håkanolsson
Ny medlem
Chrille skrev:Nu har jag problem med läsförståelsen här men vad ska pumpas?
Behövs häng utan förare? JA
Har du rätt fjäder på så ska BÅDE häng med o utan förare stämma. Båda är relevanta som riktvärden/intervall.
Vad gäller frågan? Ulf's räkneexempel lämnar inget utrymme för proggresiv länkage och 400% är en fråga som känns ointressant i sammanhanget.
...
Ja. Kanske visar dessa standardbeskrivningar ett spann från körning i puckelpist till absolut slät bana. (100% slät, då borde man ju inta ha fjädring alls kanske)
Det finns många beskrivningar på vad/när göra med dämpningen i olika situationer. Fjädrarna då. För att ställa häng och anpassa efter vikt som sagt. Men många verkar ju köra med väldigt hårda fjädrar. Själv kör jag stenhårt på ena hojen av en ren tillfällighet.(fel dämpare på) Har funkat bra men är o a s inte en snabb förare. Jag skulle gissa att den är precis innom angivna häng-gränser. Jag skulle också gissa att en med bättre koll än jag, skulle tycka att den är åt-h för hård. Jag har inte sett någon beskrivning på, när man bör gå mot hårdare/mjukare fjädrar. Antaget att vi fortfarande är innom de vida häng-gränserna.
(Dettta är inget argument mot någonting)