Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Säg till om ni ska göra nån minnesgrej. Jag kommer gärna om jag kan. Även på begravningen om den är öppen för alla.
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Lider med alla anhöriga och alla som fick och får uppleva denna tragedi.

Om det blir någon speciell minnesstund för vänner och utomstående så är jag gärna med också. Så låt oss veta här.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag åkte till Anderstorp igår och körde över hökensås ner, tänkte ta samma väg hem men valde en annan rutt, annars hade jag kommit vid just den tiden,
bara den tanken är obehaglig.

Riktigt tråkigt detta, gott att se hur ni stöttar varrandra.
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Jepp kommer gärna med om vi ska göra något.

Försöka få till en fika i helgen med inblandade och även andra kanske, så alla är ok, och kanske få ut sig allt så de inte bara håller de inne...
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vet inte hur sånt här funkar rent psykologiskt, men kan det inte vara nyttigt att alla inblandade och/eller berörda ser till att köra en runda motorcykel ihop igen så man inte blir rädd för det? Sånt är ju ganska viktigt när man kör omkull själv eller trillar av hästen eller vad som helst.

Fattar inte varför Polisen ville ha motorcykeln bara, gör man alltid så vid dödsolyckor?

Ta hand om er grabbar, sitt inte hemma själva och grubbla...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fy i .... hemskt är bara förnamnet.

Hösten är nyckfull. Man har mycket vana i kroppen, men däck och natur är inte med på lika villkor längre. Ta hand om er och kör så lugnt ni kan, det blir inte roligare att läsa dom här inläggen med tiden...

Lek på banan, kör lugnt på vägen...

En tanke sänder jag till dom nära och anhöriga, det arbete ni har framför er vill jag inte ens tänka på.

/ Jens
 

CBR600f -01

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
jönköping
Hoj
Honda cbr 600f -01
Vet inte hur sånt här funkar rent psykologiskt, men kan det inte vara nyttigt att alla inblandade och/eller berörda ser till att köra en runda motorcykel ihop igen så man inte blir rädd för det? Sånt är ju ganska viktigt när man kör omkull själv eller trillar av hästen eller vad som helst.

Fattar inte varför Polisen ville ha motorcykeln bara, gör man alltid så vid dödsolyckor?

Ta hand om er grabbar, sitt inte hemma själva och grubbla...

Jag skulle gärna vilja åka en lugn runda och varför inte ta en fika innan oxå.
vill inte känna att jag inte vågar sätta mig på hojen nån mer gång efter något så tragiskt. jag vill bara känna att jag vågar. mesigt kanske, men när jag tänker på den tanken så känns det som att man får tårar i ögonen.
jag vet inte vad de som var med den dagen tycker, men åker gärna en runda med de som har lust att köra lugnt.

vi bilade till olycksplatsen igår och la lite blommor. försökte haja vad som igentligen hände. helt sjukt alltså.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Är det någon som VET vad som hände? Varför gick det snett, de va ju trots allt 2st ur samma gäng som gick av vägen. Måste ju funnits en anledning till detta...?

Jag hade gärna åkt en runda med er alla, men vågar nog inte stressa axeln, har ont efter en tur med en manuellt växlad bil.
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Usch vad hemskt! :(

Detta gör verkligen inte mitt beslut om fortsatt hojåkande ett dugg lättare... :confused:

Mina tankar går till nära och kära!!!

//Flying Finn
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Jag följer gärna med på en lugn runda + fika. Var inte med vid olycks tillfället men hade garanterat hängt med om jag läst om körningen innan ni åkt.....
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Är det någon som VET vad som hände? Varför gick det snett, de va ju trots allt 2st ur samma gäng som gick av vägen. Måste ju funnits en anledning till detta...?

Jag hade gärna åkt en runda med er alla, men vågar nog inte stressa axeln, har ont efter en tur med en manuellt växlad bil.
Jag VET inte eftersom jag låg framför men jag tittade lite på hur platsen såg ut och han gick av i förlängningen av en raka när vägen svängde lätt höger. Jag tror att det är den klassiska mc-singeln att man missbedömt en kurva, panikbromsar och inte förmår sig att släppa bromsen och svänga utan går rakt fram. Han har ju inte ens svängt lite och vad jag hört var han på hjulen nere i diket en liten bit. Det var inga svarta bromsspår men det blir det ju sällan av en hoj då man inte låser hjulen så lätt. Han har garanterat sett mig bromsa inför denna kurva då rakan var ganska lång.

Nu kommer Djeno inte tillbaks av att vi spekulerar i vad som hänt men om vi andra lär oss av händelsen så är det inte förgäves. Att gå kurser och fortbilda sig är aldrig fel eller på annat sätt förbättra sin körning.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Nu kommer Djeno inte tillbaks av att vi spekulerar i vad som hänt men om vi andra lär oss av händelsen så är det inte förgäves. Att gå kurser och fortbilda sig är aldrig fel eller på annat sätt förbättra sin körning.

Va lite så jag tänkte, oavsett vad som hände så vill man lära sig av andras misstag/faror/oturer osv, speciellt ett sånt som detta... Du fattar nog vad jag menar...
 

Bob Rock

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha XV 1700 Warrior-04
Hej
Jag blev medlem bara för att följa det som skrivs om min kusin och min allra bästa vän som tyvärr inte längre finns bland oss !

Jag följer gärna med på en åktur i helgen.
Min fru och ett par av djenos vänner följer gärna med i en bil bakom oss..
Vill gärna bli underrättad om mötesplats helst på mobil/sms 0707-481 765..

Hälsningar
Amir Vugdalic
 

CBR600f -01

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
jönköping
Hoj
Honda cbr 600f -01
Hej
Jag blev medlem bara för att följa det som skrivs om min kusin och min allra bästa vän som tyvärr inte längre finns bland oss !

Jag följer gärna med på en åktur i helgen.
Min fru och ett par av djenos vänner följer gärna med i en bil bakom oss..
Vill gärna bli underrättad om mötesplats helst på mobil/sms 0707-481 765..

Hälsningar
Amir Vugdalic

Jag tror faktiskt att det vore en bra idé, att som sagt, ta en fika och prata lite om det. Tror oxå att det underlättar för anhöriga/vänner att känna att de har folk som stöttar de.

Skulle det passa på söndag?

Amir, jag var inte med igår (gula cbr:en) men jag hoppas att du förstår varför. Jag vet att han med röda r1:an förklarade lite om sin bild av olyckan.

må han vila i frid
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top