Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det kommer bli ännu vackrare och trevligare alltsammans när dessa människor regeringen bjudit in fryser ihjäl i tusental i vinter. Jag undrar var Rövis kommer säga till sitt försvar?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har inte märkt ett skit av nån flyktingvåg eller att vi lånar stålars

samma lön å skatt som för några månader sen
samma hyra
samma matpriser
samma ölpriser
samma bensinpriser
ungarna har samma undervisning och lärare
har fan inte märkt ett jävla skit i privatekonomin eller att det är trångt och jäkligt på våra gator och torg (gillar inte folk så det kan bli ett problem om jag ska behöva trängas)

Ärligt .... märker fan inte mycket när vi byter regeringar å sånt....iofs sista åren med borgare så vart det lite mera i plånboken , tack för det.
Whats the fuzz ??

däremot har det blivit kallt,grått blött och eländigt .... jävla flyktingar !!!

För att i ett ekonomiskt system tar det något längre tid innan följderna visar sig? Vad är då din norrort? Täby? Sigtuna? Hur många har din ekonomiskt administrativa enhet (kommun) tagit emot per capita?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alla som följer sådana här trådar eller trådar i OT2 vet nog var jag står.

Detta sa min fru till mig vid frukost i Lördags.
-"Jag har aldrig känt så här förut."
-"Känslan av att dom [regeringen] inte har en aning om vad dom gör."

OBS!! att detta var en allmän iakttagelse som inte har med specifikt invandring/integration att göra.

Täcker tyvärr in ganska bra vad jag känner för denna Stefan-regering också. :(

Men för tillfället är det vad vi har och jag ser faktiskt inte några alternativ som mycket bättre heller.
Jag vet vad några kommer skriva[skrika högt] men för mig är det inget alternativ.

Men Stefan & Co får nog rycka upp sig lite för sprider sig en sådan osäkerhet är det definitivt inte bra. :(

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nej, jag har inte blivit gruppvåldtagen
Nej, jag har inte blivit rånad
Nej jag har inte blivit misshandlad
Nej jag har inte fått mobilen stulen
Nej, jag har inte fått bilen uppeldad eller stulen

Men sånt drabbar allt fler även här uppe i Umeå, av någon konstig anledning, även om inte jag märker av det.

Men nej, jag har inte märkt av flyktingströmmen heller, annat än att myndighet efter myndighet och politiker efter politiker går ut i media och säger att det är kris nu, och folk boende i vissa sämre områden berättar att det nu bor två familjer i varje lägenhet.

Än så är man inte direkt påverkad av den stundande samhällskollapsen tack vare att man har fast jobb och är frisk, men det är väl som att sitta och vissla i köket när det brinner i farstun.

Visst luktar det lite rök och brandvarnaren tjuter men det är nog inget att bry sig om, med lite tur så slocknar det av sig själv och just nu spar jag ju pengar på att slippa elda i kaminen!:banana

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Än så är man inte direkt påverkad av den stundande samhällskollapsen tack vare att man har fast jobb och är frisk, men det är väl som att sitta och vissla i köket när det brinner i farstun.
Det pratas ju skattehöjningar på riksnivå, mitt landsting kommer höja sin skatt med ca 10%.
Min kommun har väl inte ännu aviserat någon höjning men lär ju passa på då landstinget höjer.
Man ser över reglerna för att luckra upp och nyttja AP fonderna och ta del av vår pension för att täcka utgifter.
Själv sitter jag inte i båten och öser men det finns många som inte har pengar kvar i slutet av månaden och om inte dom har råd att bo kvar och börjar flytta till billigare boenden då börjar bostadsbubblan att spricka.

Lätt för många att lyssna till kändisar och politiker med 7 siffrigt på banken, dom är inte beroende av den pension som arbetarklassen förväntar sig att ha den dag dom fyller 65år.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Allt hade varit så mycket lättare att acceptera om man varit och planerat att förbi barnlös, som det är nu får jag en klump i magen varenda gång jag tänker på vad jäntorna kommer få växa upp i för slags samhälle...:(
Min son har dubbelt medborgarskap. Oh boy är jag lycklig för det. Känns ungefär som att ha en hemlig miljard på banken när man går till jobbet, blir det illa nog - bye bye.

Delar för övrigt observationen att än så länge verkar samhället hålla, och noterar vidare att undertecknad har åtminstone sedan 90-talet varit säker på att samhällets undergång stundar. Bara att hoppas innerligt att jag har fel och att någon festlig själ sätter en foliehatt på min grav.

En annan vinkling är att de judar som stack från Tyskland på 30-talet ansågs paranoida av många judar som stannade kvar. Kan man också fundera på.

Att det gamla hederliga folkhemmet och socialdemokratiska samhället som vi och tidigare generation känner det aldrig någonsin kommer tillbaka kan man vara helt säker på i alla fall.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har vi i alla fall gränskontroller igen!
Lugn nu, seeing is believing.

Kommer vi ha gränskontroller eller "gränskontroller"?

Förresten hörde jag Jonas Sjöstedt på TV nyss, första gången jag höll med honom - frys EU-avgiften.

Tror jag snart kommer tycka lika illa om honom igen, han kommer debattera med Ebba Buske snart.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mer åt "gränskontroller" men man kan ju hoppas att de har avskräckande effekt på del av de som inte bör vara på svensk mark. Ett litet framsteg i en gödselstack av dåliga beslut.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har vi i alla fall gränskontroller igen!

Nja, verkar ju nästan som att dessa gränskontroller bara kommer göra saken värre om jag tolkar dem rätt.
Antingen måste man söka asyl i Sverige eller så blir man inte insläppt? dvs de som tänkt passera till Finland tvingas söka asyl men fortfarande ignorerar man kravet på att flyktingen ska söka asyl i det första säkra landet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är lite lustigt att regeringen nu alltmer närmar sig den flykting & invandringspolitik som det enda reella oppositionspartiet vi har har förespråkat en längre tid.
Skillnaden är att när förslagen kommer från rätt PK-håll då är det inte rasistiskt utan humant.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Detta är ingen gränskontroll i ordets rätta bemärkelse, detta är en tydlig signal till omvärlden att "sissy swedes" insett att pengarna är slut och att "vi" ska göra vad vi kan för att rädda det som finns kvar. Kanske återupprättar lite förtroende för staten och kanske räddar kronan från fritt fall om detta skulle få fortsätta, kanske. . . . . Ingen annan stat kommer efter detta "öppna sina hjärtan" . Märkligt tyst det blev på sociala medier, brukar ju ösa på med delningar så fort det kommer någon "hemsk" nyhet annars. . . .

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tycker att SD's framgångar har varit positiva. Inte i den mening att de tar sig högre och högre upp och kanske till slut även kan få majoritet, det tanken stoppar jag undan lååååångt bak i huvudet just nu då den skrämmer mig av många skäl där det främsta är att de inte skulle ha en jävla aning om hur man sköter ett land då det handlar om så mycket mer än vad de känner till.
Utan jag tycker att de har spelat en bra roll som ett missnöjesparti som har tvingat fram diskussioner om invandringen som annars skulle ha tagit betydligt längre tid innan de kom fram.
Människor öppnar ögonen, politikerna tvingas till att göra något mer än att bara försöka infria några halvdana valfläsklöften och sen skylla på tidigare styrande partier.

Ett stort problem som jag ser med SD's framfart är dock att varje vettigt förslag som de lägger fram förkastas av övriga partier som sedan har väldigt svårt att krypa till korset när de inser att förslaget kanske inte var så dumt. Då måste de komma runt det hela och få det till "sitt" förslag och kanske tar det längre tid bara för det. Jag kanske är cynisk som tänker så men jag skulle inte bli förvånad om det är så...

kinta

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Hoj
Ducati
Ni som ej har blivit påverkade av vårat nya berikade Sverige, var bor ni ?
Kan säga att jag som Svensk ungdom blivit misshandlad(16 år 2 veckor på sjukhus), fått min moped snodd och fick även övervakningskameror instalerade på högstadieskolan pga problem med gängrelatert våld.....
Nu på senre tid har min bil blivit stulen och jobbet har flyttat för att migrationsveret behövde mera plats.

Och för er som tycker att jag har fördomar så har jag polisrpporter och fällande domar som håller med mig.

Men vafan jag har hopp om att framtiden blir bättre :fyllisar

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag tycker att SD's framgångar har varit positiva. Inte i den mening att de tar sig högre och högre upp och kanske till slut även kan få majoritet, det tanken stoppar jag undan lååååångt bak i huvudet just nu då den skrämmer mig av många skäl där det främsta är att de inte skulle ha en jävla aning om hur man sköter ett land då det handlar om så mycket mer än vad de känner till.
Utan jag tycker att de har spelat en bra roll som ett missnöjesparti som har tvingat fram diskussioner om invandringen som annars skulle ha tagit betydligt längre tid innan de kom fram.
Människor öppnar ögonen, politikerna tvingas till att göra något mer än att bara försöka infria några halvdana valfläsklöften och sen skylla på tidigare styrande partier.

Ett stort problem som jag ser med SD's framfart är dock att varje vettigt förslag som de lägger fram förkastas av övriga partier som sedan har väldigt svårt att krypa till korset när de inser att förslaget kanske inte var så dumt. Då måste de komma runt det hela och få det till "sitt" förslag och kanske tar det längre tid bara för det. Jag kanske är cynisk som tänker så men jag skulle inte bli förvånad om det är så...

Precis exakt den här tanken hade jag också häromdagen. SD skulle förmodligen inte klara av att ens i närheten styra landet om de fick majoritet. Och även deras vettiga förslag röstas ner och glöms bort enbart därför att det kommer från just dem.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ni som ej har blivit påverkade av vårat nya berikade Sverige, var bor ni ?
Kan säga att jag som Svensk ungdom blivit misshandlad(16 år 2 veckor på sjukhus), fått min moped snodd och fick även övervakningskameror instalerade på högstadieskolan pga problem med gängrelatert våld.....
Nu på senre tid har min bil blivit stulen och jobbet har flyttat för att migrationsveret behövde mera plats.

Och för er som tycker att jag har fördomar så har jag polisrpporter och fällande domar som håller med mig.

Men vafan jag har hopp om att framtiden blir bättre :fyllisar

Jag kan säga att på ett häkte jag besökte för några månader sen så verkade det vara ett stående skämt att när en ny intern var på väg så frågade någon nåt i stil med "heter han (valfritt vanligt svenskt namn)?"

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Precis exakt den här tanken hade jag också häromdagen. SD skulle förmodligen inte klara av att ens i närheten styra landet om de fick majoritet. Och även deras vettiga förslag röstas ner och glöms bort enbart därför att det kommer från just dem.

Om svetsaren kan styra landet så kan nog tamejfan min 6åriga dotter också fixa den biffen!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SD har oförtjänt dåligt rykte på riksnivå, en del här verkar tro att övriga politiker är avsevärt bättre och framför allt så överskattas möjligen regeringens betydelse. I Sveriges regering har det suttit människor som inte ens skulle få jobb i en kiosk, exemplen är för många att räknas upp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE