Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.svd.se/tecken-pa-att-regeringen-haller-pa-att-tappa-kontrollen

Där pratas det om 160,7 miljarder till bara Migrationsverket under kommande tre år.
27,5 detta året, 60,2 nästa år och 73 miljarder år 2017.
Snitt per år blir 53,5 miljarder, så räknar man in ett fjärde år handlar det totalt om över 214 miljarder. Och det blir lågt räknat då utgifterna bara ökar per år, det verkar inte troligt att 2018 skulle sluta på snittet 53,5 när året innan går från 60 till 73...

"Det största problemet är dock att allt inte kan lösas med pengar. Anledningen till att Sverige inte kan hantera asylströmmarna stavas brist på infrastruktur och resursbrist.

Det saknas bostäder, skolor, vårdcentraler, tandläkare, lärare, psykologer, tolkar, poliser, vattentäkter, avlopp, värmeverk, kraftverk, mobiltäckning, skolor mm mm. Detta kräver tid och pengar räcker inte. Det räcker inte att slänga pengar på kommunerna - det kommer inte materialiseras nya lärare för det, för nya lärare tar minst fem år att utbilda om någon vill jobba i yrket - utbildningen av lärare täcker knappt de kommande pensionsavgångarna.
"
//Cornucopia

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
http://www.svd.se/tecken-pa-att-regeringen-haller-pa-att-tappa-kontrollen

Där pratas det om 160,7 miljarder till bara Migrationsverket under kommande tre år.
27,5 detta året, 60,2 nästa år och 73 miljarder år 2017.
Snitt per år blir 53,5 miljarder, så räknar man in ett fjärde år handlar det totalt om över 214 miljarder. Och det blir lågt räknat då utgifterna bara ökar per år, det verkar inte troligt att 2018 skulle sluta på snittet 53,5 när året innan går från 60 till 73...

"Det största problemet är dock att allt inte kan lösas med pengar. Anledningen till att Sverige inte kan hantera asylströmmarna stavas brist på infrastruktur och resursbrist.

Det saknas bostäder, skolor, vårdcentraler, tandläkare, lärare, psykologer, tolkar, poliser, vattentäkter, avlopp, värmeverk, kraftverk, mobiltäckning, skolor mm mm. Detta kräver tid och pengar räcker inte. Det räcker inte att slänga pengar på kommunerna - det kommer inte materialiseras nya lärare för det, för nya lärare tar minst fem år att utbilda om någon vill jobba i yrket - utbildningen av lärare täcker knappt de kommande pensionsavgångarna.
"
//Cornucopia

Höj pensionsåldern till 75 så är problemet löst. Lika bra att de gör de nu för min generation och senare kommer ändå få jobba till minst 75 så lite solidaritet från generationerna som förstört landet är väl inte mycket begärt. Särskilt 40-talisterna borde tvingas tillbaka då de är de som hela livet krävt och kramat ur landet värst.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Du som utlandssvensk, vad tycker du om händelserna i Sverige på sistone?
Har du ett annat perspektiv eller är du lika deppig som alla här? CCL?

Man ser skillnaderna lite tydligare iom att man inte upplever förändringen gradvis på samma sätt, men som vissa nämnt tidigare har bygden jag kommer ifrån inte påverkats nämnvärt. Lite förvånad när jag såg en tiggare första gången, men det är väl en försmak av den framtid röstberättigade i landet vill ha, så det är bara att gilla läget...

Däremot brukar jag flyga via Köpenhamn och resan genom Malmö är så deprimerande så det är inte sant. Fy fan.

Innerst inne känns det trist att den trygga barndomstid man vill minnas inte finns kvar till kommande generationer, men samtidigt ser jag inte min framtid i Sverige, så det jag är mest bekymrad över är att mina föräldrar ska behöva leva sina pensionärsdagar i ett samhälle som är på väg att brytas ned.

Jag har faktiskt börjat kika på anhöriginvandring, så att jag kan erbjuda mina föräldrar en dräglig tillvaro i ett land där de inte behöver se det de arbetat för i många år raseras fullständigt.

CCL? Concealed Carry, eller vad avses?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack för bra och intressant svar!!! Värt att begrunda, jobbig läsning också. :(

( Couldn't care less betyder det, utifall du känner så alltså)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
http://www.dn.se/nyheter/politik/flera-sakfel-i-sds-flygblad/

Här, när DN ska slå hål på SD´s uppgifter, så får 78% av asylsökande uppehållstillstånd.

http://paflykt.aftonbladet.se/chapter/det-flyr-de-fran-och-sa-manga-far-stanna-i-sverige/

Här, när hittepåbladet ska tona ner läget, så får 56% stanna.

Vad som är sant är väl ingen jävel som vet...

Det här kan man nästan skratta åt.

DN skrev så är 9/11
Några tält håller på och sättas upp av MSB, men inget av dem har ännu tagits i bruk. Boendesituationen ändras från dag till dag. Vissa dagar måste en stor del av de asylsökande tillfälligt inkvarteras i idrottshallar och andra akuta lösningar, andra dagar är det mer normala asylboenden det rör sig om, enligt Migrationsverkets presschef. Men det är aldrig ”endast” campingsängar och tält.

AF skriver så här idag.
Boendekrisen är nu så akut att asylsökande kan tvingas sova på gatan – redan i helgen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21757638.ab

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nu ska detta ses i ljuset av att jag har för mycket fritid, för god fantasi och en ganska mörk syn på saker och ting, jag brukar alltid se saker ur sämsta tänkbara och ibland istället bli glatt överraskad när det inte blev så illa ändå, så detta är bara något att fundera på och kanske att man kan få en inblick i hur det är på vissa platser på jorden.

Kan detta vi ser nu vara starten av nedanstående?

Folk flyr från förtryck, förtryck skapat av att befolkningen inte känt sig trygg för en stor mängd folk kommit för att fly förtryck och söka lyckan och därför börjat kräva åtgärder av sin stat.
En stat som tillslut tar till storsläggan och inför undantagstillstånd när inget annat hjälper, med militär och polisiär makt och utegångsförbud återställs "säkerheten" i landet.
En militär som därefter inser att det inte går att lämna över utan att kaos återuppstår och därför, med folkets förtroende(eller åtminstone de som vågar säga något...) behåller makten genom att avsätta samma regering som kallade in dom.

Utvecklingen går nedåt för ekonomin och de med medel och kunskap ger sig av en efter en för de ser hur illa det är/kommer bli och vill inte utsätta sin familj för detta vilket driver den nedåtgående spiralen ytterligare, tillslut är det bara politiker, militärer och medellösa kvar.
Revolution, kaos stridigheter utbryter då ingen finns kvar att hindra detta, de som finns är antingen förtryckare eller förtryckta.

Nu börjar folkvandringen undan förtryck och för att söka lyckan någon annanstans.
Efter ett tag börjar deras nya fristad kännas osäkert pga. det stora trycket på fristad och frihet från samma förtryckare de själva flytt och de tillsammans med folket börjar begära åtgärder av sin stat då de inte känner sig trygga här längre..........

Allt beroende på den stora medelklassen, det gör landet attraktivt då det ser tryggt och säkert ut då de trots att de inte har råd med det allra bästa ändå inte har några riktiga problem.
Men, är man inte rik nog att inte behöva bry sig så har man faktiskt något att förlora, med avsaknad av verkliga problem så har man allt för mycket fritid att fundera på det värsta som kan hända......

Trevlig helg. :)

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Har seriöst anmält mig för jägarlicens!

Det här landet är på väg åt helvete!
I nöd kommer jag skicka mina små barn till Polen med mormor!

Det ända parti som haft rätt om utvecklingen är det som resten av FÖRRÄDARE inte vill samarbeta med!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Gränskontrollen fick motsatt effekt. Nästan lite tragikomiskt att se hur allt regeringen företar sig misslyckas totalt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21756069.ab
Det är inte lätt att predika Stor Godhet när Verkligheten gör sig påmind..
Man kan tycka, ha åsikter om, anse, om vissa ting och händelser, men vissa saker är hårda fakta man inte kommer undan och som måste lösas..
T ex:
Var ska all dess nya bo?
Vem ska försörja dem?
Vad ska de jobba med?
Var finns det skolor för dem, gäller både barn och vuxna som INTE talar svenska?
etc
etc
Vår sk "regering" tycks inte förstå att det håller inte att gömma sig i garderoben, hålla för ögon och öron och tro "att snart går det över.."
Hur många här tror att regeringen ens har en långsiktig plan för hur vi ska klara detta???

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Det är inte lätt att predika Stor Godhet när Verkligheten gör sig påmind..
Man kan tycka, ha åsikter om, anse, om vissa ting och händelser, men vissa saker är hårda fakta man inte kommer undan och som måste lösas..
T ex:
Var ska all dess nya bo?
Vem ska försörja dem?
Vad ska de jobba med?
Var finns det skolor för dem, gäller både barn och vuxna som INTE talar svenska?
etc
etc
Vår sk "regering" tycks inte förstå att det håller inte att gömma sig i garderoben, hålla för ögon och öron och tro "att snart går det över.."
Hur många här tror att regeringen ens har en långsiktig plan för hur vi ska klara detta???

Regering? Langsiktig plan??

:rofl

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
https://www.facebook.com/ianwachtmeisterofficiell/posts/402496729947317

[h=5]Ian Wachtmeister[/h]59 min ·

”SVERIGE INFÖR GRÄNSKONTROLLER” Förstasidesrubrik i SvD den 12 november 2015.
Detta kan bli en dagboksnotering för alla som trodde att vi alltid kontrollerat våra gränser, även om vi släppt igenom sådana som kastat sina pass, varit svurna fiender till vår sorts kultur, återvänt som IS krigare, varit agenter med uppdrag att mörda, ljugit om namn och nationalitet etc. Nej, gränskontrollen har skötts av Schengen-avtalet och mycket riktigt är det svårt för ett avtal att fysiskt kontrollera en gräns som ritats på ett papper. Illegala migranter väller nu i flodvågor in i Europa. När de kommit dit de ville resa väljer många att anonymt försvinna in i det landet. Det främsta resmålet har länge varit Sverige. Den svenska invandringspolitiken har medfört att vi har många gånger fler legala och illegala invandrare per capita än andra europeiska länder.
”Flyktingvågen från Syrien” består bara delvis av flyktingar från Syrien. Nästan lika många är migranter som kommer från Afghanistan och Eritrea. I Sverige har den politiska ledningen först varit apatiskt överraskade för att så småningom börja reagera. Efter ett par månader reagerade statsministern mot sina egna uttalanden! Ni minns de som var så välkomna men som det plötsligen inte fanns plats för…
Hela tiden har regeringen gjort för lite och för sent, utan att orka höja blicken, för att se vad som är på väg och planera nödvändiga motåtgärder.
Läget är mycket allvarligt. Det duger inte att skylla på andra. SVERIGES ALLVARLIGA LÄGE ÄR SJÄLVFÖRVÅLLAT. I det korta perspektivet började eländet med Reinfeldts famösa smygavtal med MP år 2011, som sände en signal ut i världen att alla var välkomna till Sverige trots att vi redan tagit emot fler än något annat land. (Övriga EU-länder signalerade att gränsen för vad de tålde var nådd) När så samme Reinfeldt med svansen mellan benen lämnade den politiska skutan och blivit högarvoderad föredragshållare, kom den första flodvågen.
Sedan har det bara blivit värre! Budskapet från övriga länder har INTE blivit ”Visst ska vi hjälpa er i Sverige i den situation ni försatt er” utan tvärtom – och ganska begripligt – ”Ni får skylla er själva. Som man bäddar får man ligga!” Så Sverige ska nu på egen hand ta sig an den största utmaning och den första regelrätta invasion, som vårt land varit med om. Vem tror att vår politiska ledning klarar den uppgiften?? Alla som orkar tänka tanken till slut förstår att runt hörnet kan vänta våldsamma sammanstötningar, mord, sabotage, anlagda bränder och uppror. Överord? Jag hoppas det, men det är ändå just sådant som rikets ledning ska rusta sig för att bemöta.
Nu MÅSTE det till kraftfulla åtgärder. VÅR BEREDSKAP MÅSTE HÖJAS: Permanent gränskontroll (inte 10 dagar!!), aldrig mer släppa in illegala invandrare som kastat sina pass eller köpt förfalskade pass; KRAFTIGT FÖRSTÄRKA POLIS OCH MILITÄR för att undvika totalt kaos och öppna strider m/inbördeskrig; förbereda snabb lagstiftning via undantagstillstånd; skapa ordning och reda på gator och torg. Tiggeri, lösdrivare som sover på gatorna och allmänt snusk ökar bara den allmänna desperationen och depressionen. Återerövra de 55 (!) zoner dit inte ens polisen vågar sig och visa vem som bestämmer i Sverige. De äldre av er minns broschyren ”Om kriget kommer”. Nu är kriget på väg och då måste vi ha en stark och oförvägen regering som både vill och kan leda landet.
En SAMLINGSREGERING med S – SD – M är tydligaste sättet att visa nationell samling i kritiskt läge. Om SD inte är med blir det ingen samling. Dessutom måste nya och rakryggade aktörer in på scenen. De gamla har försuttit sin chans. Vi kan inte låta oss regeras av folk som pekar finger på andra när de själva är skyldiga. Eller som mobbar, förolämpar och anklagar sina kritiker för att ha fel människosyn. De nya ledarna måste ha samma Sverigesyn och vara fullt medvetna om att regeringens och riksdagens främsta uppgift är att skydda Sverige och den svenska befolkningen från inre och yttre fiender; upprätthålla lag och ordning; och föregå med gott exempel.
En av Riksdagens viktigaste uppdrag är att välja statsminister. Nu blir uppdraget att snarast välja den person som just nu vore bäst som svensk statsminister. Av dagens riksdagsledamöter finns verkligen inte många, som duger för denna grannlaga uppgift.
Jag anser att Peter Hultqvist – idag försvarsminister - skulle väcka respekt i vida kretsar. Inte för att han är socialdemokrat utan därför att han verkar klok och handlingskraftig. Nu handlar det om Sverige inte om politiska partier.
Ian Wachtmeister

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nu har tydligen migationsverket slutat lämna ut siffror på hur många som kommer hit så jag antar att de vill dölja att det bara blir värre. Eller så håller de på att se över hur de ska kunna manipulera siffrorna och kanske plocka bort grupper ur statistiken så att det ser bättre ut.

Eller vet de inte ens själva längre hur många som kommer? Såg precis på nyheterna att nu kommer folk få börja sova under bar himmel så varför ens fortsätta räkna liksom.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Personligen tycker jag det är skit med krig och det är ganska lätt och förstå varför alla dessa unga män flyr. De har nog inget val. Antingen dör dom i skyttegravarna eller blir dom halshuggna av ISIS eller blir dom sönderbombade av attackflygplan från Ryssland eller Nato.

Men denna film är ganska talande. Varför inte be om att få laga maten själv ? be om ingridienser och dra ihop ett gäng kockar och fixa skiten själv. Varför skämma ut sig som ett gäng idioter lägga ut det på youtube ??

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Personligen tycker jag det är skit med krig och det är ganska lätt och förstå varför alla dessa unga män flyr. De har nog inget val. Antingen dör dom i skyttegravarna eller blir dom halshuggna av ISIS eller blir dom sönderbombade av attackflygplan från Ryssland eller Nato.

Men denna film är ganska talande. Varför inte be om att få laga maten själv ? be om ingridienser och dra ihop ett gäng kockar och fixa skiten själv. Varför skämma ut sig som ett gäng idioter lägga ut det på youtube ??

Var är alla kvinnor som är med i alla bilder i sr/svt/dn/aftonbladet/Expressen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom