Verkar som du likställer subventioner och bidrag. Det är i vissa fall korrekt, men en subvention kan också vara ett undantag från att betala fulla avgifter. Ordet skattesubvention används oftast i den meningen.
Sedan förstår jag inte riktigt hur jag ska tolka dej när du skriver "Det ger ganska dåliga incitament om hur staten önskar att vi ska bete oss".
Menar du att en högre restaurangmoms skulle ge oss incitament att äta godis istället för restaurangmat?Nej det är klart, gatuparkerar man blir det jobbigare. Jag tror ändå de flesta som vill har möjligheten att pynta för en parkeringsplats med stolpe eller med rimligt antal meter till närmsta hål i väggen.
Trist att du ogillar Prius. Personligen tycker jag det är den minst dåliga bil jag kört...
Hur långa väntetider tolererar du? Och varför ska ni slåss om samma uttag?
En Prius (sån som Bivius ska tjöpa) laddas på typ 1½ timme i 16A och ni har säkert mer än ett uttag i 7-miljonerkronorsvillan.
F.ö. är det nog inte många stolpar som klarar 16 A. Tror de flesta hyresvärdar/parkeringsbolag har säkringar som löser ut långt tidigare för att hindrar strömtjuvar.
Tror säkert att de skulle kunna säkra upp för många fler ampere om de ville.
Någon elektriker som vågar gissa hur mycket en stolpe klarar?
Jag tror på 25 A utan problem.