Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda
OT: I lördags blev jag omkörd av två Crf 450 å en Ktm. Blev lite skraj när hondorna vrålade förbi på bakan. En av dom lägger ner sin motard precis brevid mig å bromsar upp på framhjulet (kom inte på va de kallas) Vi ligger då jämnsides i ca 50-60km/h och 50 cm ifrån mig. Han återgår till vanlig körstil (2 hjul i backen) tittar på mig å gör tummen upp. Coolt tänkte jag å nickar lite "coolt" tebax sen kör dom iväg typ 10 meter framför mig tittar bakåt sen drar dom iväg som faaaaaan på bakan igen. En av dom gör peace tecknet (med pekfingret å långfingret) samtidigt som han kör iväg som han vore skjuten ur en kanon. Lite damm å sen är dom borta alla tre.

Fan grymt jag vill också kunna åka bakhjul :huvet

:pannkyss
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
:tuttar :yoparty :tummenupp

Gryyyyymmmmm,,,,, Får man vara med och leka någon gång.? Kan även agera kamera man.

Vad va de för bil som skymtades i bakgrunden? va det en Cadillac Esclade?
va det eran?

///micke

Klart! Kan vi inte ta nån lekkväll så vi blir ett par st :D

Det va nån som åkte förbi o stanna o snacka..
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag tror jag har ett 190 slicks som är i princip slut på ena sidan, ok på andra sidan och bra i mitten, billigt och bra!
Nåt intressant?
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Ja o myten på racet i lördags.

7.jpg


8.jpg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
suck... VV i ett nötskal... 650cc är för tung för mellantung MC, men för lätt för tung MC... vart finns logiken i det liksom?

tyvärr har jag bara en 640 att komma med :/ (och så farsan Goldwing 1800... haha)
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Faaaaaaaaaan! :huvet

Behöver hjälp!

Fick just papprena från v.v. där det står att min lilla 650 är för klen för att köra upp med......

Nu till min fråga, finns det nån i trakten som kan tänka sig att hyra ut sin hoj till mig (enbart till uppkörningen, m.o.a. träffas vi där)?

Kan köra så det finns absolut ingen risk för vurpning men om det skulle kännas tryggare skriver vi nåt papper som jag klottrar ner min signatur på och summan kan vi komma överens om vid intresse (om det nu finns nåt).

Ni kan väl PMá mig isåfall, tacksam för alla svar och hojmodeller, sålänge de är 700cc lr över samt helst "lagliga"!?!

B.T.W. Kör upp i början av Juli så det börjar bli lite panik.

FÅr du inte tag i nån privat så kan du ju alltid hyra av trafikskola. Brukar kosta som en dubbellektion. Vissa trafikskolor kräver dock att du tar minst en lektion där för att de ska se att du kan köra.

Jag hyrde själv från Rosenlunds trafikskola när jag skulle köra upp som privatist men då hade jag tagit två lektioner där innan.

En STOR fördel om man åker upp med en trafikskola är att man får värma upp nästan en timme på uppkörningsbanorna innan. De som kör upp helt privat får inte köra banan innan de gör det skarpt.
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Hur f*n får man tag i ett garage i denna stad?


Verkar rätt dömt =(

Någon som har tips?
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Hur f*n får man tag i ett garage i denna stad?


Verkar rätt dömt =(

Någon som har tips?

Hej ja hyrde garage plats på torpa för 300:- i mån tror ja det va . plats för mek o tvätt .
kan det vara av intresse???? pm a mej så ska du få hanns nummer av mej:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top