Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det är väl valfritt, skriv på och kom in, skriv inte på --> Hej då!

Var ska man då flytta oss redan svenska medborgare som inte skulle vilja skriva under ett dylikt dokument?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Snarare vad som driver till att införa sharia.

Men hela enkätundersökningen är egentligen uppdelad på flera frågor och områden. Vad är syftet med undersökningen i grunden ?

- Kartlägga religiös Extremism ?
- Kartlägga religiös fundamentalism ?
- Kartlägga religiös terrorism ?

Man kommer ju inte få svar på alla områden. Då orsakerna till varför man drar sig till de olika "ismerna" kan se väldigt olika ut.

Det är snarare att bryta utanförskapet för de människor vår misslyckade regering har gett medborgarskap till och se till att det kostar mer än det smakar att begå brott i religionens namn. Inte bara straffrättsligt.

En välintegrerad flykting som fått ett ordentligt mottangande som fått ett väl integrerat liv i Sverige har få orsaker att till att utföra eller bidra till brott. Jag pratar om Jobb, vänner, barn, arbetskamrater, grannar, familj, boende m,m.

Dock blir chanserna mindre för varje dag att lyckas integrera flyktingar på ett bra sätt då miljöpartiet och vänstern vill fortsätta den extrema invandringen.

Det är Sveriges regeringar som genom årtionden systematiskt har skapat getton. Och det är Sveriges väljarkår som systematiskt röstat på idioterna som inte insett att det är ett problem.

-Hovsjö
-Ronna
-Tensta
-Rinkeby
-Norsborg
-Hallunda
-Alby
-Husby

Fan hela röda linjen.....

Och jag är uppväxt och jobbat i många år i de flesta av dessa områden. Jag vill att de flyktingar som vi gett uppehållstillstånd skall tas väl omhand och kunna bidra till vårt samhället och få ett meningsfullt liv här i Sverige. Nu syftar jag inte på gömda terrorceller....

Konstla, krångla, opponera och klaga på lagda förslag hur mycket du vill men du kan inte käbbla bort riktigt allt.

http://www.allehanda.se/angermanlan...a-kvinna-och-doda-sonen-anmalda-for-olaga-hot

Det här landet går åt helvete, deal with it.

För övrigt borde du skaffa en tunnelbanekarta för röda linjen börjar i Danderyd respektive på Grövre Östermalm.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Var ska man då flytta oss redan svenska medborgare som inte skulle vilja skriva under ett dylikt dokument?

http://afghanistan.aftonbladet.se/chapter/flickorna-som-blir-kvar/

Det här är problemet jag har.

Om man är uppväxt i den här kulturen, där kvinnoförtryck och våld mot kvinnor är normaliserat, varför skulle man andra uppfattning bara för att man kommer till Sverige?

I Norge har man till exempel aldrig släppt in ensamkommande män i någon hög utsträckning.
Barnfamiljer, och kvinnor släpps in. Samma sak nu i Kanada.

Om det i alla fall var så att det var kvinnorna och barnen som fick komma till Sverige så vore det ju en sak, men nu är det ju 90% män.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Om man är uppväxt i den här kulturen, där kvinnoförtryck och våld mot kvinnor är normaliserat, varför skulle man andra uppfattning bara för att man kommer till Sverige?

I Norge har man till exempel aldrig släppt in ensamkommande män i någon hög utsträckning.

Om det i alla fall var så att det var kvinnorna och barnen som fick komma till Sverige så vore det ju en sak, men nu är det ju 90% män.
Man ändrar uppfattning jete fort. Så snart man kommer över gränsen, automatiskt. Faktiskt.

#reinfeldt

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Det bästa vore att plocka de som behöver hjälp mest och helt enkelt sätta dessa på ett plan till ett land där de kan söka asyl. Fler än man gör idag.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lite som att flytta mobboffret till annan skola, istället för att skicka mobbaren åt fanders. Ingen vill nog i dess rätta bemärkelse inte fly, om det kunde varit lugn på hemmaplan.

Men men, fortsätt bota cancer med panodil. Återkom om det lyckas, Anna.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Lite som att flytta mobboffret till annan skola, istället för att skicka mobbaren åt fanders. Ingen vill nog i dess rätta bemärkelse inte fly, om det kunde varit lugn på hemmaplan.

Men men, fortsätt bota cancer med panodil. Återkom om det lyckas, Anna.

Det är bättre att flytta mobboffret än att inte göra något alls.
Finns nog ett par som skulle botas med Panodil.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varken omänskligt eller för mycket begärt.

Lär dig, MetallarSteffe

- - - Updated - - -

Varken omänskligt eller för mycket begärt.

Lär dig, MetallarSteffe

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Både omänskligt och för mycket begärt. :rolleyes:

Det är säkerligen väldigt få flyktingar som faktiskt känner sig kränkta över att kvinnor i detta landet får klä sig hur dom vill, har rösträtt och dessutom har lika många rättigheter (och skyldigheter) som män. Men enligt vänstern räcker det säkerligen ändå att en galen jihadist känner sig kränkt över detta för att resterande 10 miljoner svenskar och Sverige ska infinna sig i "möjligheten" att dessa rättigheter ska tas bort (och all annan medeltids-skit som salafism förespråkar och kräver)... Finns ju inget värre i dagens samhälle än att någon känner sig kränkt, allra minst någon icke-vit medelålders man......

Halvt-OT: Lärde mig idag att i Århus, Danmark, så har de en Sharia-domstol som dömer i tvister som hustrumisshandel, blodspengar eller familjefejder, men har ingen makt att straffa de som inte följer domstolens beslut.
Spännande :näsblod

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
En bra början är väl då att grunden är "ta seden dit du kommer",,mer än "gör som du vill och vi anpassar verkligheten efter din uppfattning ". Om, om nu integration är en politisk vilja.
Just nu är det inte så.
Sant.
I Sverige förväntar man sig att flera sinsemellan mycket olika kulturer ska kunna samexistera, finnas bredvid varandra..
Lyckas man med det så lär vi bli det för första landet som lyckas.

Det grova fel våra PK-poängjagande politiker nästan till 100% gör att att vi ser på andra med utgångspunkt från VÅRA referensramar.
Man förstår inte "deras" tankevärld när man använder sin egen som referens.
I närtid var det ju 30 pers som ansåg att en nyanländ kvinna med barn på ett asylantboende kunde våldtas för att hon bröt mot "lagen" iom att "hon inte hade någon man.."
Hur integrerar vi sådana? Omprogrammerar dem? Eller ska vi samexistera med dem?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
http://www.folkbladet.nu/1539969/misshandel-pa-asylboende-offret-vagar-inte-bo-kvar

Kristna fördrivs från asylboenden av muslimer!

Bara i helgens nätupplagor av lokaltidningen har det rapporterats om fyra bråk på asylboenden i närheten som har varit så allvarliga att polis har varit tvugna att åka på utryckning.

Enligt en bekant som volontärjobbar på ett boende så ringer dom i princip inte längre om det inte förekommer knivar och/eller blodvite.

Min bekante som är en typisk vänster/miljöpartist med stort samhällsengagemang som var oerhört glad och tacksam att vi skulle öppna en massa nya boenden, han var där och gratisjobbade i flera veckor innan det öppnade, så är måttet rågat nu, volontärerna droppar av allt eftersom, och ingen vill längre gå som korridorvakt där på kvällar och nätter.

Tjo vad det funkar bra!!! :hej

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
http://www.folkbladet.nu/1539969/misshandel-pa-asylboende-offret-vagar-inte-bo-kvar

Kristna fördrivs från asylboenden av muslimer!

Bara i helgens nätupplagor av lokaltidningen har det rapporterats om fyra bråk på asylboenden i närheten som har varit så allvarliga att polis har varit tvugna att åka på utryckning.

Enligt en bekant som volontärjobbar på ett boende så ringer dom i princip inte längre om det inte förekommer knivar och/eller blodvite.

Min bekante som är en typisk vänster/miljöpartist med stort samhällsengagemang som var oerhört glad och tacksam att vi skulle öppna en massa nya boenden, han var där och gratisjobbade i flera veckor innan det öppnade, så är måttet rågat nu, volontärerna droppar av allt eftersom, och ingen vill längre gå som korridorvakt där på kvällar och nätter.

Tjo vad det funkar bra!!! :hej

Låt mig gissa! Din vän har ändå inte ändrat åsikt det minsta?

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Konstla, krångla, opponera och klaga på lagda förslag hur mycket du vill men du kan inte käbbla bort riktigt allt.

http://www.allehanda.se/angermanlan...a-kvinna-och-doda-sonen-anmalda-for-olaga-hot

Det här landet går åt helvete, deal with it.

För övrigt borde du skaffa en tunnelbanekarta för röda linjen börjar i Danderyd respektive på Grövre Östermalm.

Jag lyckades gräva fram en relativt färsk rapport om Sveriges 55 prioriterade riskområden. Intressant läsning och intro till våra "parallell samhällen".

Ett samlat resultat av den svenska väljarkårens naivitet genom årtionden. Slutdiskussionen på sidan 18 gör nog ingen speciellt hoppfull inför framtiden.

Från sida 19 och framåt är speciellt intressant för framtida bostadsköpare....

PDF-Rapport 2014
https://polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Rapporter-utredningar/01%20Polisen%20nationellt/Ovriga%20rapporter-utredningar/Kriminella%20natverk%20med%20stor%20paverkan%20i%20lokalsamhallet%20Sekretesspr%2014.pdf

https://polisen.se/Aktuellt/Rapporter-och-publikationer/Rapporter/Publicerat---Nationellt/Ovriga-rapporterutredningar/Kriminella-natverk-med-stor-paverkan-i-lokalsamhallet/

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...