Otroligt bra föreläsning.
Han förefaller vara väldigt politiskt oberoende och håller sig till att presentera fakta och statistik istället för egna åsikter (oftast)
Av dem tre alternativen skulle jag ta Zürich sist. Hong Kong fantastiskt, men USA alltid bäst.
Bra, flickan kan hjälpa till i hushållet.Pratade med lite folk på jobbet om US i helgen, de ordnar stipendium till pojken om vi flyttar
Bra, flickan kan hjälpa till i hushållet.
Undra hur många förlorade människoliv man kan räkna om vinsterna som Bert Karlssons, Jan Emanuel, Wallenbergarna m.fl. gör...
Jo så är det, bara hon nu inte hade hunnit flytta hemifrån
Hon får vara kvar här istället om vi gör slag i saken, vill att pojken går klar grundskolan här hemma först. Så tre år bort ungefär.
Jag har verkligen inget emot de som tjänar pengar på eländet. Att 99,999% av befolkningen förlorar på detta aldrig tidigare skådade haveri är inte entreprenörernas fel, det är de väljare som röstat fram fega och ynkliga elitpolitiker.
På senare tid har jag börjat få mail från whistleblowers inom myndigheter och departement, påfallande ofta socialdemokrater. En anonym tipsare inom regeringskansliet avslöjar om full panik och interna krav på massiva besparingar.
”Jag råkar jobba på Regeringskansliet och där är det full panik kan jag meddela. Du har stor spridning via dina medier, så här är ett mail som kom ut förra veckan och som spreds till i princip alla som jobbar inom RK. Märkligt att inte det kommit ut via annan media redan. SS står för statssekreterare och Max är statssekreterare på Fi-dep.
Det är ytterst ovanligt att det går ut en beställning från SS på Fi-dep till SAMTLIGA övriga SS på alla övriga s.k. fackdepartement. Så nu ska det sparas högt som lågt. BUCH står för budgetcheferna på varje fackdepartement. Tack för att du använder din kunskap och kompetens för att göra det som media och politiker inte gör. Dessvärre vet du ju hur läget är att om jag skulle gå ut offentligt skulle jag bli av med jobb och bli paria.”
”Panik råder på Regeringskansliet där Finansdepartementet nu krävt att varje departement ska se över alla sina utgifter för att se vad som går att spara. Det gäller att rädda utgiftstaket. Det är också tydligt att detta bara är början. BUCH betyder budgetchef. Varje departement har en eller flera personer som har ansvar för att samordna departementets arbete med statsbudgeten och hålla koll på departementets utgifter….Min tro är att besparingarna kommer ske på stort och smått, men det som har störst effekt är ju transfereringssystemen.”
Tipsaren tillägger: ”Det är viktigt att i debatten hålla kvar i minnet att det som sker nu bara är möjligt p.g.a. Alliansens politik under åtta år.”
I två läckta mejl uppmanar finansdepartementet till stora besparingar för att klara kostnaderna i flyktingmottagandet. Samtliga departement ska senast om två veckor presentera en krisplan, erfar Svenska Dagbladet och Aftonbladet.
Uppmaningen i mejlen som skickats till statssekreterare och budgetchefer vid samtliga departement handlar om att "redovisa konkreta förslag till minskade anslag".
Det handlar om hur varje departement kan minska utgifterna, bland annat genom att senarelägga planerade satsningar ur regeringens budget för 2016 och att flytta utgifter mellan åren.
Ett annat förslag rör avveckling av "insatser/bidrag/utbetalningar/satsningar mm", enligt ett av mejlen som tidningarna tagit del av.
Mejlen skickades ut två dagar innan migrationsverket presenterade sin nya prognos för flyktingmottagandet. Prognosen visar att uppemot 190.000 asylsökande väntas till Sverige under 2016 och att kostnaden för flyktingmottagandet väntas öka med 29 miljarder kronor från 2015 till 2016.
Max Elger, en av finansminister Magdalena Anderssons medarbetare, står som avsändare till det första mejlet. Det andra kommer enligt Aftonbladet från staben på finansdepartementets budgetavdelning.
– Migrationsverket kom med en prognos i förra veckan där de förutser stora kostnadsökningar. Då är det naturligt att man har beredskap, säger Max Elger till tidningen.
Departementen uppmanas att senast måndagen den 9 november återkomma med förslag till finansdepartementet om hur besparingarna ska ske.
Finansdepartementet bekräftar via pressekeretaren för Dagens Nyheter att mejlen existerar.
Men på låång sikt så kommer vi alla bli snorrika på detta, eller nåt...
Tja, vi kommer åtminstone ha världens största befolkningsmängd då om det här fortsätterOm vi gör en kolonial och tar hela gänget till slavar så absolut.
Stormakt & världsekonomi inom 30 år?
Två simpla frågor:
Var är alla politiker som ville ta ansvar nu?...
Varför har ingen politiker varit, och fortfarande inte är, intresserade av att ta ansvar för sina egna medborgare?
Att ta ansvar betyder att inte ta ansvar på politikerspråk.Två simpla frågor:
Var är alla politiker som ville ta ansvar nu?...
Varför har ingen politiker varit, och fortfarande inte är, intresserade av att ta ansvar för sina egna medborgare?
Dom tar bara ansvar för näringslivet förstår du väl? Samtliga politiker är ju enbart intresserade av de sociala och ekonomiska fördelarna politikerkarriären ger, samt det lätta klivet in i välbetalda gig åt diverse konglomerat.
Har ni inte förstått hur i grunden korrumperat sverige är än??? Vakna.
Tja, vi kan leka med tanken att proffspolitiken avskaffas, och att samtliga medborgare i myndig ålder är tvungna att tjänstgöra som politiker i en mandatperiod, lite som värnplikten fungerade förr, även så den ursprungliga grekiska demokratin fungerade.Låt oss påstå att så är fallet, hur löser vi det?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|