Nytt klurspel

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Nu får nån uppdatera denna trråd!! Har suttit i 4 timmar med sista rummet! Jag hittar inget lås på skelletet och inga "jluspinnar" eller vad det var... HILFE BITTE!!! Och var hittar man tjejens födelsenummer då?....
 

Solid snake

Guest
luka skrev:
Nu får nån uppdatera denna trråd!! Har suttit i 4 timmar med sista rummet! Jag hittar inget lås på skelletet och inga "jluspinnar" eller vad det var... HILFE BITTE!!! Och var hittar man tjejens födelsenummer då?....


Rökelsepinnarna hittar du i hyllan, klicka så den zoooooomar in på hyllan, sen klickar du dig till vänster o sen till höger, tror det ligger en lapp i det ena hörnet o rökelse i andra hörnet.
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Solid snake skrev:
Rökelsepinnarna hittar du i hyllan, klicka så den zoooooomar in på hyllan, sen klickar du dig till vänster o sen till höger, tror det ligger en lapp i det ena hörnet o rökelse i andra hörnet.

hittade detta precis inna du svarde... har tänt dom och så, och hittat en fitiram under "byrån"... men var hittar man boxen som pratas om..?
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
luka skrev:
hittade detta precis inna du svarde... har tänt dom och så, och hittat en fitiram under "byrån"... men var hittar man boxen som pratas om..?

Kuben antar jag att man ska göra av lapparna med kinesiska tecken på.
Men huuuur?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fasiken va kasst spel. Var ju bara ett enda rum! Tidigare hade vi en tråd ang ett spel där man rörde sig över ganska stora ytor och det fanns ett antal nivåer.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
snatch skrev:
Precis, men även det spelet fixade man på någon dag. Vore kul med lite större och mer genomarbetade historier.

Nästan lite återkomst av strategispelen från tidigt 90-tal. Själv klarade man sig igenom quest for glory 1-4 med alla karaktärer men körde fast på 5:an. Varje del tog månader att ta sig igenom och hade oftast rikligt med humor och en bra story. Spelade en del kings quest och space quest också på 90-talet :yoparty
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
RPG kallades förresten konceptet vid slutet av 80-talet och några år framåt (role player game). Skillnaden var väl att man då skrev kommandon och konverserade med folk. Naturligtvis var man tvungen att käka, sova och träna upp olika färdigheter också. Jag säger bara "open door" :lol

Äh, man måste nog ha varit i RPG-svängen på den tiden för att förstå vad jag menar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
SuperMicke skrev:
Kuben antar jag att man ska göra av lapparna med kinesiska tecken på.
Men huuuur?

I den röda filten som ligger över skelettet (filten ska du ta) så kan du riva sönder tyget och där ligger det en lapp. Den måste du ha för att fixa ihop kuben. Sen ligger det även en lapp i pillerburken som du måste ha. Där ser du som små tärningar som översätter vad tecknena betyder och hur de ska ligga på den gröna lappen. Lycka till.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kan nån förklara hur man får upp kassaskåpet på Crimson-room? Blir tokig! Har fått koden 3101
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Dee_cati skrev:
I den röda filten som ligger över skelettet (filten ska du ta) så kan du riva sönder tyget och där ligger det en lapp. Den måste du ha för att fixa ihop kuben. Sen ligger det även en lapp i pillerburken som du måste ha. Där ser du som små tärningar som översätter vad tecknena betyder och hur de ska ligga på den gröna lappen. Lycka till.


hur fan får ja loss filten??
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Jorrd skrev:
Och hur öppnar jag låset på dagboken?

UP UP!

Filten, låset på dagboken, låset på skelettet(?) hur fixa dessa? har inte ens sett nåt lås på skelletet, men det skymtar nåt under filten, antar att det är det! Var ska man lyfta filten, har fått MUSARM AV ALLT KLICKANDE!!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hmmm, jag lyfte av filten nästan direkt, så det är bara att testa klicka mera! Det handlar om några ynka pixlar du ska klicka på typ, det är det spelet går ut på i stort sett.
Låset på dagboken finns det en nyckel till, kanske var det den som låg under sopkorgen i hörnet bredvid kylen, eller så ligger det någon annanstans. Ska kolla med polaren, jag tog print screen och skickade till honom när jag klarade någonting så han skulle veta vad man ska göra. Låset på skelettet får man endast upp med en kod som är tjejens födelsedatum som står överst på en sida i dagboken.
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Dee_cati skrev:
Hmmm, jag lyfte av filten nästan direkt, så det är bara att testa klicka mera! Det handlar om några ynka pixlar du ska klicka på typ, det är det spelet går ut på i stort sett.
Låset på dagboken finns det en nyckel till, kanske var det den som låg under sopkorgen i hörnet bredvid kylen, eller så ligger det någon annanstans. Ska kolla med polaren, jag tog print screen och skickade till honom när jag klarade någonting så han skulle veta vad man ska göra. Låset på skelettet får man endast upp med en kod som är tjejens födelsedatum som står överst på en sida i dagboken.

Ska man "ta" eller "ta av" filten? Att få filten att flytta på sig e ju inga problem, men att ta upp den, riva sönder den och hitta nåt i, det är en annan femma det!
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
luka skrev:
Ska man "ta" eller "ta av" filten? Att få filten att flytta på sig e ju inga problem, men att ta upp den, riva sönder den och hitta nåt i, det är en annan femma det!

Nyckeln ligger under skelettets vänstra hand, man får klicka många gånger på den så kommer den fram! Efter att man läst dagboken kommer låset på skelettet fram och låses upp med tjejens födelsedag! Men hur ska man gör en kub?
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
luka skrev:
Nyckeln ligger under skelettets vänstra hand, man får klicka många gånger på den så kommer den fram! Efter att man läst dagboken kommer låset på skelettet fram och låses upp med tjejens födelsedag! Men hur ska man gör en kub?

Blir galen på den satans kuben, klicka på filten som en galning tills det blir en reva, klicka igen och en grön ovikt papperstärning visar sig. Där ska du lägga lapparna enligt beskrivningen i medicinburken. Så mycket förstod jag, men hur i h*lvete ska lapparna ligga?
Alla stämmer inte överens med beskrivningen och måste man ta det i rätt ordning? Alltså måste jag lägga lappen som ska ligga på ruta 1 innan jag lägger lappen som ska på ruta 2?
Nu kan jag inte ta tändaren under soptunnan heller :4skrika :4skrika
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Jorrd skrev:
Blir galen på den satans kuben, klicka på filten som en galning tills det blir en reva, klicka igen och en grön ovikt papperstärning visar sig. Där ska du lägga lapparna enligt beskrivningen i medicinburken. Så mycket förstod jag, men hur i h*lvete ska lapparna ligga?
Alla stämmer inte överens med beskrivningen och måste man ta det i rätt ordning? Alltså måste jag lägga lappen som ska ligga på ruta 1 innan jag lägger lappen som ska på ruta 2?
Nu kan jag inte ta tändaren under soptunnan heller :4skrika :4skrika

Sitter fast på samma ställe! Får inte ihop tärningen! Fattar inte ens "instruktionen" i medicinburken! Har hittat alla "matchande" tecken på den lappen och dom smålappana jag har, men hur fan ska de ligga!? Var är logiken i ordningsföljden!?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top