spike.j
jonsson
vila i frid!
Vet inte hur sånt här funkar rent psykologiskt, men kan det inte vara nyttigt att alla inblandade och/eller berörda ser till att köra en runda motorcykel ihop igen så man inte blir rädd för det? Sånt är ju ganska viktigt när man kör omkull själv eller trillar av hästen eller vad som helst.
Fattar inte varför Polisen ville ha motorcykeln bara, gör man alltid så vid dödsolyckor?
Ta hand om er grabbar, sitt inte hemma själva och grubbla...
Jag skulle gärna vilja åka en lugn runda och varför inte ta en fika innan oxå.
.
Jag VET inte eftersom jag låg framför men jag tittade lite på hur platsen såg ut och han gick av i förlängningen av en raka när vägen svängde lätt höger. Jag tror att det är den klassiska mc-singeln att man missbedömt en kurva, panikbromsar och inte förmår sig att släppa bromsen och svänga utan går rakt fram. Han har ju inte ens svängt lite och vad jag hört var han på hjulen nere i diket en liten bit. Det var inga svarta bromsspår men det blir det ju sällan av en hoj då man inte låser hjulen så lätt. Han har garanterat sett mig bromsa inför denna kurva då rakan var ganska lång.Är det någon som VET vad som hände? Varför gick det snett, de va ju trots allt 2st ur samma gäng som gick av vägen. Måste ju funnits en anledning till detta...?
Jag hade gärna åkt en runda med er alla, men vågar nog inte stressa axeln, har ont efter en tur med en manuellt växlad bil.
Nu kommer Djeno inte tillbaks av att vi spekulerar i vad som hänt men om vi andra lär oss av händelsen så är det inte förgäves. Att gå kurser och fortbilda sig är aldrig fel eller på annat sätt förbättra sin körning.
Hej
Jag blev medlem bara för att följa det som skrivs om min kusin och min allra bästa vän som tyvärr inte längre finns bland oss !
Jag följer gärna med på en åktur i helgen.
Min fru och ett par av djenos vänner följer gärna med i en bil bakom oss..
Vill gärna bli underrättad om mötesplats helst på mobil/sms 0707-481 765..
Hälsningar
Amir Vugdalic
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring