Lombardo och Carribean Red Habanero.
Men bara för jag skrev det, så har 9 lambardo ploppat upp under dagen, men fortfarande ingen habanero..
aha vad kul Vad är lambardo för chili? Jag vet inte vad de jag odlar heter exakt..hm får ta reda på det
Lombardo och Carribean Red Habanero.
Men bara för jag skrev det, så har 9 lambardo ploppat upp under dagen, men fortfarande ingen habanero..
Hur lång tid tar det innan det börjar hända något? Jad sådde fröna för...hela 5 dar sen
mina tog nog 1½ vecka, 2 för habanerosen..Hur lång tid tar det innan det börjar hända något? Jad sådde fröna för...hela 5 dar sen
mina tog nog 1½ vecka, 2 för habanerosen..
Men igår planterade jag om till lite större krukor, har nu 15st lombardos som är ~7cm höga, och 4 habeneros som är ~2cm höga
Ett tips är att be någon annan att vattna och sedan glömma bort dem i nån månad, när man sedan kommer på att man hade dem igen så har dem växt en bit
Funderar på att sätta några jag med, köper lite "blandchili" och plockar lite olika frön, kan nog bli bra
Mina storartade odlingkarriär har min mamma fått ta över. Eftersom jag sist inte ens fick upp nåt levande alls ur jorden har hon nu fått ansvara för chilin upp till skolådern ungefär.
Min plan är att dom ska bli såpass stora att dom kan få bo i en självvattnande kruka. Det borde väl vara idiotsäkert!?
Antar att det snart är dags för skolålder, var hittar man billig självattnande krukis?
Mark - nästan professionell chiliodlare
Det är BRA drag i Apache! 80k Scoville
Satte mina för en vecka sedan och inte en skymt..Ni som vet...
Hur länge tar det från satt frö, till att det tittar upp en chiliplanta? Satte för ett tag sedan och börjar undra lite nu. Har inte brottom, bara det kommer upp någon gång. Hur har det varit för er?
Mina habaneros trodde jag var döda först men sedan så tittade de upp, övervattna dem inte!!
Spruta bara lite med en vattenflaska så du håller jorden fuktig tills de vuxit någon cm.
Satte mina för en vecka sedan och inte en skymt..
Däremot såg jag mina tomatplantor för första gången idag på morgonen då de var 3mm höga, nu är den högsta ca 3cm, 9 timmar senare.
Helt rätt! That's the way. Ta inte i för mycket bar, jag har nog toppat ihjäl en av mina. Och som sagt övervattna inte, ok att de är törstiga men ha lite känsla för feeling.Brukar ni beskära era plantor?
Jag tog av topparna på kanske 6st förra veckan, för att få dem lite buskigare, för dem är redan ungefär 2-3dm höga
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|