Det där är inget.
Jag drog ut me bågen i skogen för att testa ett tält och sovsäck för ett annat vinter äventyr - som upprepas då och då.
Jag drog ut i natten,slog upp tältet,laga käk o drack många pilsner.
Det var februari och jag satt o lyssna på dansk radio då det var bra konditioner så den nåde ända upp i mellanSverige
Allt enligt gick enligt planen och jag blev packad o hoppa in i tältet och låg o myste i den varma sovsäcken.
Någon gång runt 08 så välter motorcykeln över tältet , jag ligger inte just där av förklarliga skäl men alla kläder,kängor och utrustning ligger där.Motorcykeln är en stor tung offroad på 250kg.Jag klarar inte av att lyfta upp den i detta läge - jag e lite stel.
Jag kryper ur i understället och sitter o spanar på förödelsen i ett stilla snöfall och inser att jag i strumpor o sparkdräkt kommer att se ut som en dåre när jag ger mig iväg ut efter hjälp.
Jag har rätt kul...
Jag vecklar ut en aluminum filt o kryper in o sovsäcken för att fundera ut en lösning..det var varmt och gott..och gör snabba räder i min fina sparkdräkt för att försöka lirka ut kläderna - speciellt skorna för att ta sig kutandes mot nån kåk.
Elsystemet slogs ut så jag kunde inte ringa efter hjälp på plats.Det var delar av elsystemet som också skulle testas.
Efter många timmars arbete så har jag byxor,kängor och en sovsäck.Iklädd detta kuta jag iväg och hitta ett hus - det hade blivit mörkt igen.
Kärrningen i kåken undra va de var för jävla idiot som stod iklädd i en sovsäck i några minus - hon ringde snuten.
Poliserna kom och hitta en snubbe sittandes iklädd en sovsäck i ett dike.
"Sicken elak fru du måste ha" sa dom - jag börja och asgarva och börja och förklara läget och deras miner var obetalbara.Dom tänkte redan på tvångströjor,tung medicinering och kliniker.Men sen börja jag och förklara att min mc och tält står på åkern...
"De här ska berättas på fikabordet"
Massa smådetaljer kryddade läget extra , b.la så låg regskylten bredvid mcen - konstapeln plockade upp den och undra varför jag hade kardborrar på den
.
"Jag sparar vikt - jag har den som skärbräda när jag campar" men sen medgav jag att jag inte gillar lapplisor vilket dom inte heller gjorde.
Jag garva rätt bra sen.