Oekonomisk bränsleförbrukning

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Lundgren skrev:
2528130 Får köra på vgetabiliska oljor :tummenupp Kostar 268 kr litern typ :tummenupp

Har hört att på vissa motorer så orkar inte pumpen dra runt oljan.. Hur ska du lösa det? Har också hört att det inte är smart att blanda i tanken, kommer inte ihåg varför.. Men om det stämmer lär det ju stå på www.etanol.nu, och där har du ju säkert läst..

Som prulle sa, blir jobbigt att hitta bensinstationer.. Speciellt på motorcyklar som drar uppimot litern när man gasar..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
dezyn skrev:
2528242 Har hört att på vissa motorer så orkar inte pumpen dra runt oljan.. Hur ska du lösa det? Har också hört att det inte är smart att blanda i tanken, kommer inte ihåg varför.. Men om det stämmer lär det ju stå på www.etanol.nu, och där har du ju säkert läst..

Som prulle sa, blir jobbigt att hitta bensinstationer.. Speciellt på motorcyklar som drar uppimot litern när man gasar..
Nej men alltså jag skall bara ha den så den fungerar på uppvisningen. JAg kommer självklart inte kör apå etanol :hihi.

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
2010 Triumph Street Triple
Lundgren skrev:
2528265 Nej men alltså jag skall bara ha den så den fungerar på uppvisningen. JAg kommer självklart inte kör apå etanol :hihi.

tack, jag trodde för en stund att du var jävlart galen:D om oljan kostar 280kr/l och de går MER :D

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
byskebon skrev:
2531296 tack, jag trodde för en stund att du var jävlart galen:D om oljan kostar 280kr/l och de går MER :D

Men fattar ni galet. En liter rapsolja kostar max 11.90 på Konsum :fatta!

:yoparty

Scudmissil

Fartmissbrukare
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 - 92:a
Mr EmCom skrev:
2524894 fatta sen när soppan tar slut om 20 år.. va fan ska alla göra då?!!

:gråta

Ta fassans pickup, ställ 10 Oljefat på 200 liter vardera på flaket och dra till närmsta bensinmack och tanka upp :rolleyes: Så har du om det skulle krisa sig ...:tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
2544333 Då glömde du nog :rolleyes:

Nej. Dagens 98-bensin är igentligen någe smet som har snickrats ihop genom att följa en massa fjolliga miljöregler. Det var andra bullar på min tid då man kunde spilla ut skiten och allt dunstade direkCt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Bärgren skrev:
2544369 Nej. Dagens 98-bensin är igentligen någe smet som har snickrats ihop genom att följa en massa fjolliga miljöregler. Det var andra bullar på min tid då man kunde spilla ut skiten och allt dunstade direkCt.
:rofl:lol:rofl:lol

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Bärgren skrev:
2544369 Nej. Dagens 98-bensin är igentligen någe smet som har snickrats ihop genom att följa en massa fjolliga miljöregler. Det var andra bullar på min tid då man kunde spilla ut skiten och allt dunstade direkCt.

Du vet att detta är för 125:eek:r... för du verkar ju vara mer än så gammal för att ha tung hoj (möjligtvis permobil om några år när åldern tar vid?)! :tummenupp :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bärgren skrev:
2544606 Äntligen en som fattat lite som jag, typ.
Vad får jag för att jag pissade på green peace båt? :hihi

Va föresten nån lustigkurre som dumpa olja bakom green peace båten, komik på högnivå :rofl

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...