Nytt ställ, ingen innerficka

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Har precis köpt ett nytt rejsställ från Lindstrands men såg till min förvåning att där inte var en endaste ficka. Nu kostade stället bara fyra papp så det kändes inte som att det stod och föll med en sådan grej men jag måste ju ha en ficka för körkort, tankkort etc. Någon som har haft samma problem men löst det på ett snyggt sätt:va ? Dessvärre kan man inte sy i innerfodret då det är för tunt annars hade det varit ett alternativ. Hade jag haft en cuts kunde man ju lagt det där men det har man ju inte heller:rolleyes:

Last edited:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Själv kör jag med midjeväska. Ser en aning nördigt ut, men är kanon att förvara alla hårda saker i som man inte vill ha i en innerficka närmast hjärtat i fall man skulle krascha. Har köpt en lagom stor som rymmer plånbok, snusdosa, telefon, nycklar och några extra par öronproppar. Tar den i tanken, kan man alltid ha den på ryggen istället.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Märkte samma sak när jag köpte nytt daineseställ.. Va iofs innerficka men dom bra fickorna som va på brallorna på gamla dainesestället för snusdosa,nycklar var borta:( Inte modernt med fickor längre tydligen..
O en sån där töntig magväska vägrar jag:hihi:skrattaåt

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Det e superbra att ha plonkan i innefickan.
Skulle man ramla och dunsar ner med bröstet i marken, så slår man garantrat sönder några extra revben med den.

Nycklar kan även göra samma goda jobb. Men gör sig bäst i framfickan på jeansen.
Har man riktig tur så kan man få en nyckel genom pungen eller annan trevlig kroppsdel.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Du använder väl ryggskydd...sy in en ficka på den stretchdel som når runt magen.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag lägger ner skiten under cutsen när jag inte har rygga på mig. Funderar på att skaffa en slimmad tankväska dock.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Du använder väl ryggskydd...sy in en ficka på den stretchdel som når runt magen.
Den tanken har slagit mig och är väl det som verkar bäst just nu. Magväska går fetbort. Man har ju en image att upprätthålla som biker :hihi Dessutom så kan man skada sig rejält om man har något större än körkort i den. Stöveln är ju ett alternativ men känns lite sisådär om man vill ha pengar och telefon med sig också men som jobbfritt alternativ är det ju bäst.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag köpte en gång en liten väska som knäpps med kardborre, den ska egentligen va en mobilväska för cykel el likn.. bakom en kåpa lär den sitta kvar.. kosta typ 50 spänn men vet ej vart man kan hitta nå likn nu..

hade den på motarden nån gång.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
På Kle så är det faktiskt inget problem med nya stället. På den sitter det en packbox som rymmer det mesta.

Och vem fan åker KLE med skinnställ? Märkligt...

Kör med ryggsäck eller stoppa bara in en liten plånbok innanför skinnstället, det spelar väl ingen roll om den ligger i en ficka eller ej?

JakobL

BsC.Min.Eng
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
SVR 650 R, RMZ 250 -10 enduro, RMZ 450 -11
Ingen som funderat på att man inte behöver en massa plånböcker o d när man kör race? Det kanske är därför raceställ inte har fickor...... eller ?!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hur ofta behöver man ficka i ett rejsställ? Förstå mig rätt men tanken när man gör ett rejsställ är ju att fokusera på just användningsområdet och säkerheten. Eftersom det är designat för banan så behövs heller ingen innerficka.

Jag har löst det genom att ha en tygpåse med dragsnöre som jag antingen lägger i kutsen, har innanför stället.

Ibland kör jag även med en bögig Yamaha-magväska som jag har vridit runt till ryggen där alla saker ligger i.

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Göra en tokvurpa med nycklar mm i fickorna..........har man osis så sliter nycklarna av kroppspulsådern i ljumskvecket eller trycker in nycklarna mellan revbenen, det är nog så att nån äntligen tänkt till och vill ge oss högre odds för överlevnad vid en eventuell vurpa, liten tankväska eller prylarna under sadeln funkar lika bra, en liten "bögslunga" runt midjan går bra det också.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Och vem fan åker KLE med skinnställ? Märkligt...

Kör med ryggsäck eller stoppa bara in en liten plånbok innanför skinnstället, det spelar väl ingen roll om den ligger i en ficka eller ej?

Nja nu vet jag inte hur min kle blev viktig i tråden:D Det jag markerade var att det är tydligen inte är modernt med fickor på skinnställ längre:D O att magväskor är töntigt:tungan Sen fanns det tydligen vissa som inte blivit stekta på bulten ännu av en kle:D som vill göra sej lustiga:D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ingen som funderat på att man inte behöver en massa plånböcker o d när man kör race? Det kanske är därför raceställ inte har fickor...... eller ?!

Det har du ju jävligt rätt i, man kanske ska läsa bättre :D

Nja nu vet jag inte hur min kle blev viktig i tråden:D Det jag markerade var att det är tydligen inte är modernt med fickor på skinnställ längre:D O att magväskor är töntigt:tungan Sen fanns det tydligen vissa som inte blivit stekta på bulten ännu av en kle:D som vill göra sej lustiga:D

Mmmm, på grusvägen kanske jag får spö av KLE. Om jag sitter på en sur suzuki :D
Fast magväskor ÄR töntigt, men säkert praktiskt. Men det är en Goldwing också...

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Själv kör jag med en scott midjeväska. Rymmer allt man kan tänkas behöva och lite till.

Har ibland småhandlat på vägen hem från åkturer. Rymmer lätt 1L mjölk, en creamfresh, burk tonfisk mm. Allt för att kunna fixa en middag efter en heldag på hojen.

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Själv kör jag med en scott midjeväska. Rymmer allt man kan tänkas behöva och lite till.

Har ibland småhandlat på vägen hem från åkturer. Rymmer lätt 1L mjölk, en creamfresh, burk tonfisk mm. Allt för att kunna fixa en middag efter en heldag på hojen.

1L Mjölk
1 burk Tonfisk
1 burk Creamfresh

"Dagens middagstips presenteras av Sporthoj.com" !? :(

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin