Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det utan att ens vara säkra på att det verkligen är människor med skyddsbehov eller inte. Där vi helt enkelt inte vet vart pengarna går. Stabilt sätt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror problemet överskattas. I riksdagen håller SD en minst lika hög (?) standard som andra partier. Det är utöver förändringen i riksdag, och sedermera regering, ungefär samma människor som "styr landet" under Löfvén som under Reinfeldt, och det går ju lika "bra", och samma personer och funktioner skulle göra det samma under SD.

Överskatta inte problemet.

Kom igen, det kan väl inte ens du tro på? Att Åkesson är vass är odiskutabelt, det är ju hans förtjänst att de är där de är idag. Men övriga partistyrelse håller ju inte i närheten av den klass, där ligger min oro över att de en dag skulle kunna styra över den då sedan länge sjunkna skutan.
Därmed inte sagt att sossarnas styrelse är vass, tvärtom. Jag är förvånad över att inte fler av dem dör av brist på luft när de glömmer bort att andas...

Nåja, skitsamma. Jag tror att det är kört ändå, nu gäller det att rädda det som räddas kan och vara beredd på att antingen göra en landsflykt eller bunkra upp med livsnödvändiga prylar som kan behövas i kommande samhälle.
Jag har alltid levt under devisen att vara egoist så länge det inte drabbar någon enskild individ. Nu mer än någonsin känner jag likadant för den där samhörigheten och behovet av att hjälpa halva världen har jag inte känt av än.
Det kommer från en som hjälper flertalet nyinkomna medborgare, både med jobb och boende och andra nödvändiga saker. Vi måste stoppa upp detta nu för vi kan aldrig klara av att hålla en dräglig nivå genom att jobba som vi gör just nu.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
312 miljarder delat med 5 miljoner (Hälften av befolkningen är "sysselsatta")
det blir 62400kr per år och skattebetalare, dela det med 12 och du får 5200kr per månad.
Nu är den uträkningen inte helt sann, men jag valde att ta bort den andelen som visserligen betalar skatt men gör det på bidrag....Dvs skatt på skatt.

Du ska dela på 48 och inte 12 eftersom det handlar om 4 år.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Se det såhär, 7500/pers, räkna ihop hur många i din familj så ser du din kostnad, för Migrationen. Kolla sen i din omgivning hur det ser ut, hur många kommer kunna betala sin familjs del och hur mycket kommer lastas över på de som kan. Sen börjar en helt annan kostnad läggas till denna så snart de fått put och ändå tills de är självförsörjande men det är en annan sak. Vi är 2 så det är väl skitsamma tycker Ni kanske, bara böja sig men tjejens arbetskompis med 2 hemmavarande barn och lever på existensminimum och hennes dotter som bor med sin kille och 2 barn, bägge utan jobb kommer ju inte betala sin del och det finns Många som inte har möjligheten att stå för sitt. . . . Nä, detta är något många kommer få lida för och det länge.

Det värsta är ju om folket börjar tappa förtroendet för samhället och det blir som i Grekland där folket gör allt de kan för att slippa betala skatt. Och när det väl gått så långt så tar det tid att vända skeppet.

Kolla när tex tobaksskatten höjdes och det började smugglas tobak, när väl smugglingen var igång så var den svår att stoppa och det hjälpte inte ens att sänka skatten igen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det värsta är ju om folket börjar tappa förtroendet för samhället och det blir som i Grekland där folket gör allt de kan för att slippa betala skatt. Och när det väl gått så långt så tar det tid att vända skeppet.

Kolla när tex tobaksskatten höjdes och det började smugglas tobak, när väl smugglingen var igång så var den svår att stoppa och det hjälpte inte ens att sänka skatten igen.
Utmärkt om vi slutar betala skatt, det har vi gjort länge nog. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Precis, att lyckas undkomma att farbror staten snor dina pengar och kastar dem i sjön ska naturligtvis ses som något positivt.
Om man säger så här, hade inte staten haft de ohyggligt långtgående möjligheterna att konfiskera folkets tillgångar så hade de förstås inte kunnat skänka samma tillgångar till utlänningar i den omfattning de nu gör.

Man skall akta sig för onödiga och överdrivna superlativ men "landsförräderi" ligger faktiskt nära till hands nu.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
När folket vaknar upp, oavkortat att det är en majoritet av knyta-näven-i-fickan-svenssons, och inser att den inbetalda 50%aren (70% som företagare) ger tillbaka en bristfällig vård, en otillräcklig skola, ett fallerande rättsväsende och ett endagarsförsvar. Då kommer det inte betalas nån skatt och statsmakten har ingen möjlighet att driva in den.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Men tror du inte chansen är rätt stor att tex en mängd missnöjda moderater kommer att gå över till sd om dom skulle få egen majoritet ?

Det beror på. Som det ser ut nu är det med stor sannolikhet politiskt självmord att gå över till SD eftersom du då aldrig kommer kunna gå tillbaka till ett annat parti om SD aldrig får makten, eller får den och sedan förlorar den igen.

Jag tror problemet överskattas. I riksdagen håller SD en minst lika hög (?) standard som andra partier. Det är utöver förändringen i riksdag, och sedermera regering, ungefär samma människor som "styr landet" under Löfvén som under Reinfeldt, och det går ju lika "bra", och samma personer och funktioner skulle göra det samma under SD.

Överskatta inte problemet.

I valet mellan att överskatta problemet och underskatta detsamma så ska man nog alltid försöka underskatta det. Och som läget ser ut idag med folk som fullständigt säger upp bekantskapen med folk som innehar en annan åsikt än den politiskt korrekta så tror jag inte alls det är så säkert att samma kompetenta personal stannar kvar och lyder under SD utan tandagnissel.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Man skall akta sig för onödiga och överdrivna superlativ men "landsförräderi" ligger faktiskt nära till hands nu.

Väldigt nära känner jag, Löfven borde återuppliva den gamla fina traditionen med arkebusering på Slottsgården och för att visa sin styrka som den chef han är så bör han vara först ut...

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nix, ingen tobak. Mestadels kläder i vanliga affärer - de är alltid lika glada när de får plocka fram och damma av tax free blocket...
Du som utlandssvensk, vad tycker du om händelserna i Sverige på sistone?
Har du ett annat perspektiv eller är du lika deppig som alla här? CCL?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Har Stefan Lövfen några tips och tricks på att faktiskt förbättra situationen i Mellanöstern!?
Eller kanske jag som är korkad, utan krig, svält och religösa fanatiker så hade vi ju inte haft denna tillgång som flyktingströmmarna innebär... Är det Löfven som står bakom t.ex. ISIS tro!?
Han är egentligen den tyngsta sortens patriot vi någonsin skådat, startar inbördeskrig i Syrien för att tömma landet på dess högutbildade individer, skapar en fripassage genom hela EU på ca 480 mil och snart cashar in på hela kalaset medan USA fortsätter sin jakt på olja (sååå 1990) och EU korkat nog gör varken det ena eller det andra.

Intelligenta människor: Varför har vi 60 miljoner människor på flykt?
Lövfen: Skit i det, här gäller det att utnyttja läget, Allt till Sverige, LÄMNA INGET TILL NÅGON ANNAN!

:rolleyes:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Gränskontrollen fick motsatt effekt. Nästan lite tragikomiskt att se hur allt regeringen företar sig misslyckas totalt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21756069.ab

Ja, det var ju uppenbart redan vid presskonferensen att gränskontrollen skulle kräva folk att söka asyl men fortfarande skita högaktningsfullt i krav om att hålla Dublinkonventionen.

Nu har tydligen migationsverket slutat lämna ut siffror på hur många som kommer hit så jag antar att de vill dölja att det bara blir värre. Eller så håller de på att se över hur de ska kunna manipulera siffrorna och kanske plocka bort grupper ur statistiken så att det ser bättre ut.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...