Oekonomisk bränsleförbrukning

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
HannesH skrev:
2525086 de va ungefär det som jag försökte skriva för 40 min sen...:gnissla:

Det lär inte vara så svårt att göra det på 4t va? Byta munstycken, och kanske förgasare sen är det väll nästan klart eller har jag glömt nåt?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
dezyn skrev:
2525170 Det lär inte vara så svårt att göra det på 4t va? Byta munstycken, och kanske förgasare sen är det väll nästan klart eller har jag glömt nåt?
I have no fucking idea..
Ingen aning om hur det funkar..

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
HannesH skrev:
2525313 I have no fucking idea..
Ingen aning om hur det funkar..

Okej.. Som jag har fattat det så vill den ha lite mer etanol är vad den tidigare ville ha bensin, därför behövs större munstycken. Det värsta är ju att tanken inte kommer räcka lika länge och man blir tvungen att tanka rätt ofta..

(grejen med etanol är ju att det är billigt, men eftersom att det går åt mer, så blir priset lika, men eftersom att det nu ska vara bättre för naturen, eller i alla fall inte slösa på oljan, så kan man ju kanske testa)

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
2010 Triumph Street Triple
då ska ni veta 250:n:gnissla INTE kul :huvet tur man inte kör så långa sträckor åt gången med den :rolleyes:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
dezyn skrev:
2525322 Okej.. Som jag har fattat det så vill den ha lite mer etanol är vad den tidigare ville ha bensin, därför behövs större munstycken. Det värsta är ju att tanken inte kommer räcka lika länge och man blir tvungen att tanka rätt ofta..

(grejen med etanol är ju att det är billigt, men eftersom att det går åt mer, så blir priset lika, men eftersom att det nu ska vara bättre för naturen, eller i alla fall inte slösa på oljan, så kan man ju kanske testa)

Jag har också hört att man behöver byta alla slangar som innehåller soppan då etanolen löser upp vanliga bensinslangar.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Bärgren skrev:
2525443 Jag har också hört att man behöver byta alla slangar som innehåller soppan då etanolen löser upp vanliga bensinslangar.
Nej det där stämmer inte. Enligt många bluff och båg då de har kört med sina i över 2 år med etanol konverterad "orginal" utförande. På en 2 takt är det egentligen bara att göra likadant som på en 4t men kan behövas ökas lite mer samt att man måste köra på vegetabiliska oljor som kan blanda sig med etanolen.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
2526217 Nej det där stämmer inte. Enligt många bluff och båg då de har kört med sina i över 2 år med etanol konverterad "orginal" utförande. På en 2 takt är det egentligen bara att göra likadant som på en 4t men kan behövas ökas lite mer samt att man måste köra på vegetabiliska oljor som kan blanda sig med etanolen.

Ok.:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
palla etanol. Måste man ju planna toppen som fan för att ska bli samma effekt...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2527966 palla etanol. Måste man ju planna toppen som fan för att ska bli samma effekt...
:va Nej:7peta Däremot så kan du öka kompet om du vill och få mera effekt än vad det är i de vanliga.

Denna info är tagen direkt från andra trådar som handlat om etanol samt www.etanol.nu

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2528005 :va Nej:7peta Däremot så kan du öka kompet om du vill och få mera effekt än vad det är i de vanliga.

Denna info är tagen direkt från andra trådar som handlat om etanol samt www.etanol.nu
Mm men etanol innehåller mindre energie än bensin.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
dezyn skrev:
2528040 Precis, har läst många gånger på internet att man har märkt en positiv effektskildnad.
vist men med tanke på antalet tank ställen och min tankstorlek... :hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Sen beblandar sig väll inte den phina två takts oljan med spriten? :hihi

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...