Probotector
Piratiserad
Så brukar det låta om hjälmkravet också.
Tja hjälmkravet är lika illa det herr Nollvision.
Så brukar det låta om hjälmkravet också.
Folk hyllar ABS och säkerhet, för att sen köpa en 200 hästars hoj..
Ett proffs ser till att inte hamna i en paniksituation
Är tekniknörd, vilket har gjort att jag aldrig litar på teknik
Visst går ABS system etc. sönder men de är i regel skapligt idiotsäkert konstruerade. Vad är det du befarar ska kunna hända? Kört otaliga bilar med trasiga ABS system = trasiga/lösa kransar, elfel/dåliga lödningar i styrenheter, lösa, trasiga, smutsiga ABS-givare och skadade/kapade kablage till densamme. Helt ärligt aldrig hänt något läskigt och det "värsta" har varit att ABS-systemet jobbar när det inte borde = kan inte hända så mycket om man inte dumkör med det.
Jag är riskmedveten men jag ser inga risker med att ha ABS och därför vore det kul om någon som är skeptiskt till det hela faktiskt hade något konkret, inte stött på det ännu
Jasså du.... Du glömde väl inte bort att protestera tillsammans med polarna?
(Detta måste ju vara en självklar finalist inför årets Darwin Awards.)
.
En hoj bromsar i princip bara på 1 däck, och om ABS-systemet tror fel så bromsas det inte alls, det är det jag är lite rädd för.
Om ABS:n lägger av så är det bara själva antilåsningen som slutar fungera, inte bromsen i sig. Trasig ABS=old school.
En hoj bromsar i princip bara på 1 däck, och om ABS-systemet tror fel så bromsas det inte alls, det är det jag är lite rädd för.
I senaste MC-Folket utklassade ju ABS på grusbanan, vilket i min värld är helt obegripligt.
Utan riktlinjer tar individen vanligtvis inte ansvar för sin egen säkerhet eller den risk man utsätter andra individer för, ibland omedvetet och ibland medvetet. Därför behövs regler som styr upp vissa saker på basnivå där många skador sker och gör det lätt att se så att dessa efterföljs. Hjälmtvång, bilbältestvång, hastighetsgränser och kontruktionsregler för fordon och byggnader för att nämna några få.Tja hjälmkravet är lika illa det herr Nollvision.
Men ni alla som är för ABS, va händer om den slutar funka? någon kanske under natten har pillat, förstört etc. Så är ni där ute och litar på ert system som ni sedan märker inte funkar när ni ligger under någons bil?
Men ni alla som är för ABS, va händer om den slutar funka? någon kanske under natten har pillat, förstört etc. Så är ni där ute och litar på ert system som ni sedan märker inte funkar när ni ligger under någons bil?
99,8% av förarna på detta forum skulle ha grym nytta av ABS, det krävs ett renodlat proffs för att övervinna detta system vid en paniksituation.
Tror motsvarande skulle vara nyttigt för hojåkare med, att få sitta i en bil och försöka se en hoj som ligger och gömmer sig i döda vinklar, så att hojåkarna får bättre känsla för var de befinner sig i döda vinklar för bilister som fått nacken stelopererad...
Beror HELT på vad det är för hoj. Men idag skulle vi inte acceptera annat än ABS på bilar så att ha det på hojar för landsvägsbruk, med möjligheten till att koppla från för ex. grusbus, är ju inte direkt upprörande. Hade det inte inneburit extra vikt hade det varit än bättre...
Har du provat få stopp på en ABS-hoj i en lång grusig nedförsbacke........
Jag vet vilken film du tänker på. Den situationen är inte direkt vanlig.
Har du hamnat i den själv?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |