och där skar husan!

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Nu har husan skärt! fick leda hem den kanske 5-7 km i skinställ i solens värme, de var svettigt men gick! tog väl 1 o ½ h lr ngt!! blir spännande o plocka isär den o kolla vad som hänt, sen blir de nog att köpa ktm :tummenupp

Mr_100%

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Ingen just nu
Ja sämre skit än en husaberg får man fan leta efter, det borde vara straffbart för en tillverkare att sälja sådan opålitlig dynga. Det är ju synd om alla husa ägare som får renovera för tusentals kronor i tid och otid.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Ja sämre skit än en husaberg får man fan leta efter, det borde vara straffbart för en tillverkare att sälja sådan opålitlig dynga. Det är ju synd om alla husa ägare som får renovera för tusentals kronor i tid och otid.

säger det igen:) det rasar 4ktm:er på ett husa ras

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Att jag fick en spik i bakdäcket och blev tvungen att knuffa hojen 2-3 km till närmaste bondgård känns inte så farligt längre efter att ha läst din historia........

Mr_100%

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Ingen just nu
jag har inte öppnat paketet än så ingen aning.. den stanna precis som vid soppa torsk.. hacka sig fram lite, o nu sitter kicken fast :tungan

Det låter exakt som när min 650 rasade, jag fick byta alla lager,kolv,vippor (det hade kommit en uppdaterad modell),kamkedja och sträckare,Dubbel lager till balansaxel, jag har säkert glömt något också, hursomhelst kostade inte mer 14000 att fixa. :huvet

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Men det kan ju kanske bero på att det finns 10ggr fler ktm:r än husor på vägarna? :tungan

nu anser inte jag att husaberg hör hemma på gatan.. det jag snackar om är racing.

och sen gnäller folk på att en husaberg från 02-03 rasar och dom fattar inte varför:va

husaberg verkar ialf vara det enda som håller om man håller på med det dom är gjorda för.

over and out

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
nu anser inte jag att husaberg hör hemma på gatan.. det jag snackar om är racing.

och sen gnäller folk på att en husaberg från 02-03 rasar och dom fattar inte varför:va

husaberg verkar ialf vara det enda som håller om man håller på med det dom är gjorda för.

over and out
jag har inte gnällt de minsta, tycker de ska bli kul o renovera den, de enda tråkiga är att delarna kostar, men ska försöka få ett bra pris.. ska nog plocka ner hela cykeln o lacka allt med när jag ändå är igång :)

coff3

Tidigare coffe_bergkvist....
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Trådlyft:näsblod, kostade bara delarna 14000 eller var det med arbete på firma också?

Det låter exakt som när min 650 rasade, jag fick byta alla lager,kolv,vippor (det hade kommit en uppdaterad modell),kamkedja och sträckare,Dubbel lager till balansaxel, jag har säkert glömt något också, hursomhelst kostade inte mer 14000 att fixa. :huvet

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Går det inte att köra hojen utan luft i bakdäcket?

jag fick punka nåra km hemifrån. att dra den va inget alternativ.. ingen va hemma o kunde komma o hjälpa mig med kärra heller.. satte mig på tanken o körde långsamt på ettan.. tom däcket klara sig. men dom jag mötte på gångvägen såg lite roliga ut :tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha