O ni ska kalla er för vikingar!

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Värst vad alla tar åt sig när de inte får kalla sig vikingar för att de hellre sitter inne framför brasan med en kopp choklad och tofflar sig...

Jag tycker det ser underhållande ut! Säkert fina vägar och fin natur, speciellt på vintern!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag stannade och tankade en gång på årets första runda så tankade en snöskoter på pumpen brevid.

Han tyckte jag såg ut "å ha dålitt grepp ti matta" men jag kontrade med "du ha ju ba en sexhunnra"
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Händerna är det som är värst, och det är minst lika illa på en sporthoj, snarare lite värre eftersom frontkåpan pressar ut en massa extra luft förbi händerna.

Det var som attans! Nu är det väl som många påängterat ganska puckat att köra sporthoj i snöväder och jag kan bara hålla med.
Den dagen jag äger en igen får TTR'en ta över dem tidiga vår/höst lekarna:tummenupp
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Okej, fan va många som inte kunde smälta rubriken då. Till skillnad från sverige så används iallafall hojarna året runt och man behöver väl inte lägga hojen i varenda kurva? Det går väl att åka som vanligt också men men va vet ja.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag kör hoj året om! Och inte är det sporthoj (det kör jag bara på sommarn), inte är det touring, inte är det motard, inte enduro/cross/adventure... Nej det är något så rått som en Monark med 3 hjul och verktygslåda! Vem är viking nu då? Sen vet väl alla att vikingarna inte var turkar? :rolleyes:
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Jag är inte impad. Jag fick köra hem brorsan 675:a när modellen var ny från Linköping till Göteborg i snöstorm. 4 mil i stöten kunde man köra sen skakade jag så mycket att det inte var säkert att fortsätta. Det enda som var tråkigt med den färden var att den var ny så jag fick ju inte varva hojen :(
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Haha glömmer aldrig swedish bikemeet för 4-5 år sen, där "Svinkallt MC" Hade kört ner på sina stelbensharleys från Kiruna.. en annan hade ju träsmak halvvägs fast man bara åkte från södermanland.. Stenhårda killar det där.. Supa det kunde dom också haha ;)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det där är inget.

Jag drog ut me bågen i skogen för att testa ett tält och sovsäck för ett annat vinter äventyr - som upprepas då och då.

Jag drog ut i natten,slog upp tältet,laga käk o drack många pilsner.
Det var februari och jag satt o lyssna på dansk radio då det var bra konditioner så den nåde ända upp i mellanSverige

Allt enligt gick enligt planen och jag blev packad o hoppa in i tältet och låg o myste i den varma sovsäcken.

Någon gång runt 08 så välter motorcykeln över tältet , jag ligger inte just där av förklarliga skäl men alla kläder,kängor och utrustning ligger där.Motorcykeln är en stor tung offroad på 250kg.Jag klarar inte av att lyfta upp den i detta läge - jag e lite stel.

Jag kryper ur i understället och sitter o spanar på förödelsen i ett stilla snöfall och inser att jag i strumpor o sparkdräkt kommer att se ut som en dåre när jag ger mig iväg ut efter hjälp.

Jag har rätt kul...:näsblod

Jag vecklar ut en aluminum filt o kryper in o sovsäcken för att fundera ut en lösning..det var varmt och gott..och gör snabba räder i min fina sparkdräkt för att försöka lirka ut kläderna - speciellt skorna för att ta sig kutandes mot nån kåk.

Elsystemet slogs ut så jag kunde inte ringa efter hjälp på plats.Det var delar av elsystemet som också skulle testas.

Efter många timmars arbete så har jag byxor,kängor och en sovsäck.Iklädd detta kuta jag iväg och hitta ett hus - det hade blivit mörkt igen.

Kärrningen i kåken undra va de var för jävla idiot som stod iklädd i en sovsäck i några minus - hon ringde snuten.

Poliserna kom och hitta en snubbe sittandes iklädd en sovsäck i ett dike.

"Sicken elak fru du måste ha" sa dom - jag börja och asgarva och börja och förklara läget och deras miner var obetalbara.Dom tänkte redan på tvångströjor,tung medicinering och kliniker.Men sen börja jag och förklara att min mc och tält står på åkern...

"De här ska berättas på fikabordet"

Massa smådetaljer kryddade läget extra , b.la så låg regskylten bredvid mcen - konstapeln plockade upp den och undra varför jag hade kardborrar på den:confused: .

"Jag sparar vikt - jag har den som skärbräda när jag campar" men sen medgav jag att jag inte gillar lapplisor vilket dom inte heller gjorde.

Jag garva rätt bra sen.
 

Bifogat

  • Ghost.jpg
    Ghost.jpg
    234 KB · Visningar: 80
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top