Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du har en poäng, men för min egen del skulle jag inte ens överväga att gå runt beväpnad då jag anser att risken att möta på en IS-krigare på väg hem från jobbet känns astronomiskt mycket mindre än att jag skulle få kicken från arbetet och åka dit för grovt vapenbrott/förberedelse till terrordåd när någon skarpögd kollega ser att jag har en skarpladdad revolver i omklädningsskåpet...:gnissla

Det är som sagt lite beroende på omgivningen....

Menar du att du möter folk på vägen hem?:hihi

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
En sak är säker. Jag kommer iaf inte spendera någon längre tid i stora folkmassor i Malmö eller Stockholm under julhandeln i år. De religiösa dårarna har ju haft 10 år på sig att öva sen senast det small i Stockholm så risken är stor att de lyckas bättre denna gången.

Öppnandet av Mall of Scandinavia kom ju till exempel lägligt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Spendera tid i folkmassor - menar du att du frivilligt gjort det hittills? :-o

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Säkert fredlig, danskarna gjorde en undersökning bland syriska flyktingar angående isis, en tredjedel uttryckte ett direkt stöd.....

Jag har kontakt med 5-6 familjer från Syrien och ingen av dem känner annat än ett starkt förakt mot IS. Kanske ser det annorlunda ut med många som kommer nu, även Isis-anhängare lär väl känna av ett hårdare klimat i Syrien mfl och tar till flykten?
De familjer jag känner har varit här sedan förra året förutom en som kom hit nyligen. De har dock inte flytt via Grekland på gummiflottar, alla har haft "tur" och haft råd att köpa flygbiljetter och pass.
En familj betalade lite drygt 250k för hela familjens flykt :brinnerup Med uppehälle och liknande under vägen gång förvisso men ändå sjukt mycket pengar. Hur många svenska familjer har ens 250k i realiserbara tillgångar i krigstid?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
T.ex terroristen som de sköt i Danmark alla som de intervjuva fördömde hans dåd.Men över 500 kom till hans begravning det säger en hel del

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
T.ex terroristen som de sköt i Danmark alla som de intervjuva fördömde hans dåd.Men över 500 kom till hans begravning det säger en hel del
Vad säger det egentligen? Att dom har stora familjer kanske.
Hade min kusin löpt amok och mördat urskillningslöst av nån diffus anledning och sen blivit mulad hade jag nog gått på hans begravning ändå.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bättre att köpa en svartkrutsrevolver, jag har en Remington 1858 cal.44 ståendes i bokhyllan laddad och klar.

En originalare är rätt dyr (15-20.000:- för en i bruksskick) men licensbefriad så det finns inga krav på pistolklubbar eller vapenskåp som det är för nytillverkade kopior.
Ungarna når inte dit än va?? ?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Runt fyra av tio asylbeslut har fattats utan att Migrationsverket vetat vem den asylsökande är, enligt uppgifter från myndigheten. Detta trots att både regeringen och Säpo understrukit vikten av att verket kan fastställa asylsökandes identitet.

Källa: http://www.svd.se/ygeman-terrorattacken-anvandes-som-svepskal/om/flyktingkrisen-i-europa

"Jag får inte ihop detta med den statistik om utbildning som publicerats , är det så att man saknar identitets handlingar men har med sig sina betyg?" en Joakim på Facebook.

Jag har fan inget att tillägga, behövs inte och orkar inte.
Återigen är ironi och sarkasm den bästa responsen på all skit, något annat orkar man knappt analysera eller kontra det hela med. Hur annars skulle man orka belysa politikerna och journalisternas egna dubbelmoral, falskhet och rena lögner...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Runt fyra av tio asylbeslut har fattats utan att Migrationsverket vetat vem den asylsökande är, enligt uppgifter från myndigheten. Detta trots att både regeringen och Säpo understrukit vikten av att verket kan fastställa asylsökandes identitet.

Källa: http://www.svd.se/ygeman-terrorattacken-anvandes-som-svepskal/om/flyktingkrisen-i-europa

"Jag får inte ihop detta med den statistik om utbildning som publicerats , är det så att man saknar identitets handlingar men har med sig sina betyg?" en Joakim på Facebook.

Jag har fan inget att tillägga, behövs inte och orkar inte.
Återigen är ironi och sarkasm den bästa responsen på all skit, något annat orkar man knappt analysera eller kontra det hela med. Hur annars skulle man orka belysa politikerna och journalisternas egna dubbelmoral, falskhet och rena lögner...
Utbildningen fick de i och för sig fylla i själva, och frågan var inverterad så att säga:

"Har haft UPP TILL minst två års utbildning"

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...