Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag måste ha blivit döv och blind, varken hört eller sett en enda demonstrationer om dessa rasist-nazist-fascist-taktiker regeringen har tagit till!... :7peta

*EDIT*

"Migrationsverket har flaggat för att man är i behov av ytterligare 142 miljarder kronor för de kommande fyra åren, utöver det redan budgeterade anslaget om 170 miljarder kronor för integration och migration."

312 miljarder kronor... jag misstänker att den utgiften kommer märkas av...
och den ekonomiska åtstramningen kommer nödvändigtvis inte bli Sverige's största problem...

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det räcker väl att ha sett aktuellt idag? När Löfven står och knappt kan föra ett normalt samtal, Yngeman har käkat grammofonstift, Sjöstedt mantrar att "lära sig svenska och få komma i arbete" löser migrationsverkets, socialförvaltningen och polisens kris kring asylinvandringen...
Nä, allvarligt talat. De som leder och representerar just nu har inte en jävla aning om vad konsekvensanalys, ledning och plan innebär. En flock gäss och en darttavla hade varit lika rimliga i sina antaganden.
Är ni som inte ser detta dummare än oss andra, eller vad är det för fel på er? Lyssna, se, lyssna igen
Är något som yppas inte ett slag i luften och allsköns svammel utan tillstymmelse till substans? Jag bara undrar?

Stundom får jag känslan av att en del av folket liksom vill rasera på pin kiv.

312mdr. Luktar kaffet gott?

Och sen till påståendet att det är en effektiv vinst av med migrationen på längre sikt,,det är "billigare" än att skola och försörja fram en unge till arbetsför ålder.
En liten fråga; med det resonemanget, vore det inte bättre och ännu mer vinstmässigt att se till att några av de där 300000 som är utan jobb och finns i landet, redan kan språket och har en genomgången grundskola åtminstone börja jobba? Istället för snitt på 7 år innan 20% sysselsättning, så kanske det hade varit ett bättre resultat? Svår tanke att ta till sig?

Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Dessutom är Åkesson utbildad i följande ämnen:
Innan Åkesson blev politiker på heltid bedrev han studier i bland annat statsvetenskap, forskningspolitik, förvaltningsrätt, ekonomisk historia, filosofi, nationalekonomi och samhällsgeografi vid Lunds universitet. Åkesson har påbörjat kurser motsvarande 235,5 akademiska poäng och godkänts på 127,5 av dessa.

Enligt wikipedia.

Och våran nuvarande landsfader:
Stefan Löfven gick tvåårig ekonomisk linje på gymnasiet i Sollefteå. Han har gått en svetskurs under 48 veckor på AMU i Kramfors och studerat i ett och ett halvt år på socialhögskolan i Umeå innan han hoppade av studierna.

Också enligt wikipedia.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Om svetsaren kan styra landet så kan nog tamejfan min 6åriga dotter också fixa den biffen!

Jag har faktiskt inga tvivel om att din dotter kan styra landet lika bra som Löfven.

SD har oförtjänt dåligt rykte på riksnivå, en del här verkar tro att övriga politiker är avsevärt bättre och framför allt så överskattas möjligen regeringens betydelse. I Sveriges regering har det suttit människor som inte ens skulle få jobb i en kiosk, exemplen är för många att räknas upp

Det krävs ju dock ganska många kompetenta personer för att styra ett land och med allt det motstånd som SD får så kan man tyvärr inte räkna med att det är de mest kompetenta personerna som går med på att sitta i en Sverigedemokratisk regering. En anonym röst på SD är en sak, att officiellt gå ut och vara talesperson för SD är en helt annan sak som det ser ut idag.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag har faktiskt inga tvivel om att din dotter kan styra landet lika bra som Löfven.

Det krävs ju dock ganska många kompetenta personer för att styra ett land och med allt det motstånd som SD får så kan man tyvärr inte räkna med att det är de mest kompetenta personerna som går med på att sitta i en Sverigedemokratisk regering. En anonym röst på SD är en sak, att officiellt gå ut och vara talesperson för SD är en helt annan sak som det ser ut idag.

Men tror du inte chansen är rätt stor att tex en mängd missnöjda moderater kommer att gå över till sd om dom skulle få egen majoritet ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tror problemet överskattas. I riksdagen håller SD en minst lika hög (?) standard som andra partier. Det är utöver förändringen i riksdag, och sedermera regering, ungefär samma människor som "styr landet" under Löfvén som under Reinfeldt, och det går ju lika "bra", och samma personer och funktioner skulle göra det samma under SD.

Överskatta inte problemet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det behövs byggas i storleken 2 grundskolor. Per dag!
Vi offrar kommande generationer som redan finns i landet utan att någon reflekterar över det. Vad kommer dessa,generationer att generera i belastningar på ett redan definitivt havererat välfärdssystem?

Jag hoppas ni tycker det är värt det, ni föräldrar.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hur funkar det med skolplikten egentligen, kan man anställa en pensionerad grundskolelärare och få barnen hemskolade utan att åka i finkan för det?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur funkar det med skolplikten egentligen, kan man anställa en pensionerad grundskolelärare och få barnen hemskolade utan att åka i finkan för det?

Undrar om man kan anmäla att man flyttar utomlands, men sen stanna kvar.

Då borde väl allt vad plikt heter upphöra?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ni som ej har blivit påverkade av vårat nya berikade Sverige, var bor ni ?
Kan säga att jag som Svensk ungdom blivit misshandlad(16 år 2 veckor på sjukhus), fått min moped snodd och fick även övervakningskameror instalerade på högstadieskolan pga problem med gängrelatert våld.....
Nu på senre tid har min bil blivit stulen och jobbet har flyttat för att migrationsveret behövde mera plats.

Och för er som tycker att jag har fördomar så har jag polisrpporter och fällande domar som håller med mig.

Men vafan jag har hopp om att framtiden blir bättre :fyllisar

Varianter på det där har förekommit i hela mitt liv men det brukar vara vanligt wt som står för den servicen.

Men den som tycker att det går bra tänker ändå ganska kortsiktigt, för när man kan inte ta ifrån ladorna hur länge som helst. Förr eller senare måste man se till att ladorna fylls på och det är då ni kommer känna av det.

Vår vänsterregering är ju redan nu i full fart med att höja skatterna och då har de inte ens med de ökade invandringskostnaderna i sin budget.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag måste ha blivit döv och blind, varken hört eller sett en enda demonstrationer om dessa rasist-nazist-fascist-taktiker regeringen har tagit till!... :7peta

*EDIT*

"Migrationsverket har flaggat för att man är i behov av ytterligare 142 miljarder kronor för de kommande fyra åren, utöver det redan budgeterade anslaget om 170 miljarder kronor för integration och migration."

och den ekonomiska åtstramningen kommer nödvändigtvis inte bli Sverige's största problem...

I den takten flyktingarna nu anländer så kan du nog lägga en nolla till på de där siffrorna innan år 2016 sett sitt slut.

Det mister Johansson kan du nog visa med den där pennan och linjal.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dessutom är Åkesson utbildad i följande ämnen:
Innan Åkesson blev politiker på heltid bedrev han studier i bland annat statsvetenskap, forskningspolitik, förvaltningsrätt, ekonomisk historia, filosofi, nationalekonomi och samhällsgeografi vid Lunds universitet. Åkesson har påbörjat kurser motsvarande 235,5 akademiska poäng och godkänts på 127,5 av dessa.

Enligt wikipedia.

Och våran nuvarande landsfader:
Stefan Löfven gick tvåårig ekonomisk linje på gymnasiet i Sollefteå. Han har gått en svetskurs under 48 veckor på AMU i Kramfors och studerat i ett och ett halvt år på socialhögskolan i Umeå innan han hoppade av studierna.

Också enligt wikipedia.

Även Hitler var en begåvad man.

Att Åkesson är begåvad finns det väl inga tvivel om oavsett vad man tycker om honom men det bevisar ju inte att partiets övriga aktiva medlemmar är begåvade.

Jag hoppades på mer från Löfven efter valet däremot, jag tänkta att en man som suttit med på så många styrelsemöten och haft kontakt med så många från näringslivet borde förstå vad näringslivet behöver även om han är sosse... Ack vad fel jag hade...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Papperslös i sitt forna hemland :banana
Undrar hur det går med äganderätten avseende fastigheterna :va

Kan man inte skaffa sig en extra identitet? Man åker över till Danmark en helg och festar, kastar passet och åker tillbaka över bron och söker asyl?
Så kan man behålla sitt gamla liv men kvittera ut en massa bidrag som flykting? Och bostaden man får som flykting kan man ju hyra ut åt de lokala zigenarna för 50 kr/dygnet så kan de trasha den och därmed får de lokala byggbolagen mer arbete och vårt bnp ökar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Kan man inte skaffa sig en extra identitet? Man åker över till Danmark en helg och festar, kastar passet och åker tillbaka över bron och söker asyl?
Så kan man behålla sitt gamla liv men kvittera ut en massa bidrag som flykting? Och bostaden man får som flykting kan man ju hyra ut åt de lokala zigenarna för 50 kr/dygnet så kan de trasha den och därmed får de lokala byggbolagen mer arbete och vårt bnp ökar.

Du är något på spåren.

Edit: funderar på att göra lite undersökande journalistik. Har begåvats med hygglig skäggväxt men därunder ett barnsligt utseende. Kanske skulle man börja om på "ny kula", gå om gymnasiet, suga åt sig lite studiestöd och prova en annan karriär. Uppvisar ju hög grad,av bildbarhet då man kan ta till sig språket på ett alldeles ypperligt sätt. Kanske struntar jag i artikeln och ser det som en löneförmån.

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Regeringens brist på agerande känns misstänkt likt hur en nybliven hojåkare hanterar en skarp kurva, i brist på kunskap/vana får denne panik och håller styret krampaktigt vilket leder till att det bär iväg rätt in i bergväggen.:näsblod

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag hoppades på mer från Löfven efter valet däremot, jag tänkta att en man som suttit med på så många styrelsemöten och haft kontakt med så många från näringslivet borde förstå vad näringslivet behöver även om han är sosse... Ack vad fel jag hade...

Förväntade mig mer av Löfven. Trodde att han var en pragmatisk person i egenskap av sitt yrkesliv. Kan bara säga att han inte levde upp till de förväntningarna. Man målade nog upp en bild av honom som inte var sanningsenlig. Kanske inte ens realistisk.

Förväntade mig mer handlingskraft än vad regering och opposition har visat. Att skylla på det parlamentariska läget håller inte. Det är inte där problemet egentligen sitter. Det vi ser är brister i ledarskapet och hur man tolkat sitt mandat. Vad värre är att problemen är djupare än så. Det är något som är riktigt dysfunktionellt i vårt land och har varit så under en längre tid. Vi kör med dubbla budskap sedan mannaminne. Det avspeglas en mentalitet som går igenom hos väldigt många i vårt samhälle. Det är något vi måste göra upp med som samhälle i stort.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11

312 miljarder delat med 5 miljoner (Hälften av befolkningen är "sysselsatta")
det blir 62400kr per år och skattebetalare, dela det med 12 och du får 5200kr per månad.
Nu är den uträkningen inte helt sann, men jag valde att ta bort den andelen som visserligen betalar skatt men gör det på bidrag....Dvs skatt på skatt.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Se det såhär, 7500/pers, räkna ihop hur många i din familj så ser du din kostnad, för Migrationen. Kolla sen i din omgivning hur det ser ut, hur många kommer kunna betala sin familjs del och hur mycket kommer lastas över på de som kan. Sen börjar en helt annan kostnad läggas till denna så snart de fått put och ändå tills de är självförsörjande men det är en annan sak. Vi är 2 så det är väl skitsamma tycker Ni kanske, bara böja sig men tjejens arbetskompis med 2 hemmavarande barn och lever på existensminimum och hennes dotter som bor med sin kille och 2 barn, bägge utan jobb kommer ju inte betala sin del och det finns Många som inte har möjligheten att stå för sitt. . . . Nä, detta är något många kommer få lida för och det länge.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
312 miljarder delat med 5 miljoner (Hälften av befolkningen är "sysselsatta")
det blir 62400kr per år och skattebetalare, dela det med 12 och du får 5200kr per månad.
Nu är den uträkningen inte helt sann, men jag valde att ta bort den andelen som visserligen betalar skatt men gör det på bidrag....Dvs skatt på skatt.

Det är för fyra år däremot, inte per år (som tur är).

312 000 000 000 / 5 000 000 / 4 (år) = 15 600 kr/år

1300 kr/månaden enbart till integration och migration. Snittlönen i Sverige är 30 600 kr/månaden. (SCB)
Det ger en Landstingsskatt på ca 3300 kr, och inom kort måste 1300 kr till läggas på, om vi inte ska roffa pengarna från de allra mest fattiga och utsatta i världen, plocka från biståndspengar och "balansera" det hela med att plocka massa pengar från budgeten för personliga assistenter åt utsatta/funktionshindrade osv...

Riktigt solskenshistoria vi är mitt i....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom