Mandelhyndan
Medlem
Demokrati fungerar helt enkelt inte. Finns för många idioter som är med och bestämmer då
Med lite tur har hi en ayatolla istället för statsminister om några år, så då är det problemet löst! ?Demokrati fungerar helt enkelt inte. Finns för många idioter som är med och bestämmer då
Något som är ännu mer provocerande är de som fortfarande säger att "man vet inte hur många som kommer komma" eller "det förstår ju vem som helst att 500,000 är omöjligt".Vad har politikerna gjort för fel egentligen? 87% av sveriges röstberättigade befolkning gav ju tummen upp till den här utvecklingen i senaste valet så politikerna ska väl snarare än en kula i ryggen ha en klapp på axeln för väl utfört arbete.
Jag har hört flera som börjat ångra sitt val ursäkta sig med att "ingen kunde väl veta att utvecklingen skulle bli så här" och "att flyktingströmmen skulle bli sååååååå stor visste INGEN" men är dom kapabla att dra ett blyertsstreck med linjal på ett papper så begrep dom precis vad som skulle hända förr eller lite senare och valde trots det att rösta fram dagens situtation.
Har inte märkt ett skit av nån flyktingvåg eller att vi lånar stålars
samma lön å skatt som för några månader sen
samma hyra
samma matpriser
samma ölpriser
samma bensinpriser
ungarna har samma undervisning och lärare
har fan inte märkt ett jävla skit i privatekonomin eller att det är trångt och jäkligt på våra gator och torg (gillar inte folk så det kan bli ett problem om jag ska behöva trängas)
Ärligt .... märker fan inte mycket när vi byter regeringar å sånt....iofs sista åren med borgare så vart det lite mera i plånboken , tack för det.
Whats the fuzz ??
däremot har det blivit kallt,grått blött och eländigt .... jävla flyktingar !!!
Vad har politikerna gjort för fel egentligen? 87% av sveriges röstberättigade befolkning gav ju tummen upp till den här utvecklingen i senaste valet så politikerna ska väl snarare än en kula i ryggen ha en klapp på axeln för väl utfört arbete.
Jag har hört flera som börjat ångra sitt val ursäkta sig med att "ingen kunde väl veta att utvecklingen skulle bli så här" och "att flyktingströmmen skulle bli sååååååå stor visste INGEN" men är dom kapabla att dra ett blyertsstreck med linjal på ett papper så begrep dom precis vad som skulle hända förr eller lite senare och valde trots det att rösta fram dagens situtation.
Däremot är det ju för jävligt att de håller på att gräva upp hela Jönköping för att uppgradera V/A-systemet, det håller du med om va? men men, det är ju klart 2035...
Visa mig den extrapoleringen som för ett år sedan kunde ha förutsett detta.
Ditt påstående är mer än naivt.
De flesta här är rätt unga och märker inget av förändringarna..Ännu.Det vore i och för sig rätt befriande att basera sin världsuppfattning på vad man ser genom köksfönstret, så länge fågelbordet står kvar och postbilen kommer i tid är allt frid och fröjd.
De flesta här är rätt unga och märker inget av förändringarna..Ännu.
För nåt decennium bodde jag i närheten av ett berikat område..
Enligt en enkät i mitt område hade 60% mer än en gång undvikit att gå ut på kvällen av säkerhetsskäl..
Jag har nyligen betalt 22 000 till tandläkaren, en asylant kan få samma jobb för en 50-lapp..
Mina resterande cancerundersökn är indragna, "resursskäl" (=brist på pengar), nåja, jag lever ju ändå fortfarande...
Fråga 90-åringarna som i dagarna i vardenuvar som blir utsparkade från sitt äldreboende, det ska bli asylantboende..
Fråga hur det står till på de orter som fördubblat sitt invånarantal pga asylsökande?
Tandläkarkön på dessa orter är enl media 2år+ pga av att asylsökande prioriteras..
Kan fortsätta om du vill...
Mest intressant blir det om två år när statsstödet till kommunerna dras in, då förväntas asyl/PUTare ha jobb..Hur och var?
De omtalade två kronorna i kommunalskattehöjing lär nog inte räcka då..
Tog jag i för mycket nu? raderagärna isf....
Hur menar du?
Jag menar att jag vill se dig rita det där strecket som redan förra året visade att det idag skulle komma 10000 flyktingar/vecka.
Ok, fel ordval av mig. By bad.
Men bortsett från det, tycker du att dagens nivå på invandringen förvånar när vi för ett år sedan förde den välkomnande signalpolitik vi gjorde samtidigt som ett tjugotal miljoner om inte fler var på flykt från oroshärdar?
Vi bjöd in hela världen på kalas och nu kommer dom, så vad gnäller vi på egentligen?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|