Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Jahapp nu va hojjen tvättad och avställd, nu blir de långa månader, innan man får vara glad igen. Känns redan för jävligt, den 28 september runt 13 tiden, gick den längs östa storgatan på både två och ett hjul för att nu vila nu i några månader..

Tycker dock vi får hitta på något även utan hojjarna, vore skojj.... go cart kanske ;=)

Btw: Selma du fick tag i våra nummer va, varit borta i drygt en vecka nu..
 

selma_djenan

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2009
Ort
huskvarna
Hoj
r1 09
Jahapp nu va hojjen tvättad och avställd, nu blir de långa månader, innan man får vara glad igen. Känns redan för jävligt, den 28 september runt 13 tiden, gick den längs östa storgatan på både två och ett hjul för att nu vila nu i några månader..

Tycker dock vi får hitta på något även utan hojjarna, vore skojj.... go cart kanske ;=)

Btw: Selma du fick tag i våra nummer va, varit borta i drygt en vecka nu..

Ja,jag fick tag på allas nummer!
Ha de`bra:)
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
hej! är det nån som ska åka nåt i veckan?..tänkte ställa av nästa helg så jag tänkte köra i veckan men kan inga vägar här nere..så om nån vill ställa upp som guide?:va:confused:
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
hej! är det nån som ska åka nåt i veckan?..tänkte ställa av nästa helg så jag tänkte köra i veckan men kan inga vägar här nere..så om nån vill ställa upp som guide?:va:confused:
Jag är ledig hela onsdagen och sambon ska vara hemma och sova efter ett nattpass så det är bra om jag är iväg.

Tyvärr lovar meteorologerna skurar och 12' C på onsdag så vi får väl se och det är farbart då. Jag ställer av K5'an nästa vecka men 750'n rullar året runt så möjligheten finns så länge vädret tillåter (jag åkte ju 14e januari i år :D)
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Jag är ledig hela onsdagen och sambon ska vara hemma och sova efter ett nattpass så det är bra om jag är iväg.

Tyvärr lovar meteorologerna skurar och 12' C på onsdag så vi får väl se och det är farbart då. Jag ställer av K5'an nästa vecka men 750'n rullar året runt så möjligheten finns så länge vädret tillåter (jag åkte ju 14e januari i år :D)
brrrr, säger jag bara..:galen
men vi får se vad vädergudarna har att säga..:tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Man ska ju aldrig åka sista åket grabbar och tjejer vet ni väl. Va ute och körde bil på en av mina MC-vägar. I en lång svepande kurva så dyker det helt plötsligt upp massa löv på vägbanan som man inte ser när man ger sig in i kurvan. Jobbarkompisen berätta om precis samma sak oxå. Hala, blöta löv och kall asfalt. Ta't lugnt och va rädda om er!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har man påställt året runt så kör man aldrig nåt sista åk ;)

Men varningen är helt klart befogad. Ta det vackert på väg ut och bomba hem samma väg då man vet att vägen är ren :cdevil
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Man ska ju aldrig åka sista åket grabbar och tjejer vet ni väl. Va ute och körde bil på en av mina MC-vägar. I en lång svepande kurva så dyker det helt plötsligt upp massa löv på vägbanan som man inte ser när man ger sig in i kurvan. Jobbarkompisen berätta om precis samma sak oxå. Hala, blöta löv och kall asfalt. Ta't lugnt och va rädda om er!
jag åkte "sista" svängen förra lördagen..:D och förra söndagen!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag är så jädra korkad att jag väljer sporter du redan är etablerad i vilket gör det svårt för mig att äga dig.... Jag tror jag ska börja med bågskytte eller schack istället =)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag vinner inga SM och tränar inte särskilt mycket så jag är långt ifrån oslagbar. Det är lite segt första året innan man blivit varm i kläderna och fått ihop utrustning men sen blir det riktigt roligt. :tummenupp
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Ja jag är så jädra korkad att jag väljer sporter du redan är etablerad i vilket gör det svårt för mig att äga dig.... Jag tror jag ska börja med bågskytte eller schack istället =)
Vad är ditt nya gebit, nu när knarren är såld, då?
Men kom igen, berätta då! :4skrika
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har ju börjat med pistolskytte ! Kalle laddade upp sin magnum med 445++ ammo o sen va jag såld !
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag åkte Sandseryd-Kråkebo-Bondstorp-Tranemo idag i solskenet. Jäklar vad vackert det är med höstfärger och den klara luften! Riktigt kul! Lite skit på ett ställe på Tranemovägen efter nån traktor som kört fram o tebax en kort sträcka men annars finfint. En älgko skrämde skiten ur mig när den sprang ut ur skogen 'lagom' nära men hon höll sig i diket.
Suverän alternativväg över Kråkebo jämfört med Månsarp. Prova den innan vintern tjälskjuter ihjäl den :)
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Jag har ju börjat med pistolskytte ! Kalle laddade upp sin magnum med 445++ ammo o sen va jag såld !
Va gött! Har du börjat med pistolskyttekortet och gått med i någon klubb då eller?
Riktigt kul, du har mycket att testa framför dig tro mig. Då har vi mer att diskutera när vi ses i näst.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top