.2 själv och dom är ju helt underbara!
Är det över 5500rpm som gäller fortfarande?
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
Nä, ärligt talat så gör den inte det, denna ger mer anspelan på vad det är förnått..

Har du 7x17" på volvon? Inte illa... :tungan

//jaG
Hehe japp :D
När ska jag få köra in den då? behöver förmodligen sotas ur...
:tomten
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Trango_B skrev:
Riktigt snygg :tummenupp
Den klart grymmaste bilen för dom pengarna. Jag älskar v-tec motorerna.
Har haft CRX v-tec, Civic VTI, Prelude 2.2 själv och dom är ju helt underbara!
Är det över 5500rpm som gäller fortfarande?

6000 varv är det numera. Men denna motorn har något så visst som I-VTEC, ger lite vrid och effekt även under VTEC"inkopplingen"

Över 100 hästar per liter utan türbo är kärlek!

//jaG
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
6000 varv är det numera. Men denna motorn har något så visst som I-VTEC, ger lite vrid och effekt även under VTEC"inkopplingen"

Över 100 hästar per liter utan türbo är kärlek!

//jaG


Allt under 3L är startmotorer :hihi

Har 42hk/l
 

Slaughter

The greatest wannabe there is....
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
R1 2005....snart.
Zeb_Macahan skrev:
6000 varv är det numera. Men denna motorn har något så visst som I-VTEC, ger lite vrid och effekt även under VTEC"inkopplingen"

Över 100 hästar per liter utan türbo är kärlek!

//jaG


Hästkrafter i all ära, men det är ju vridmoment som är det intressanta !!!
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Slaughter skrev:
Hästkrafter i all ära, men det är ju vridmoment som är det intressanta !!!

Noupp, vrid är överskattat. Det sköna i en motor ligger i toppeffekten. :fakta

Det faktum att jag åker runt i en 220hästarsbil som om jag vill drar 0,7liter/mil är jääättebra...

//jaG
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zeb_Macahan skrev:
Noupp, vrid är överskattat. Det sköna i en motor ligger i toppeffekten. :fakta

Det faktum att jag åker runt i en 220hästarsbil som om jag vill drar 0,7liter/mil är jääättebra...

//jaG
nope, vrid är underskattat... turbo ska det vara, kör du oxå på 0,7 o så har du kraft så fort du stampar... :tummenupp
 

Slaughter

The greatest wannabe there is....
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
R1 2005....snart.
Zeb_Macahan skrev:
Noupp, vrid är överskattat. Det sköna i en motor ligger i toppeffekten. :fakta

Det faktum att jag åker runt i en 220hästarsbil som om jag vill drar 0,7liter/mil är jääättebra...

//jaG

Håller inte riktigt med där. Det är känsla att känna när en riktigt turbomotor börjar dra redan vid 1500 varv eller liknande. Så man slipper blåsa upp den som en bålgeting till 5800-6000 varv innan det händer något riktigt.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Slaughter skrev:
Håller inte riktigt med där. Det är känsla att känna när en riktigt turbomotor börjar dra redan vid 1500 varv eller liknande. Så man slipper blåsa upp den som en bålgeting till 5800-6000 varv innan det händer något riktigt.

En riktig turbomotor har inte mer än 2 l cylindervolym och kräver mycket laddtryck för att få bra effekt. Med andra ord, mycket laddtryck, mycket varv. Evo8an e ett lysande exempel.

Motorn på Civicen ger 210 newton vid 4600varv men varvet e ju kul, det är ju en motor.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
Twice skrev:
GULD!!! NU ÄR DET BÄRS SOM GÄLLER STRAX!!!
Ring mej !!! Är Ikon hemma också?
Imorgon är det bärs som gäller :fyllisar
Imorgon klockan 10.00 är det Bottnaryd som gäller med full gas.... :tummenupp
Var du nere på Ejfa med hojen sen eller???
Hörs imorgon!
 

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
NSR_Martin skrev:
Äsch, så klen är jag inte, ska ju inte bara va en dans på rosor :hihi
NSRen funkar riktigt bra på längre sträckor....
Är du sugen på att köra imorgon så är det bara att bege dig till Bottnaryd klockan 10.00.....Jag och Ikon är väl där tills 14-15tiden!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top