Jag tror att det är stor skillnad på vanliga motorcykelkonsumenter och motorcykelintresserade. För de förstnämda är hojen i bästa fall ett redskap för körupplevelser, likt ett datorspel eller vattenskoter. När nyare versioner med bättre prestande finns så byter man passionslöst till ett nytt redskap
Jag tror tex inte att min hoj skulle intressera ngn ur den förstnämda gruppen, men för mig är den en passion. Jag vill inte att den ska vibrera mindre, jag vill inte att den ska ge mig nåd från fartvinden. Jag vill inte att den ska ha tankmätare, tippsensor, stödkontakt, växellägesindikator, färddator, osv osv
Ärligt talat så har ingen klagat på min hoj heller, jag lånar ju inte ut den. Det är ju det som är så skönt med att vara motorcykelintresserad, att man har glädjen av dubbla dimensioner. Först nöjet att bygga en hoj som man vill ha den, och sedan få njuta av att köra densamma. Att köra ngt man själv har satt ihop eller renoverat ger så mycket mer.
Tycker jag.