Tycker det är bra att man tar avstånd från dessa handlingar.
Men spekulationen varför de sker vete fasen...
View attachment 425155
Detta är, tillsammans med en massa andra uttalanden man läst och hört jag inte vill sprida då jag inte vet om det är vad som faktiskt sagts eller bara något påhittat för att elda på känslor av hat, det som skrämmer mest just nu.
I princip säger han, om man ser det ur deras perspektiv, att antingen låter vi dom vara med deras seder och bruk som att få styra och ställa i "deras" samhälle och ha sharia-lagar eller så kommer det aldrig det ta slut på radikaliserade muslimer som kan känna sig "tvingade" att utföra nya liknande dåd.
I förlängningen innebär det att, när de blivit många nog i samhället, att de ska få politiskt inflytande och vara med och instifta lagar och förordningar, helt naturligt då de faktiskt då kommer vara en betydande del av samhället vad man än må tycka om det.
Men, i valet mellan ett modernt, öppet samhälle som inte accepterar att en grupp bryter mot lagen och åberopar "religiös minoritet" som försvar vilket resulterar i en grogrund för terrorism och ett samhälle som viker sig för en grupps förtäckta hot för "dom är ändå inte några av oss" för att kanske slippa radikaliserade är Mitt val lätt.
Jag vill inte bli skjuten i ryggen men om alternativet är att ge upp mitt sätt att leva, tänka se framtiden är det lika bra att ta en kula nu.
Och, alla som säger, "vi kristna är inte bättre, läs detta i bibeln", jösses! De är Precis som de radikalisaerade muslimerna!
De som lever ett normalt muslimskt liv lever som de flesta amerikaner lever sitt kristna liv, firar sina högtider, ber en skvätt när det är tungt och går i kyrkan/mosken emellanåt för det är vad man ska i sitt samhälle men inte mer än så, de är inga problem Om man inte börjar sparka på dom......Då kommer problemen!
Sekter är en annan sak, finns i alla religiösa grupper och de är inte mottagliga för resonemang, de är svårare att inte sparka på då Alla är emot dom som dom ser det.