Nytt kök ?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Men IKEA´s vitvaror är väl från Whirlpool? Åtminstone dem en polare köpte från IKEA. Det står tryckt lite varstans inne i kylen och frysen, men inte på dörren.
Men Whirlpool är kanske skit, har ingen erfarenhet av dem.

Det finns skillnader mellan Whirlpool´s apparater och IKEA´s dito... sägs att IKEA´s maskiner är "IKEA by Whirlpool" och därmed något ändrade, om det är till det bättre skulle jag inte påstå.

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Hoj
ZF6N
Men IKEA´s vitvaror är väl från Whirlpool? Åtminstone dem en polare köpte från IKEA. Det står tryckt lite varstans inne i kylen och frysen, men inte på dörren.
Men Whirlpool är kanske skit, har ingen erfarenhet av dem.

Ikea har avtal med både Electrolux och Whirlpool gällande deras vitvaror.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Beror på lösning, har sett sådana utan handtag.

Well well, ytterligare att tänka på när det väl är dags sen då. :)

Jag skulle avråda från allt som kan bli smutsigt av att man kollar på det. Spegeldiskmaskin och ugn är snyggt nystädat, men jävlar vad fort man smutsar ner..

Rostfritt är inte helt underhållsfritt heller :D. Inbyggnadsmaskiner är snyggt däremot, det hade jag valt! :fakta

/ Jens

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Ikea är bra och prisvärda men inte billigast och inte bäst.
Jag har monterat många kök och även byggt kök åt mig själv och har då valt stommar och luckor från Ikea men gjort egna bänkskivor för att få rätt utseende och kvalité.
Kvik är dynga, åtminstone det jag har monterat. Känns billigare än Ikea när vi snackar Kviks budgetserie, kanske finns bättre dyrare prylar. Var iofs ett tag sedan så där kan det ha gått framåt.
HTH's grejer är bra och deras service likaså. Men inte speciellt prisvärda om du frågar mig, men de har stort utbud jämfört med Ikea.

Jag funderar på att bygga mina egna luckor nästa gång jag bygger kök, men frågan är om det blir prisvärt :näsblod
ingen som har koll på epoq kök? själv funderar jag nästan på att göra både stommar och luckor bara för att det går,kanske inte blir jättebilligt det heller men antagligen starkare med mdf stomme än spånskiveskräpet.
men frågan är väl om det är värt det,blir en del fräsande i källaren,men lika gärna som att glo på tv 4 -5 timmar var o varannan dag så..
men sen har ju ikea lite smarta lösningar då det gäller grytkaruseller och liknande men det går väl att köpa lösta kanske

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC