Och så är jag gubbe (frånåkt...)

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Åkte den långa vägen hem igår, förbi djurparken i Kolmården. Stannade vid overgångsstället och en BMW (MC) med boxar och passagerare svänger ut från parkeringen...

Jag sitter på en 06a CBR1000RR med Arlen Ness racingställ och tänker "puh en BMW" Så åker han ifrån mig utan problem, så jävlar snabb i svängarna...

Satan, jag har blivit gammal... Jag tänkte bara, "undrar om det finns grus i kurvan?" och "shit är det olja på vägen"...

Dags att ge upp :confused:

P

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det viktiga är väl att ha kul när man kör båge eller?? Hur snabb man än är så är alltid någon snabbare!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
BigPhil skrev:
2305367 Åkte den långa vägen hem igår, förbi djurparken i Kolmården. Stannade vid overgångsstället och en BMW (MC) med boxar och passagerare svänger ut från parkeringen...

Jag sitter på en 06a CBR1000RR med Arlen Ness racingställ och tänker "puh en BMW" Så åker han ifrån mig utan problem, så jävlar snabb i svängarna...

Satan, jag har blivit gammal... Jag tänkte bara, "undrar om det finns grus i kurvan?" och "shit är det olja på vägen"...

P
Gå och kör på en såndär kurv teknik körning på bana med SMC eller liknande. :tummenupp

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
När man har mc som hobby så gäller det att bara ha roligt och inte dö av att man smäller med mc:n i ett träd eller liknande.

Det är allt du behöver komma i håg

sportbike

Guest
BigPhil skrev:
2305367 Åkte den långa vägen hem igår, förbi djurparken i Kolmården. Stannade vid overgångsstället och en BMW (MC) med boxar och passagerare svänger ut från parkeringen...

P

Du har inte blivit gammal,bara förståndig. Killen på Beemern tänkte säkert:haha,jag kan hålla fullt för jag har ABS och jättebillig försäkring,och:
undrar om han bakom märker att min slutväxel läcker som ett såll..... :D

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
sportbike skrev:
2305399 Du har inte blivit gammal,bara förståndig. Killen på Beemern tänkte säkert:haha,jag kan hålla fullt för jag har ABS och jättebillig försäkring,och:
undrar om han bakom märker att min slutväxel läcker som ett såll..... :D

Undrade var all olja kom ifrån, lite James Bond känsla...

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag brukar tänka att om han framför kör så där så kan han vägen och han går ju omkull före mig ifall de ligger skit i kurvorna så det är bara att haka på :rolleyes:

Undantaget bulten som jag pressar å pressar för att lära mig men blir omkörd hela tiden :mad:

Fast nu börjar man köra om ist :yoparty

Nog har man kännt ibland att nu åker jag hem å säljer skiten, här sitter man på en av de värsta plastraketerna på marknaden och kan inte utnyttja den för fem öre :huvet

Men sen tar man ut den på den där vägen man kört sen man fick körkort å då är man en av de snabbaste istället, du skulle säkert köra ifrån bumsen om han fick åka på din favvoslinga?

Att DTM kör om mig gör inget :tungan för han kan köra med knäskrap på blödande asfallt de kan inte jag utan att klota :näsblod

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
sätt i öronproppar så hör du inte allt grus som knastar. kör själv som en fitta och är livrädd ända tills propparna kommer i :yoparty

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
eller så e du klokare bara och vill inte kracha .
å hamna på sjukan resten av sommarn

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
BigPhil skrev:
2305367 ...Dags att ge upp :confused:

Nehej då;) Jag tror att vi tenderar att underskatta den erfarenhet som vissa guldvinge-/BMW-/HD-/FJR-ägare har med sig i bagaget efter 25 år á 2 000 mil på diverse hojar och vägar! En kompis till mig berättar ofta, gärna och med klädsam rodnad om hur han blev frånåkt av en vinge på risig väg (han åkte motard...).

Så jag är nog definitivt beredd på en intressant upplevelse när en sådan globetrotter dyker upp i backspegeln :)

Ha de!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
roffe_s skrev:
2305584 Nehej då;) Jag tror att vi tenderar att underskatta den erfarenhet som vissa guldvinge-/BMW-/HD-/FJR-ägare har med sig i bagaget efter 25 år á 2 000 mil på diverse hojar och vägar! En kompis till mig berättar ofta, gärna och med klädsam rodnad om hur han blev frånåkt av en vinge på risig väg (han åkte motard...).

Så jag är nog definitivt beredd på en intressant upplevelse när en sådan globetrotter dyker upp i backspegeln :)

Ha de!

År 2005(lellesträffen) kan nog många här som körde på gotlandring berätta hur dom blivit frånåkta på sina r1:eek:r när en gubbe på sportser 1200 körde i från dom :hihi

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Klart du ska behålla den! Du känner väl värmen här?
Gå en Broms&Kurvkurs genom SMC/Folksam om du vill utveckla dig själv :tummenupp

TLRR

Guest
Mr Helmut skrev:
2305591 År 2005(lellesträffen) kan nog många här som körde på gotlandring berätta hur dom blivit frånåkta på sina r1:eek:r när en gubbe på sportser 1200 körde i från dom :hihi

HaHaHa Det är det jävligt tyst om här :blah

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
BigPhil skrev:

P

Det är gott om "sleepers" häromkring verkar det som :) Förra veckan blev jag nästan avhängd av en HD Sturgis från -82 från Mem till Söderköping :död (Men jag hann ifatt honom till slut...)

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Argyle skrev:
2305458 Eller så var han en bättre förare?

Antagligen, men jag var bra när jag var yngre, och inte hade barn etc. Bara blev från åkt EN gång på den tiden, av en kille på en RD350.

Ah ok två gånger fick top fart stryk av en v12 Jaguar på M4 utanför London...

Å andra sidan har inte haft hoj på nästan 16år och har bar åkt typ 150mil på Hondan... :tummenupp

P

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...