Nytt Försök : Mariestad !

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
vad är de för väg som gäller? lång sväng?

Jag tror det blir firetwin som är tourguide idag så jag har lite dålig koll. Men det blir givetvis sjysta småvägar som gäller. Hur långt bestämmer vi efter vad vi känner för sen. Hoppas vi syns sen då

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Hoj
-
Hade gärna hängt med men har lite dåligt med tid och så har jag dåliga lameller å bakdäck av någon konstig anledning:va
Däck har jag ett ligger löst och lameller kommer nog imorgon.
Så om det blir något åka till helgen hänger jag gärna på.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
i skövde samlas vi kl12, vart vi ska vete fanken..

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
vad är de för väg som gäller? lång sväng?

Beror ju på vilka vägar som väljs. Åkte till Karlsborg i måndags, åkte genom Tidavad, Tidan, Lagerfors, Beateberg, Forsvik, Mölltorp och Karlsborg, vägen hem gick på 202:an genom Undenäs och Töreboda.

Stor del av vägen mellan Forsvik - Mölltorp och Undenäs - Töreboda är nyasfalterad och riktigt kurvig och go. Se upp för timmertransporter bara!

15,4 mil blev det från dörr till dörr.

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Beror ju på vilka vägar som väljs. Åkte till Karlsborg i måndags, åkte genom Tidavad, Tidan, Lagerfors, Beateberg, Forsvik, Mölltorp och Karlsborg, vägen hem gick på 202:an genom Undenäs och Töreboda.

Stor del av vägen mellan Forsvik - Mölltorp och Undenäs - Töreboda är nyasfalterad och riktigt kurvig och go. Se upp för timmertransporter bara!

15,4 mil blev det från dörr till dörr.

Jahaja, vi åkte en väg som var helt okey mest hela tiden... dryga 26 mil blev de.. Riktigt roligt..
Man får ta o säga grattis med!

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawa Z1000 -03
Jahaja, vi åkte en väg som var helt okey mest hela tiden... dryga 26 mil blev de.. Riktigt roligt..
Man får ta o säga grattis med!

Japp det blev en riktigt god sväng men många härliga kurvor på slutet, tur med väder, lite varmt bara i mellan åt. På E20 ville man bara hem så David o jag stod på rätt bra, men ack stod hela polisstyrkan på höger samt vänster sida innan Bahult o klocka samt filmade oss när vi blåste förbi i drya 200 knykk, jaja det var bara att se glad ut o fortsätta förbi i samma hastighet, vi får väl se om det kommer ett brev på posten:D

Ha det gött allihopa!!!!!!!!!

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Japp det blev en riktigt god sväng men många härliga kurvor på slutet, tur med väder, lite varmt bara i mellan åt. På E20 ville man bara hem så David o jag stod på rätt bra, men ack stod hela polisstyrkan på höger samt vänster sida innan Bahult o klocka samt filmade oss när vi blåste förbi i drya 200 knykk, jaja det var bara att se glad ut o fortsätta förbi i samma hastighet, vi får väl se om det kommer ett brev på posten:D

Oj de va de värsta... Inga nya snutar som stod längre neråt mariestad sen då?
Antar att dom inte ens försökte hänga på?

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Tjenare allesammans, gött mycket åkande det varit i värmen nu...Vart många timmar ute på vägarna..Vart o badat o allt möjligt...:tummenupp

Big D & Firetwin: surt me snutkontroll, hoppas dom inte lyckats ta regnumrena bara så är det nog lugnt..:pannkyss

Men men, från det ena till det tredje: :gnissla
Är det nån här som känner till nån som kör en mörkblå porsche 928/944 ifrån dessa trakter?
Som är väldigt glad på gasen o verkar inte tveka på o trycka av mcförare av vägen?
Det puckot höll på o klippa mej o tre mcförare till idag...
Nackskott på idiotbilister...:mad:

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawa Z1000 -03

Nix vi tog en liten omväg ifa de skulle vinka in oss ngra kilometer längre bort så det gick väl bra denna gång:rolleyes:

Hoppas de inte tog regnr. bara, min är väl lite svårare att se eftersom den sitter i hjulhuset, men Davids kan det kanske bli lite värre med isådana fall:rolleyes:

Ja ja tack för en trevlig tur iaf!!

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Men men, från det ena till det tredje: :gnissla
Är det nån här som känner till nån som kör en mörkblå porsche 928/944 ifrån dessa trakter?
Som är väldigt glad på gasen o verkar inte tveka på o trycka av mcförare av vägen?
Det puckot höll på o klippa mej o tre mcförare till idag...
Nackskott på idiotbilister...:mad:

Du tog inte regnummer? Jag är patenterat duktig på att beställa 50 kg årsredovisningar hem till folk som inte kan bete sig i trafiken :)

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
i skövde samlas vi kl12, vart vi ska vete fanken..

Det var kul att springa på er en sväng i Karlsborg i alla fall. Synd att jag inte såg att du skrivit innan vi åkte. Sen hade du ju tickande mil att hålla efter på mätaren. Doktor M han haka på lite goa vägar till Askersund i alla fall innan han vek av mot Tibro.

Kul att ni kom ner Master. Du får hälsa polarn din att regga sig här med.

Du tog inte regnummer? Jag är patenterat duktig på att beställa 50 kg årsredovisningar hem till folk som inte kan bete sig i trafiken :)

Haha fan vilken nice grej :D

Last edited:

c0ngo

Sist i ledet
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Kawa ZX10 -06

Hej! Tack för en fin runda.
Tog vänster i Laxå. Trodde att ni skulle åka vidare men kom på att ni kommer säkert ut i Finnerödja. Synd att jag inte hängde på vänster innan Laxå.
Hade förresten också tur med poliserna på högra sidan.
Körde 160 när en bil blinkade med ljuset. Släppte till 100 precis innan kontrollen. Tog sedan vänster i Lyrestad mot Fredsberg-Grevby-hem.

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Hej! Tack för en fin runda.
Tog vänster i Laxå. Trodde att ni skulle åka vidare men kom på att ni kommer säkert ut i Finnerödja. Synd att jag inte hängde på vänster innan Laxå.
Hade förresten också tur med poliserna på högra sidan.
Körde 160 när en bil blinkade med ljuset. Släppte till 100 precis innan kontrollen. Tog sedan vänster i Lyrestad mot Fredsberg-Grevby-hem.

Ja de va en trevlig tur, kul när de va lagom många så man kunde hålla en hyffsad fart... Får hoppas på nån liknande tur ganska snart... Själv höll jag på att trilla efter du hoppat av när dom la ny asfalt utan skyltar o när man gasade så spann de ganska bra =)

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj

Nää fan, har inte regnumret, inte hela iaf... vi höll såpass bra fart så det e inte så lätt o ta regnummer...50kg årsredovisningar låter lite kul, men tror nog att stöter vi på samma porsche igen lär det nog fan bli lite andra bullar..

Nån som ska ut idag o åka? ja e lite sugen... åka o bada eller nåt?

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Nää fan, har inte regnumret, inte hela iaf... vi höll såpass bra fart så det e inte så lätt o ta regnummer...50kg årsredovisningar låter lite kul, men tror nog att stöter vi på samma porsche igen lär det nog fan bli lite andra bullar..

Nån som ska ut idag o åka? ja e lite sugen... åka o bada eller nåt?

Vi sewper!

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Triumph 800xc -14

Jag kan ha användnign av dom där 50kg :) så vill du hjälpa till så pm mig..

Snart dax för lite körning igen lr??

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Jag kan ha användnign av dom där 50kg :) så vill du hjälpa till så pm mig..

Snart dax för lite körning igen lr??

Aaa ja kan köra i stort sett närsomhelst..blir nog en hel del till helgen... bara att du hör av dej så planerar vi upp nåt..ok? va ju en go vända vi åkte sist:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept