Varför rita själv när det finns dom som jobbar med det dagligen och har utbildning för det?
För att man inte behöver ha gått en 3-poängs kvällskurs i "Klipp & Klistra" för att kunna rita ett
KÖK i ett simpelt pc-program.
Förra sommaren byggde vi nytt kök efter egna ritningar, och det kunde inte ha blivit bättre. Planeringen gjordes i IKEAs program, och även skåp och luckor köptes där då de tillsammans med ett bra pris har lika bra kvalitet som allting annat, samt att de har en evighet av garanti.
Det blev Siemens vitvaror på allt som syns. Kylen blev E-lux då de hade det största skåpet som gick att sätta en täckskiva på.
Ang vad som håller bäst så tror jag att det är same same med allt. Min Siemensmikro för 6500 spänn höll knappt ett år, medans en skitmikro för 800 spänn har hållt i flera år. Päronen har Gaggenau rakt igenom och även det, som ska vara the shit, är inte som man förväntar sig.
Man tar det där smak och plånbok möter varandra, och sen blir det nog bra.
Jag har samma erfarenhet som Gustav O ang. andra köksleverantörer, dvs att det är tomt i butiken men inte en käft som släpper blicken från Facebook.