Nytt från Svemo, som berör alla.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det fungerar nog bara så på ett forum som detta där folk har "noll koll". Det finns krav och rekomendationer som måste uppfyllas i flera led för att uppkalla en tävling för det ena eller andra.
Där tror jag att du har fel. Det finns ingen som äger rätten till namn som SM, EM, VM osv.

Rent teoretiskt skulle jag kunna anordna SM i gräsklippning på min baksida och det finns ingen som kan hindra mig från det :)
 

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
Utan att vara alltför insatt i sörjan så verkar det som om SVEMO är ett gäng purkna småbarn kvar i sandlådan, bittra över att dom andra barnen minsann också kan leka.
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Lite så, man vill hävda att man äger rätten till mc sporten i Sverige, det är ju en skit smart affärside om den skulle gått hem:D



Utan att vara alltför insatt i sörjan så verkar det som om SVEMO är ett gäng purkna småbarn kvar i sandlådan, bittra över att dom andra barnen minsann också kan leka.
 

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda 125 Räser
Detta gäller inte bara SVEMO m.m
AIK hockey ville inför säsongen 2011-12 både spela i Elitserien & Ryska KHL.
Anledningen till detta var att elitserien tar slut om några år och ersätts av: vad vet man inte ännu, antingen KHL eller en ny Europeisk serie.

Men dom fick nobben av SvHockeyförbundet, antingen spelar ni i våran serie eller så blir ni av med eran Elitserielicens och tvångsnerfflyttas till Div.1 om ni vill komma tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Tragiskt att höra, vad det gäller Svemo så har styrelsen med GS i spetsen klantat sig riktigt illa. Förbundet har ett ansvar mot RF/kulturdepartementet att förvalta det historiska arvet med sporten och hjälpa klubbar och förare med sin idrott, jag träffar många äldre TL/funkisar och även förare ink jag som är riktigt besvikna på svemos agerande att inte ta vara på alla kraft som finns i landet för att driva sporten framåt.

Skulle vara straffbart för Pelle Westling med nuvarande styrelse att kunna missbruka detta arv som generationer har byggt upp, skäms :mad:
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Där tror jag att du har fel. Det finns ingen som äger rätten till namn som SM, EM, VM osv.

Rent teoretiskt skulle jag kunna anordna SM i gräsklippning på min baksida och det finns ingen som kan hindra mig från det :)

Försök anordna VM i roadracing på din bakgård så ska du se att det finns ett par som anser sig äga rättigheterna till din tävling! ;)

Dom flesta sporter och där är även roadracing i Sverige och i dom flesta andra länderna inbegripna i olika förbund. SVEMO är bara en väldigt liten del i ett större samanhang av Idrottsförbundet som är den stora som samordnar idrott i vårat land. I VM finns det andra förbund som samordnar. Om det så är för motorcyklar, bilar eller för Olympiska Spelen mm. Det krävs förbund för att sätta sportsliga och säkerhetsmässiga tävlingar.

Hade inte idrott varit kontrollerat av förbund hade vi haft SM/EM/VM i så många olika sporter/dicilpiner så det hade forlorat sin status till slut. Vem hade brytt sig om det fanns lika många VM-serier i roadracing som det finns länder? Eller i fri-idrott där man kunde haft Mästerskap i 10-20-30-40-50-60-70-80-90-100m sprint för barfota/ med stövlar/ för skåningar/för flintskalliga osv osv. Nu finns det reglerat att det finns bara ett visst fåtal dicipliner där man kan tävla om SM/EM/VM i sprint. Likadant med road racing i VM. Finns bara 5st dicipliner där du kan tävla om att bli världsmästare i!

Vem som har hand om SM i gräsklippning vet jag inte vem du ska vända dig till. Tror inte det faller under idrottsförbundet.
 
Last edited:

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Klart bra om det inte finns flera SM/VM men i boxning finns det 2 eller 3 till och med....
Titlar har inte alltid så stor betydelse i motorsport som man kan tro, tex hemma, STCC har ingen betydelse om det är SM eller inte om den samlade massan anser att dom bästa gör upp i en serie då blir den viktigast , tex TTA kommer inte få SM men kommer troligtvis bli viktigast ändå....
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Hur är det med tredje person i SMA? Är han försäkrad?
Om någon blir skadad i publiken, eller en funkis. Jag kanske kör in i en bil i depån, osv

Hur är det med ålder, behörighet och olika klasser? Kan vem som helst köra vad som helst och är ändå försäkrad. Eller håller ni på klassindelningen som Svemo och UEM går efter?

Kör ni efter det regelverk Svemo kör efter i RR-reglementet, och sedan vidare upp i leden`(UEM/FIM) Jag menar: Finns det alltså ett nerskrivet regelverk?

Hur håller ni på bullernivåer? Grejer som inte är reglerade av Svemo.

Några grejer som jag tycker är bland det viktigaste. Så länge allt går bra är det inga problem, men när olyckan är framme så....NÅGON har det yttersta ansvaret. Finns det krav på utbildning/kompetens i arrangörsleden?

mvh
Stefan
 
Last edited:

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Man kan skriva massor om detta men kort så styr svensk lag i sverige det betyder i motor tävlingar så styr FAP 512 det reglerar vad du som arrangör minst måste uppfylla med tex försäkringar. I lagen om motortävlingsförsäkring 1984:......står skrivet att du som arr måste försäkra förare, funktionär, publik och det finns 2 bolag i landet som säljer dessa försäkringar och sbf,svemo och sma har inte så stora val dom köper dom av tex Trygg Hansa . Det är lika bra eller lika dåliga försäkringar som alla 3 har du får välja själv där, sedan gäller som alltid utb personal.

Alla arrangörer genom SMA sätter sina egna regler i samråd med SMA det är frihet under ansvar, så det finns inget konstigt med SMA eller om något häder, det sker även olyckor i SMA tävlingar då det är många tusen utövare, du måste omvärdera din övertro på svemo tror jag:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag får en känsla här av att många på Sporthoj tror att SVEMO består av ett gäng onda människor som vill alla MC-rejsare ont! Någonting får mig att tro att det inte är så...
Kanske är det så att de på SVEMO drar paralleller med boxningen (som nämndes tidigare) som ju faktiskt är ganska löjlig med sina minst 4 världsmästare i samma klass. Kanske vill de ha ett mästerskap som fortfarande håller en viss klass....

Kanske drar de paralleller med vården, där staten tillåtit privata aktörer göra entre på en tidigare sluten marknad. Och ser att det som händer där, att folk är mer intresserade av att tjäna pengar än att leverera en bra tjänst, faktiskt skulle kunna hända även inom motorsporten. Kanske är det så att de bara vill veta att arrangemang håller en viss klass...

För att sedan vara tydlig, så är jag övertygad om att du Glenn O, är en privat entreprenör som primärt VILL göra ett bra arrangemang och först sekundärt tjäna pengar. Du ser det som faktiskt är dåligt i SVEMO:s organisation och vill förbättra. Och det är coolt och värt att sympatisera med. Och tänk om det är så att SVEMO ser detta, men är oroliga för alla de oseriösa arrangörer (som tveklöst kommer att följa) som är MER intresserade av att tjäna pengar än att föra motorsporten framåt....

Tänk om det är så....
 
Last edited:

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Du har helt rätt, det finns mycket bra med svemo också det som nu händer är ett styre som lämnar mycket att önska.

Vi alla kommer från svemo för att vi gillar mc sport och har jobbat tusentals timmar gratis för att andra ska kunna få gasa. Svemo vill och måste absolut tjäna pengar annars måste dom lägga ner, det är ca 16 st som jobbar i Norrköping och avlönas det ironiska är att dom tjänar mest av alla på mc sporten alla andra jobbar gratis men så brukar alla pyramider se ut.....
Finns ingen kvalitetssäkring bara för det är en ideell arr som står bakom, jag har åkt många skit tävlingar som både har varit farliga och dåliga som svemo sålt licens till, många bra också så klart. I övriga världen finns det plats för klubbar, föreningar, företag och promotorer men i sverige så finns det bara plats för några som får tjäna pengar som tex GP speedway och svemo:)

Förstår att många är rädda för förändring men det kan vara bra också och det är alltid förarna som avgör vad som överlever är det för dåligt då kommer ingen förare så alla arr kämpar alltid för att vara bäst.

Både Pelle Westling och Isgren läser absolut vad som skrivs men vågar aldrig debattera med sina förare, klubbar här tex det är det som kännetecknar en kommunistiskt anda toppen vet alltid bäst, vi har en gästbok på www.Landracing.se där får man veta direkt när man gjort fel men vi gillar det förarna bestämmer utvecklingen inte vi:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
...vi har en gästbok på www.Landracing.se där får man veta direkt när man gjort fel men vi gillar det förarna bestämmer utvecklingen inte vi :tummenupp
Hoppas ingen från Svemo läser det där :D

Angående boxningen så har de väl inga egentliga världsmästartitlar längre? Man vinner väl en IBF-, WBO-titel osv?

Privata aktörer tar över fler och fler sporter eftersom de erbjuder utövarna mer pengar och med det försvinner intresset för att vinna betydelselösa SM-, EM- eller VM-titlar. Titta bara på Pro Superbike. Utan SM-status hade nog de flesta ändå ansett att vinnaren var bäst i Sverige även om Svemo korade en vinnaren i någon annan Superbike-serie.

Svemo har haft allvarliga problem under en lång tid, men sent ska syndarna vakna.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du har helt rätt, det finns mycket bra med svemo också det som nu händer är ett styre som lämnar mycket att önska.

Vi alla kommer från svemo för att vi gillar mc sport och har jobbat tusentals timmar gratis för att andra ska kunna få gasa. Svemo vill och måste absolut tjäna pengar annars måste dom lägga ner, det är ca 16 st som jobbar i Norrköping och avlönas det ironiska är att dom tjänar mest av alla på mc sporten alla andra jobbar gratis men så brukar alla pyramider se ut.....
Finns ingen kvalitetssäkring bara för det är en ideell arr som står bakom, jag har åkt många skit tävlingar som både har varit farliga och dåliga som svemo sålt licens till, många bra också så klart. I övriga världen finns det plats för klubbar, föreningar, företag och promotorer men i sverige så finns det bara plats för några som får tjäna pengar som tex GP speedway och svemo:)

Förstår att många är rädda för förändring men det kan vara bra också och det är alltid förarna som avgör vad som överlever är det för dåligt då kommer ingen förare så alla arr kämpar alltid för att vara bäst.

Både Pelle Westling och Isgren läser absolut vad som skrivs men vågar aldrig debattera med sina förare, klubbar här tex det är det som kännetecknar en kommunistiskt anda toppen vet alltid bäst, vi har en gästbok på www.Landracing.se där får man veta direkt när man gjort fel men vi gillar det förarna bestämmer utvecklingen inte vi:tummenupp

Som jag sa i mitt förra inlägg så ser du "det som faktiskt är dåligt i SVEMO:s organisation och vill förbättra", vilket jag sympatiserar med och gillar!:tummenupp Du tydliggör det med all önskvärd tydlighet i inlägget ovan. Skillnaden mellan dig och många andra gaphalsar här på forumet är att du faktiskt GÖR något för att förändra, och lever din ide! :klappar:klappar:klappar Du behövs!

Många andra här åker gärna på SVEMO arrangemang och sitter sedan och gnäller. Eller så sitter de hemma i soffan och BARA gnäller!

Faktiskt tror jag att ingen på FMK, KMF, SVEMO, SO gör dåligt med flit, de gör så gott de kan efter de regler som finns och med den kompetens de har. Och ofta är det helt OK! Åtminstone bra nog åt mig, så jag kommer att köra SM nästa år med.

Och tro nu inte att jag är blind för SVEMO:s brister, jag ser också att vi betalar mycket och får ganska lite för det. Till exempel så är ju försäkringen kass och det är väldigt toppstyrt och svårt att påverka. Men det är fortfarande bra nog för att jag ska köra. Och jag gnäller inte JÄMT, för jag orkar inte prestera något bättre själv.
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Vad tycker du egentligen?

Hoppas ingen från Svemo läser det där :D

Privata aktörer tar över fler och fler sporter eftersom de erbjuder utövarna mer pengar och med det försvinner intresset för att vinna betydelselösa SM-, EM- eller VM-titlar.

Svemo har haft allvarliga problem under en lång tid, men sent ska syndarna vakna.

Mmm,
Skönt att vi har fritt tyckande men...

Jag hoppas precis på tvärt om här:
- Att SVEMO (du/jag & Norrköping) faktiskt LÄSER detta!

- Att intresset ÖKAR för att vinna BETYDELSEFULLA SM/VM titlar

- Att SVEMO (just det = du/jag & Norrköping) vaknar betydligt TIDIGARE än vad du verkar hoppas på...



Som förut är min önskan att fler tycker till där det defacto kan göra nytta och innebära en FÖRÄNDRING - än att spika upp texten på nätet och tro att det skulle hjälpa...


Kommersiellt & sponsring
Vem/vilken organisation el verksamhet skulle vilja skjuta till ekonomiska medel till ett förbund eller sportgrenen RR vars utövare (om man läser här?) anser sig stå över de grundläggande sätt som organisationen är tänkt att fungera på? Vad/vilken lojalitet el mervärde finns då....?

Och ge detta en tanke innan du hoppas på tangentbordet...
Jo - det finns flera områden som skulle behöva rensas & uppdateras rejält inom vårt förbund för att uppnå "vårt önskade tillstånd".

Men så länge som man/DU/vi inte tillvaratar möjligheten att förändra/tycka till så är det som skrivet förr bara sandlådetjafs här - eller? Att försöka ta kritiken/förslagen/synpunkterna/berömmet där det gör nytta borde vara ditt/allas första steg... OM du/vi nu vill någonting annat än bara skriva på internets gnäll & skäll sidor(?)


/Eric
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Försök anordna VM i roadracing på din bakgård så ska du se att det finns ett par som anser sig äga rättigheterna till din tävling! ;)

Dom flesta sporter och där är även roadracing i Sverige och i dom flesta andra länderna inbegripna i olika förbund. SVEMO är bara en väldigt liten del i ett större samanhang av Idrottsförbundet som är den stora som samordnar idrott i vårat land. I VM finns det andra förbund som samordnar. Om det så är för motorcyklar, bilar eller för Olympiska Spelen mm. Det krävs förbund för att sätta sportsliga och säkerhetsmässiga tävlingar.

Hade inte idrott varit kontrollerat av förbund hade vi haft SM/EM/VM i så många olika sporter/dicilpiner så det hade forlorat sin status till slut. Vem hade brytt sig om det fanns lika många VM-serier i roadracing som det finns länder? Eller i fri-idrott där man kunde haft Mästerskap i 10-20-30-40-50-60-70-80-90-100m sprint för barfota/ med stövlar/ för skåningar/för flintskalliga osv osv. Nu finns det reglerat att det finns bara ett visst fåtal dicipliner där man kan tävla om SM/EM/VM i sprint. Likadant med road racing i VM. Finns bara 5st dicipliner där du kan tävla om att bli världsmästare i!

Vem som har hand om SM i gräsklippning vet jag inte vem du ska vända dig till. Tror inte det faller under idrottsförbundet.

Du sammanfattar väldigt bra grundstenarna i en organisation att upprätthålla statusen på tävlingar både miljömässigt, tävlingsmässigt och säkerhetsmässigt.

Det kanske funkar bäst på orienterare och andra välanpassade medborgare som snällt ställer sig i köerna.


Just boxning och kampsporten är ganska bra liknelser med vissa motorsports utövare.
Risktagare och individualister som inte vill bli ett kollektiv som utmynnar i massa olika klasser som SBK challenge, ProSBK, SO SBK
i en härlig röra.
Det som skiljer är just barfota SM eller SM med spikskor.

Banarrangörer och banägare som finansierar sina verksamheter med hyror, avgifter och betalar arbetskraft som skulle få en thailändsk bärplockare att bli stolt.
Dessutom ska dom upprätthålla standarden för att få finansiera en Svemo tävling.
Resten stoppar dom ner i fickan eller köper asfalt.
Vilket jag med hade gjort..


Svemo motorsektion är väl helt enkelt inte starka nog och har inga argument som är starka nog för att hindra en fri konkurrans och har man inte medlemmarna med sig är man rökt eftersom medlemmarnas pengar styr deras leverbröd.

Som sagt det finns många aktörer som vill vara med i leken men det är pengarna som styr.

Men ingen kan väl säga att konkurrans är dåligt men om man inte organiserar sig som grupp får man lite att säga till om i slutändan.
Kanske ändå svemo är bäst på den punkten?
http://www.svemo.se/Forbundsinformation/Ledarspalt/SVEMOochnyamotororganisationer/

Men jag tror Darwin kommer få rätt.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Många andra här åker gärna på SVEMO arrangemang och sitter sedan och gnäller. Eller så sitter de hemma i soffan och BARA gnäller!
Vilka alternativ till Svemo-arrangemang menar du att det finns för en RR-förare i dagsläget?
Men ingen kan väl säga att konkurrans är dåligt men om man inte organiserar sig som grupp får man lite att säga till om i slutändan.
Håller med om det mesta i ditt inlägg förutom just det här. Du berör att många inom motorsport är individualister och det är precis det som talar emot att "vi" behöver organisera oss som grupp. Vi kan enkelt låta våra pengar bestämma vad vi vill ha för typ av arrangemang. Den som anordnar de bästa tävlingarna kommer att få flesta betalande förare. Jag förstår om det kanske är en skrämmande tanke för vissa arrangörer.

@Eric: Svemo har aldrig fått mig att känna att jag har något att säga till om. Jag måste lösa en licens genom dem för att köra och där verkar den kontakt de vill ha med mig sluta. När de fått sina pengar ska jag stå med mössan i hand och acceptera alla konstigheter de hittar på. Till slut tröttnar man, och nej, jag är inte intresserad av att kratta grusfållor eller fika i klubbstugan.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Svemo

Det här myteriet mot SBF och SVEMO är inte en ekonomisk bojkott från mitt,
och jag skulle tro dom flesta aktiva inom våran hobby motorsport!

Välfärden om vi ska använda oss av detta slitna ord,gör att vi har så mycket fritid och möjlighet att köra flera grenar och utveckla våra egna tekniska färdigheter.

Vi vill kolla om "våran" raketspark eller trimmade gräsklippare är snabbare än polarens uppe i Sveg, som han skryter om..

Räcerförare,konstruktörer mfl. i en racingdepå är inget flockdjur i den bemärkelsen att vi är där för att nå ett enig mål typ Livets ord eller liknande..
Nej!
Vi är där för att ta reda på om vi kan bli Svenska mästare eller vad det nu vi är där för att bli..
Till skillnad mot flockdjurssporter som fotboll , rugby och liknande där skocken slipas samman till en väl fungerande enhet.
Där är det kanske mer relevant med striktare regler då det är just en gruppaktivitet för att nå ett gemensamt resultat.

Men nu kommer det som jag vill peka på!

Det stora missnöjet blir som licenstagare i en individuell sport blir,
när VI vill göra ANDRA saker.
Då är vi jobbiga och olojala mot allt och alla som vill hålla skocken i samma bås..

Men så funkar inte vi som är individualister...
Vi vill göra uppfinna utveckla köra och framför allt leka
för våra högst egna nöjes skull !! :yoparty

SVEMOS båt har gått på grund av att ledarskapet inte förtått att verkligheten är snabbare än deras tankar.

Vi ser precis som Socialdemokraterna en koloss som faller sönder i alla hörnstenar för att dom där högst upp inte förstått att världen utanför inte fungerar som den "Alltid" har gjort!

Dom har ett gigantiskt ledarskapsproblem då Socialdemokraterna idag är ingen plattform för någon politiskt karriär.
Med dom senaste partiordförande som valts dit är på grund av att det finns ingen annan som vill eller kan leda dom.
Otaliga affärer som visar fullständig brist på omdöme.
Sossarna har kvar i princip två individer som skulle kunna lyfta nu båten som sjunker som en gråsten med Ljugholt i spetsen.
Det är Margot Walltröm och Thomas Bodström som skulle kunna göra det partiet en tjänst genom ett delat ledarskap visa på trovärdighet och styrka ena det som finns kvar och kanske skapa ett stabilt parti i 30-35% klassen.
Dock kommer det inte att ske då båda dessa har fått alla fingrar sönderklämda av dom inre stridigheterna i rosornas krig..

Som det ser ut idag, så sitter där Ljugholt och inte ens vill prata i TV !
Herregud!!:näsblod
Vilket generalpucko!!!
Vi kräver respekt!!!
Hur ska det gå till med alla dina dumma bidragsaffärer ???
Här har vi typexemplet personifierad som likt Göran Persson pekar med hela handen och säger att vi alla andra är dumma i huvet!!
Lär dom sig aldrig???

Nu är inte jag i och för sig ledsen för det.
Bara förvånad...
Men vad vi ser nu är,
att Ljugholt och Svemo beter sig på samma sätt som dom gör mot SD och dom som röstar på dom som parti.

Genom hot och smutskastning försöker dom förringa och förlöjliga ett annat parti som kommit dit kanske inte på egna meriter.
Utan på grund av ett missnöje som är framkallat av dom andra etablerade partierna som tycker och tror att alla som röstar är dumskallar...

På samma sätt så följer den här SVEMO SBF affären men i mindre skala samma förlopp.

Jag kan se tydliga likheter med samhället i stort,
och vårat lilla licensförbunds tydliga ovilja av att lyssna på medlemmarna.

Det jag vill få fram är:

Att vi får andra aktörer på förbund och licensnivå är inte för att vi vill det,
utan varför vi får det är,
På grund av att det är ett resultat av att SVEMO Mfl. INTE fungerar.

Jaja Eric!!
Jag vet att du tredje insändaren kommer att tjata på mig att jag ska vara där och tycka och rösta engagera mig osv..
Men jag känner att om vi ska få ett fungerande förbund som vi kan samlas kring måste det vara med nytt blod.
Det räcker inte att byta ut en eller två när hela strukturen är felaktig.
Det är precis som ett politiskt parti som inte fungerar längre,
där under väldigt många år feltänk och svågerpolitik härskat.

Det är nog så att ska man bygga ett nytt samhälle, så måste det bli kring en ny struktur så att inga gamla värderingar hindrar dom nya.

Det tycker och tror med hela hjärtat
Roffe i alla fall !
:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vilka alternativ till Svemo-arrangemang menar du att det finns för en RR-förare i dagsläget?

Det finns ju inga alternativ alls. Så, vill man köra RR så får det bli SVEMO-arrangemang. Och då tycker jag absolut att man kan få ha åsikter om hur det sköts. Samtidigt tycker jag att när ilskan/gnället/surheten nått en viss nivå, utan att man gjort 2 knop för att få det bättre, så tycker jag kanske att man antingen får lägga av och gnälla eller lägga av och köra. Eller gör som Glenn O, hitta på något bättre.

Men jag kanske bara fått för mycket gnäll till livs i veckan, jag kanske bara är lite grumpy, det kanske för utvecklingen jättemycket framåt med mycket gnäll. VISST kan SVEMO förbättras, där är vi överens.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top